sandstream
Guest
Jag var på RR-kursen i dag och här kommer ett par tips/önskemål till arrangören så att det kan bli bättre nästa gång.
1. Gör klart vilket tempo man bör kunna hålla eller viken erfarenhet av bankörningar man bör ha innan man anmäler sig till kursen.
I gatgrupperna fanns det folk som såg ut som om de skulle parkera i kurvorna och de förstörde ganska mycket av dagen för oss andra.
2. En bättre uppdelning av gatgruppen, tex i 2 st. En snabb och en inte fullt så snabb.
Det skulle ge totalt 3 grupper och 20 minuter var per timme vilket är bättre än 2 grupper och 30 minuter per timme.
Det hade troligtvis blivit bättre flytt för de båda gatgrupperna.
3. Fler instruktörer i gatgrupperna, vi behöver nog mer hjälp en licensåkarna.
4. Ta inte in grupperna i depån för analys under passets gång om det inte är absolut nödvändigt.
Detaljer kan diskuteras mellan passen istället.
5. Tydligare info om när sista passet för dagen är kört.
Nu trodde några instruktörer att det var slut för dagen men ingen var säker...
Stort tack till min grupps instruktör, Micke, som var väldigt hjälpsam och gärna delade med sig av sina kunskaper.
Att han drog runt mig på 1.01,34 utan att vi drog fullt på rakan ger ju visst hopp och kanske ett bevis om att kursen iaf gav mig en hel del
1. Gör klart vilket tempo man bör kunna hålla eller viken erfarenhet av bankörningar man bör ha innan man anmäler sig till kursen.
I gatgrupperna fanns det folk som såg ut som om de skulle parkera i kurvorna och de förstörde ganska mycket av dagen för oss andra.
2. En bättre uppdelning av gatgruppen, tex i 2 st. En snabb och en inte fullt så snabb.
Det skulle ge totalt 3 grupper och 20 minuter var per timme vilket är bättre än 2 grupper och 30 minuter per timme.
Det hade troligtvis blivit bättre flytt för de båda gatgrupperna.
3. Fler instruktörer i gatgrupperna, vi behöver nog mer hjälp en licensåkarna.
4. Ta inte in grupperna i depån för analys under passets gång om det inte är absolut nödvändigt.
Detaljer kan diskuteras mellan passen istället.
5. Tydligare info om när sista passet för dagen är kört.
Nu trodde några instruktörer att det var slut för dagen men ingen var säker...
Stort tack till min grupps instruktör, Micke, som var väldigt hjälpsam och gärna delade med sig av sina kunskaper.

Att han drog runt mig på 1.01,34 utan att vi drog fullt på rakan ger ju visst hopp och kanske ett bevis om att kursen iaf gav mig en hel del
