RR. MC-stöldsnyheter

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Vem skulle INTE be polare hjälpa till att återfinna alt, leta efter sina stulna saker? OK det råkar vara nån i Bandidos som oxå varit med och letat "so what"? Får man inte ha polare i den kretsen? Får man inte fråga dom om hjälp?

Vem här skulle INTE åka med bil och släp, alt LB och hämta sin polares stulna hoj om polaren ringde och frågade pga att han själv hade förhinder eller bor 60 mil bort? Att ringa polisen och bussa dom på Bandidos som hjälpt till här vore ju helt korkat? Nej så att ringa polisen och säga att dom nu var där funkade ju inte riktigt utan dom var tvugna att hämtas och därefter fick man ta o fixa med polisen vilket nu aldrig blev av.

Ang, värdet som skrivs antar jag det är ett försäkringsvärde. Min nya hoj kostar 139,900kr och tillsammans med helsystemet och allt annat till en racehoj kommer den ha ett samlat värde på över 200,000kr mn det innebär ju självklart inte att jag kan sälja den på marknaden för det priset men det är ändå det vädet som stjäls från mig....
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
klart man gör vad man kan för att få reda på sina saker igen.

det jag säger är ju bara för att din polare i bandidos hittade grejerna så betyder ju inte det att dom inte snodde den till att börja med, är en jävligt stor organisation med tåtar ut i de flesta gäng, jag tror knappast att bandidos president har berodrat att dom ska misshandla barn och sno mobiltelefoner/scootrar/cyklar heller men det är det deras hangaround gäng på hisingen gör... :gnissla

nog spekulerat från mig.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
,,,

Ang, värdet som skrivs antar jag det är ett försäkringsvärde. Min nya hoj kostar 139,900kr och tillsammans med helsystemet och allt annat till en racehoj kommer den ha ett samlat värde på över 200,000kr mn det innebär ju självklart inte att jag kan sälja den på marknaden för det priset men det är ändå det vädet som stjäls från mig....

Men även en försäkrad hoj har nedskrivning väll? Vi pratar dessutom om tävlingsredskap som är använda. Använda hela säsongen - utom den sista tilltänkta tävlingsdagen.. Inte nya delar i någon butik. Du har redan förbrukat en stor del av dess värde genom att använda det. Det är uppenbart för dom flesta som tävlar att deras redskap sjunker i värde genom hur och vart det används.

Desssutom var detta rena hojar. Dvs orginalkåpor, orginalavgassystem mm ligger hemma och i många fall har dom högre butikspris än dom delarna som man bytt ut dom mot. Man kan inte bara plussa på priset om man tar bort saker och behåller dessa hemma eller säljer av till andra.

Det värdet som jag skulle sätta är vad en sån är värd och kan säljas för efter en säsong. Det är det man blivit bestulen på. Dom andra pengarna var redan förlorade genom förbrukningen och värdeminskningen. Dom skulle kunnat sälja hojarna för kanske 100.000:-/st. Så vad jag menar är värdet av stölden är hälften av vad tidningarna skriver.

Sen var det nån annan som svarade mig och han missuppfattade nog att det var priset av vad man skulle fått för det som en hälare av stulna föremål. Där har jag ingen aning om vad det skulle varit för pris. Men det kvittar för det är inte det som det handlar om.
 
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Om ägarna säger att han fick provköra hojjen som tack för hjälpen =) "ber om ursäkt om nån skrivit det innan" så borde en åtalspunkt försvinna som jag förstått det. Jag tror förvisso att ledaren har samlat ihop till det här åtalet ändå.....
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Ja har springer vi försäkringsbolagens ärenden av icke synbar anledning? Vad får dig att vilja lägga dig i ersättningsbiten egentligen...

Var inte försäkringsbolagen jag springer ärende till. Var mera riktat som en pik till dåliga reportrar. Så fort det handlar om motorcyklar så överdrivs det allt vad dom kan och lite till. Dom låter typ som 14-åringarna som på fullt alvar tror på rykten om att grannens moped var klockad till över 200 av polisens radar. Här har dom skrivit om värden och hastigheter som inte är i närheten av någon sanning.. Hur sant är resten av det dom skriver då!?
 

eslov

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Eslöv
Hoj
zx6r-07 zx10-08
Var inte försäkringsbolagen jag springer ärende till. Var mera riktat som en pik till dåliga reportrar. Så fort det handlar om motorcyklar så överdrivs det allt vad dom kan och lite till. Dom låter typ som 14-åringarna som på fullt alvar tror på rykten om att grannens moped var klockad till över 200 av polisens radar. Här har dom skrivit om värden och hastigheter som inte är i närheten av någon sanning.. Hur sant är resten av det dom skriver då!?

Polisen får väl mer pengar till Pansarfordon å åklagaren fetare julskinka om dom haffar bovar som stulit dyra saker. dessutom får boven hårdare straff. sen när försäkringen skall betalas ut är det tvärt om. ju mindre att betala ut, ju fetare skinka...
Å som alltid den lille medborgaren som kommer ikläm och får betala.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Inte ofta jag skulle säga detta, men BRA! Bakläxa till polisen som inte ville lösa mc-stölden, utan fokuserade på fel grejor

Jo, nu kanske folk också får upp ögonen för vad som kan hända vanliga människor när man ger polis/stat större befogenheter för att jaga grova kriminella.

För övrigt är det väl också känt vilka som faktiskt stal hojarna? Även om polisen kanske inte vet detta?
 

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Ort
South Valley Huddinge
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125
Jo, nu kanske folk också får upp ögonen för vad som kan hända vanliga människor när man ger polis/stat större befogenheter för att jaga grova kriminella.

För övrigt är det väl också känt vilka som faktiskt stal hojarna? Även om polisen kanske inte vet detta?

Är det?
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Varför var gänget inblandat överhuvudtaget?
För att de kände de som stal, vänner till förarna eller som privatpolis (avbetalda av hittelönen?) där den skattefinansierade polisen misslyckats?
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Är cyklarna tillbaka hos ägarna eller står de kvar hos polisen?
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Skönt att allt är löst o ingen oskyldig får sitta på felaktiga grunder.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top