RR-hoj på Bikeweek

Chrille skrev:
2235845 Skönt att se att allt är som förr va?? Det känns som det inte är första gången det diskuteras amatörrlicens

Tänkte på det också, ska bli kul att sätta sig in i allt igen - NOT!

Orden "kanske", "nog", "det bör gå", "jag är inte säker" används mycket och det känns som om man hört dem förut som sagt.

Visst kan man lösa ut sin B-licens om man vet vad som gäller innan, inga problem. Men det som gäller hos en klubb gäller inte hos en annan och vice versa. :huvet

valmers skrev:
2234424 Låter helt OK. Gamlot och jag funderar på stugboende en bit från banan, kanske haka på? Grogg/garage/mekmöjligheter/övernattningsmöjligheter ställs även till förfogande i Karlstad av EMR.

Bor hos mor & far, 6 mil från banan.

Grogg samt övernattningsmöjlighet vid festligheter emottages tacksamt!!!!

Inte köra någon tävling??? Sicken j-vla kärring du är... :tuttar

Härmed startas en tiggartråd å Jalles vägnar:

oscar - 100kr och fri O´Boy under Bike Week om Jalle kör R1000 på Gåsen

Lime skrev:
2234125 Du... det är skillnad på folk och folk... :D

nu skulle vi inte prata om vad som gäller för instruktörerna utan vad som gäller för deltagarna. Två helt skilda saker. Åskådare får inte komma ut på banan bara för att vi funktionärer är där...

Men är det så stor skillnad. en instruktör kan väll köra in i en gathoj eller tvätom. Då gäller inte heller försäkringsskyddet..

Var väll något år sedan en föråkare körde in i en kille bakifån på rakan.

Gustav - 100 kr

Fixx skrev:
2236391 Men är det så stor skillnad. en instruktör kan väll köra in i en gathoj eller tvätom. Då gäller inte heller försäkringsskyddet..

Var väll något år sedan en föråkare körde in i en kille bakifån på rakan.

Jag vet vad du tänker på och en sådan sak skulle inte hända idag. Vi har bättre koll på instruktörerna än så.

Det som händer är att folk går ikull och på de år (och det börjar bli några nu) som jag varit med på BW har jag inte sett någon instruktör köra ikull på allmänhetens åkning. Många gånger är de ute på banan för att få NER tempot på vissa deltagare... Skulle en instruktör på en rr-kittad hoj mot förmodan gå ikull så är det relativt billigt att reparera och de är vana att göra det. Skulle en deltagare torpedera en instruktör... tja... det har inte hänt ännu så ingen vet.

Vad som gäller för instruktörerna är något HELT annat än vad som gäller för deltagarna och skulle en instruktör köra ner en deltagare så finns det försäkringslösningar för det med... Men Mike blir inte glad...

oscar skrev:
2236376 Inte köra någon tävling??? Sicken j-vla kärring du är... :tuttar

Inte under 2006 i alla fall.....var tanken.....satan.....sluta.....nej, icke, nada får inte hamna i träsket igen, redan!!!!!

Fast det är lugnt, men min träning i år, som är hela 0 pass kvalar jag nog inte in.

Jalle skrev:
2238575 Inte under 2006 i alla fall.....var tanken.....satan.....sluta.....nej, icke, nada får inte hamna i träsket igen, redan!!!!!

Fast det är lugnt, men min träning i år, som är hela 0 pass kvalar jag nog inte in.

De där munkarna du trycker i dig verkar inte vara bra för din manlighet! Klart du ska köra race!!!!! Jag kan sköta depåtavlan åt dig! :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back