Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
sepahewe skrev:2295392
Den helgen jag tävlade körde jag 6 race
//MVH
Henrik
Mad Moose skrev:2295617Och hur gick det da? Vi vill se bilder på pokalerna.![]()
Lite airfence hade de dock.
sepahewe skrev:2295634Pokalen uteblev, men bilder finns på www.wejdmark.org
Jeff Woods ledde det hela och jag delade depåbox med Eric WoodsHan var inte särskilt långsam
![]()
Banan var mycket teknisk och hade en hel del höjdskillnader. Knutstorp kan slänga sig i väggenmen jag kom ner till 1:27 från 1:45
och som referens kan nämnas att de snabba förarna, Woods undantaget körde 1:19-1:20, så jag är rätt nöjd ändå.
Tittar ni på bilderna ser ni även hur säkerheten på banan var.... inte en sandfålla och däckstravar väldigt nära racingline. Värst är utgången på rakan där en sen highsider slungar dig in i betongväggen på nascar bananLite airfence hade de dock.
Dessutom gick banan i vänstervarvDet ligger med en bild på banskissen... och där ser man hur vår bana delvis sammanfaller och delvis korsar nascar banan. Skarvarna i krosningen var inte att leka med
särskilt som det samtidigt vek av hyfsat kraftigt uppåt i fullt nerlägg
![]()
Mad Moose skrev:2295651Kul.
Men va f.. de verkar vara lika mycket publik som här.![]()
Vad har du för hoj?
sepahewe skrev:2295634Pokalen uteblev, men bilder finns på www.wejdmark.org
Tittar ni på bilderna ser ni även hur säkerheten på banan var.... inte en sandfålla och däckstravar väldigt nära racingline. Värst är utgången på rakan där en sen highsider slungar dig in i betongväggen på nascar bananLite airfence hade de dock.
Dessutom gick banan i vänstervarvDet ligger med en bild på banskissen... och där ser man hur vår bana delvis sammanfaller och delvis korsar nascar banan. Skarvarna i krosningen var inte att leka med
särskilt som det samtidigt vek av hyfsat kraftigt uppåt i fullt nerlägg
![]()
RR:Benny skrev:2296673Lägger till mina 2cent, som består av Contingency money från AMA 2006.
Var 85% klar när jag fick den, saknas alltså ca 15%.
Man får även ersättning från AMA vid top 10 placering, men har tyvärr inte hur mycket.
När jag körde WERA, ARRA & några AMA race i slutet av 80, gav en top 10 placering en rejäl slant för besväret. Hamnade man på pallen då & då, kunde man tom. leva på prispengarna.
Ex.kör du med Alpinestar & har loggan på hojen och vinner = 1000$
Kör du sedan en R1:a får du utterliggare 10,000$ osv.
Tänk på att det ofta är "dubbel headers" = dubbla priser.![]()
Lägg till att det är "ganska" enkelt att hitta egna sponsorer i USA, så kan det bli vansinningt mycket pengar om man använder "rätt" produkter och är duktig förare.
Jag gillar resultatlistan från CCS race på Daytona i klassen Lightweight GP Expert.sepahewe skrev:2295392
Deras tekniska reglemente är också intressant. Mängder av regler typ 700cc+ vattenkylt och 900cc+ luftkylt osv., men det skapade väldigt intressanta kombinationer av motorcyklar samt många tävlade på äldre cyklar som fortfarande är konkurenskraftiga. Exempelvis var det många som tävlade på gamla Kawasaki 550 Ninja.

Gustav O skrev:2302392Jag gillar resultatlistan från CCS race på Daytona i klassen Lightweight GP Expert.
1. Nate Kern BMW R1100S
2. Walt Sipp Buell XB12R
3. Steve wenner Honda RS250R
4. Scott Korol Buell XB12R
5. Adam Loeffler Yamaha TZ 250
Sköna lightweight hojar.![]()
Absolut. Lite mer varierade klasser hade inte varit fel för Sverige helelr tror jag. Nu är det ju nästan bara R6sepahewe skrev:2302830Villkoren för GP LW:
LIGHTWEIGHT GRAND PRIX (Novice, Amateur & Expert Divisions)
Single cylinder, Unlimited displacement
Two stroke, liquid cooled, up to 450cc
Two stroke, air cooled, Unlimited displacement
Twin cylinder, air cooled, up to 1210cc
Twin cylinder, liquid cooled, up to 700cc
Four cylinder, liquid cooled, up to 565cc
Four cylinder, air cooled, 2 valve, up to 750cc
Men det ger en ganska skön mix av hojar i tävlingarna.
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |