RR-hoj på Bikeweek

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Tänkte haka på släpet och ta med hojen upp till Bikeweek, K-skoga i år.

Ser att de har allmänhetens åkning 23 - 26/7 och undrar om ngn vet hur det är med oreggade, rena racehojar de dagarna?

Har för mig att det var lite si och så med det 2002 (t.o.m. för mig att det klagades på att man hade slicks på sin reggade hoj?)

Finns det ngn grupp där man kan köra med oreggat+slicks eller är man hänvisad till reggat+mönstrade däck?

Bra om ngn har info så man sliper kuska släp i 50 mil i onödan.

/Jalle

Dom brukar köra licensgrupp på em, jag ska oxo dit och köra.

Jalle skrev:
2232976 Tänkte haka på släpet och ta med hojen upp till Bikeweek, K-skoga i år.

Ser att de har allmänhetens åkning 23 - 26/7 och undrar om ngn vet hur det är med oreggade, rena racehojar de dagarna?

Har för mig att det var lite si och så med det 2002 (t.o.m. för mig att det klagades på att man hade slicks på sin reggade hoj?)

Finns det ngn grupp där man kan köra med oreggat+slicks eller är man hänvisad till reggat+mönstrade däck?

/Jalle

Förr om åren har det varit så att det under allmänhetens åkning så skall hojen vara registrerad, besiktigad, skattad och försäkrad. Den skall också hålla sådant skick att den skulle gå igenom en besiktning på bilprovningen, alltså korrekt mönsterdjup, bromsar, avgassystem som inte låter o.s.v.

Oreggade, oförsäkrade hojar förpassas till licensträningen om föraren har licens förståss... Det skulle inte gå att blanda oförsäkrat med försäkrat.

Eftersom det normalt är bra tryck på platserna så tror jag inte att organisationen runt Bike-Week kommer att rucka på reglerna. Nu är ju allmänhetens åkning bara tre dagar också för att ge mera plats åt träning inför EM.

Om du är osäker, ring och prata med Lena på 0568-15010.

Lime skrev:
2233107 Förr om åren har det varit så att det under allmänhetens åkning så skall hojen vara registrerad, besiktigad, skattad och försäkrad. Den skall också hålla sådant skick att den skulle gå igenom en besiktning på bilprovningen, alltså korrekt mönsterdjup, bromsar, avgassystem som inte låter o.s.v.

Oreggade, oförsäkrade hojar förpassas till licensträningen om föraren har licens förståss... Det skulle inte gå att blanda oförsäkrat med försäkrat.

Eftersom det normalt är bra tryck på platserna så tror jag inte att organisationen runt Bike-Week kommer att rucka på reglerna. Nu är ju allmänhetens åkning bara tre dagar också för att ge mera plats åt träning inför EM.

Om du är osäker, ring och prata med Lena på 0568-15010.

Tack för infon. Den där GSXR98765RRR bara skjuter från höften med sina svar, han brukar vara för bakfull för att köra ändå på Bikeweek. :arsele

Tänkte om de delade upp de bandagarna i exempelvis grön, blå, röd, svart grupp där en av grupperna endast var avsedd för licensierade förare med oreggade hojar. Satan vad man glömmer fort....åldern......

Jag ringer och kollar!!

Ps. 3 dagar? Har jag varit onykter när jag sett 23-26? Sön-ons?

oscar skrev:
2233150 Kom upp så bjuder jag farbrorn på O´Boy! :tummenupp

Aahhh, låter gott, jag behöver varm O´boy för att få igång lederna.
Kommer gärna, kan vi inte sitta och lyssna på sjukt tung hip-hop och göra konstiga tecken åt varandra med händerna? Yo!!

//Eastside

Jalle skrev:
2233131 Tack för infon. Den där GSXR98765RRR bara skjuter från höften med sina svar, han brukar vara för bakfull för att köra ändå på Bikeweek. :arsele

Tänkte om de delade upp de bandagarna i exempelvis grön, blå, röd, svart grupp där en av grupperna endast var avsedd för licensierade förare med oreggade hojar. Satan vad man glömmer fort....åldern......

I sak har han rätt. Det brukar vara licensträning mellan 16 och 18.

Jalle skrev:
2233131

Jag ringer och kollar!!

Ps. 3 dagar? Har jag varit onykter när jag sett 23-26? Sön-ons?

Jag vet inte hur och när det är tävlingar. Normalt brukar det ju vara körning måndag-torsdag och söndagen inbland vikt för annan körning. Nu ska det ju till ett ERF och lite andra ströklasser under helgen. Kolla som sagt med Lena. Hon vet garanterat. Tala gärna om vad du får veta.

Många instruktörer körde väll med rena racehojar i fjol.. Ej reggade + slicks.

tänker på Lasen mfl. som körde.

Fixx skrev:
2233971 Många instruktörer körde väll med rena racehojar i fjol.. Ej reggade + slicks.

tänker på Lasen mfl. som körde.

Du... det är skillnad på folk och folk... :D

nu skulle vi inte prata om vad som gäller för instruktörerna utan vad som gäller för deltagarna. Två helt skilda saker. Åskådare får inte komma ut på banan bara för att vi funktionärer är där...

Jalle skrev:
2232976 Tänkte haka på släpet och ta med hojen upp till Bikeweek, K-skoga i år.

/Jalle
Gott. EMR kallar till årsmöte med dig och bjuder på grogg i Karlstad under veckan. Vi tar med GSXR1100R på nåder, men han får inte vara med i EMR Exclusive Members Club. Väl mött på Åsen, era förbannade surkukar.

valmers skrev:
2234355 Gott. EMR kallar till årsmöte med dig och bjuder på grogg i Karlstad under veckan. Vi tar med GSXR1100R på nåder, men han får inte vara med i EMR Exclusive Members Club. Väl mött på Åsen, era förbannade surkukar.

Aaahh, jag tar med mina 2.36 GB EM mp3 med ALLT som idolen
någonsin talat eller spelat in.

//Velinga

Jalle skrev:
2234415 Aaahh, jag tar med mina 2.36 GB EM mp3 med ALLT som idolen
någonsin talat eller spelat in.

//Velinga
Låter helt OK. Gamlot och jag funderar på stugboende en bit från banan, kanske haka på? Grogg/garage/mekmöjligheter/övernattningsmöjligheter ställs även till förfogande i Karlstad av EMR.

Jalle, att fråga någon annan killarna som bestämmer på Åsen kan vara klurigt. Sista Bikeweek som jag var med på så fick ju inte ens alla förare som var anmälda till tävlingarna köra...

Jalle skrev:
2233175 Aahhh, låter gott, jag behöver varm O´boy för att få igång lederna.
Kommer gärna, kan vi inte sitta och lyssna på sjukt tung hip-hop och göra konstiga tecken åt varandra med händerna? Yo!!

//Eastside
:rofl

Efter samtal med Mike The Man kan följande rapporteras:

Oreggade RR-hojar har körtid sön - ons mellan 15-18, 20 minuterspass.

Anmälan sker när kansliet öpnar, dvs. 14.00. Först till kvarn gäller.

Eftersom jag inte tagit ut min B-licens i år utan endast amatör frågade jag om det räckte, Mike var osäker på det men trodde att det skulle räcka.

Det måste det väl göra? Träning och enklare tävling med amatörlicens?

Jalle skrev:
2235360Eftersom jag inte tagit ut min B-licens i år utan endast amatör frågade jag om det räckte, Mike var osäker på det men trodde att det skulle räcka.

Det måste det väl göra? Träning och enklare tävling med amatörlicens?

Det är upp till banägaren/arrangören. På t.ex. Falkenberg gäller inte amatör licens.

Magnus skrev:
2235368 Det är upp till banägaren/arrangören. På t.ex. Falkenberg gäller inte amatör licens.

Känns som om man måste få detta bekräftat av ngn på Karlskoga Motorstadion innan man lastar släpet......

Jalle skrev:
2235644 Känns som om man måste få detta bekräftat av ngn på Karlskoga Motorstadion innan man lastar släpet......
Du kan iofs lösa tillfällig licens om du inte får köra med din amatörlicens, kostar förvisso 300 sek.

Gustav O skrev:
2235647 Du kan iofs lösa tillfällig licens om du inte får köra med din amatörlicens, kostar förvisso 300 sek.

Är ni med? Då kör vi:

Efter samtal med Tony på Karlskoga Motorstadion så fick jag info om att det är B-licens som gäller på RR träning, Bikeweek. Detta endast för att det är SVEMO som gått ut och sagt att det inte finns något som heter amatörlicens inom RR. Som Magnus skrev innan, likadant på Falkenberg. Detta efter att Tony pratat med Falkenbergs Motorklubb om SVEMOS inställning till amatörlicens. Man menar att försäkringsskyddet är för dåligt på en amatörlicens, funkar ej i RR.

Tony var förundrad över att jag kunde få ut en amatörlicens eftersom den enligt SVEMO inte skall finnas. Likförbannat har jag en licensbricka som det står amatör på och på ansökningsblanketten fylldes "Roadracing" i.
Gäller på alla träningar på Knutstorp arrangerade av Hyllinge MS.

Meningen var ju att inte tävla i år, bara köra träningar (Knutstorp, Falken & Bikeweek) och något KM på Knutstorp och då är ju en amatörlicens perfekt, skiljer ju en hel del i pris.

Tony skulle ringa SVEMO och kolla vad de menar, först säga att amatörlicens inte existerar sedan ändå utfärda den till roadracing......oanvändbar till nästan alla banor........

Alternativet är engångslicens på Bikeweek, 200 kr till träning och 300 till tävling.

I´ll be back!

Jalle skrev:
2235762 Är ni med? Då kör vi:
....
I´ll be back!

Skönt att se att allt är som förr va?? Det känns som det inte är första gången det diskuteras amatörrlicens

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back