RR-fabriken och Rapido MCK i IB

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Idag kom IB och artikeln om Roadracingfabriken så nu kan man väl säga att det är officiellt att Rapido MCK kommer att satsa på ungdomar inom RR.

Från 2006 ingår RR-fabriken i Rapido som kommer fortsätta att drivas av Stefan Carlsson och GG Olsson men som nu även får hjälp av några av Rapidos drygt 200 medlemmar. Det kommer att bli jättespännade att se hur detta kommer att utveckla sig.

Den officiella presentationen av samarbetet och dom nya förarna kommer att ske 13.00 den 25 februari i Rapidos klubbkåk dit ni alla är välkomna! Anmäl er gärna på racing@rapido.se då vi kommer att bjuda på lättare förtäring.

På kvällen blir det dragning i vårat lotteri till förmån för Rapidos Tävlingsfond samt ett Racingmingel med RR-mat, RR-filmer, RR-musik mm.

Se www.rapido.se för mer info.

Dessutom står det om Rapidos satsning i Endurance-VM som engegerar många i klubben, det kommer att bli ett spännande RR-år :tummenupp

Välkomna!
Jocke Brendler

Mille-R skrev:
Idag kom IB och artikeln om Roadracingfabriken så nu kan man väl säga att det är officiellt att Rapido MCK kommer att satsa på ungdomar inom RR.

Till att börja med för att undvika all form av missförstånd så vill jag utrycka min beundran för Stefan, GG samt Rapido för er satsning på en del av de ungdomar som försöker slå sig fram inom Juniors RR, Det som är olyckligt är att ett forum som IB inte vidgar sian vyer och kanske även tittat på de som satsar på motsvarande sätt men utanför RR fabriken.

Bra artikel va... alltså jämfört med vad som i vanliga fall står där. Hoppas alla SH-människor kommer förbi på kvällen i vart fall o tar en öl o diskuterar världsfreden, löser palestinafrågan och utvärderar gummiblandningar...

christer skrev:
Till att börja med för att undvika all form av missförstånd så vill jag utrycka min beundran för Stefan, GG samt Rapido för er satsning på en del av de ungdomar som försöker slå sig fram inom Juniors RR, Det som är olyckligt är att ett forum som IB inte vidgar sian vyer och kanske även tittat på de som satsar på motsvarande sätt men utanför RR fabriken.

Kan måhända vara RR Fabriken/Rapido själva som kontaktat IB och bidragit med material samt tipsat dom. Finns gott om folk som bara sitter på arslet och väntar på att media ska knacka på deras dörr och göra ett reportage om dom.

jP skrev:
Kan måhända vara RR Fabriken/Rapido själva som kontaktat IB och bidragit med material samt tipsat dom. Finns gott om folk som bara sitter på arslet och väntar på att media ska knacka på deras dörr och göra ett reportage om dom.

Det stämmer säkert, och det är troligtvis så man ska gå tillväga, men i det här specifika fallet handlar det om juniorer, som inte i alla fall har kunskap, eller fallenhet till att marknadsföra sej själva. Visserligen ligger det kanske på föräldrarnas ansvar, men vad jag menar är att IB som representanternas/förarnas tidning kanske skulle fundera lite längre och även fundera på att presentera RR ungdomar som inte har lika starka språkrör som T.ex. RR fabriken.
Jag får känslan av att när det gäller andra ungdomsinriktingar, typ, cross, gokart etc, så har IB betydligt bättre övervakning.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra