RR-förare! Anmäl er till Sviestad!

Är det verkligen så väldigt stor fördel att det är hemmabana för några?

Klart det finns några förare i dom olika klasserna som är riktigt snabba på Sviestad, men som inte har samma fart på andra banor... Och det är säkert så på alla andra banor också.

Men så jäkla orättvist vet jag inte om det känns... jag är lika långsam på alla banor... :D

Så! Anmäld jag med. Hade ingen aning om var/när/hur den här anmälningen skulle gå till... Så tack för hjälpen genom denna tråden! :tummenupp

Så! Anmäld jag med. Hade ingen aning om var/när/hur den här anmälningen skulle gå till... Så tack för hjälpen genom denna tråden! :tummenupp

Roadracing.se har en länk till vår anmälningssida men det är inte självklart att man ska gå dit då det inte finns någon förklarande text. Har för mig att det fanns förut att LMS hade eget system så att det var självklart att man skulle gå dit.

Har du silvertejpat ihop svingen nu då? :D

...
Har du silvertejpat ihop svingen nu då? :D

Ståltråd, silikon och silvertejp har vi gott om i teamet! ;)

Men det fanns även en extra sving som jag kommer kunna låna tills den andra är ok igen! :)

Vi gjorde en serieanmälan tidigare i våras på roadracing.se trodde det skulle räcka. Men har nu varit inne på LMS sida och anmält 4 st hojar, varav en 125R

Pär Karlsson

2931942 Vi gjorde en serieanmälan tidigare i våras på roadracing.se trodde det skulle räcka. Men har nu varit inne på LMS sida och anmält 4 st hojar, varav en 125R

Pär Karlsson
Det där tror jag är en förvirring och en viss orsak till att det varit få anmälda till tävlingen på Sviestad.

"Gemensam anmälan till ARC, HMS, Karlskoga och FMK kan göras direkt på roadracing.se"
Fast det är inte alltid att man läser all text på hemsidorna...

Men efter att den här notisen dök upp på framsidan på sporthoj.com så har anmälningarna bumpats från runt 65 (i tisdags) till runt 95 idag.

jag kan nog skriva för de flesta i styrelse när jag säger: Tack Swedie!

med tanke på ombyggnaden så tror jag inte det spelar nån större roll just i år dock...

Hela banan är väl inte ombyggd, dvs man kan spåren i de resterande kurvorna om man har kört där mycket innan. Jag tycker jag kör mycket bättre på en bana som jag har övat in, dvs de som ligger i närheten av min bostad.

Hela banan är väl inte ombyggd, dvs man kan spåren i de resterande kurvorna om man har kört där mycket innan. Jag tycker jag kör mycket bättre på en bana som jag har övat in, dvs de som ligger i närheten av min bostad.
Jajemen, här ska det utklassas Göteborgare så det står härliga till!!! :yoparty (Eller kanske inte, jag har ju faktiskt inte kört banan en enda gång med 125'an... För övrigt så tror jag att den enda hemmaförare i 125 som du kommer att få stryk av är #66 men vi får la se!)

2936385 Jajemen, här ska det utklassas Göteborgare så det står härliga till!!! :yoparty (Eller kanske inte, jag har ju faktiskt inte kört banan en enda gång med 125'an... För övrigt så tror jag att den enda hemmaförare i 125 som du kommer att få stryk av är #66 men vi får la se!)
Fast där blir det nog rejält med stryk. ;)

här ska det utklassas Göteborgare så det står härliga till!!! :yoparty

hemmaförare i 125 som du kommer att få stryk av är #66 men vi får la se

Jaså det skall det, du menar i höjdhopp eller kasst med gammal kolv :D.

Om den där nummer 66 kör ifrån mig så är det just för att han är hemmaförare :tungan.

Jag tror att det som tillhör toppen i respektive klass i körskicklighet är snabba på alla banor. Möjligtvis har vi med mindre talang större chans att göra ett bra resultat på våra respektive hemmabanor.

Bara 98 förare anmält hittils?

Superbike Challenge: 17st
600Superstock: 20st
125Racer: 18st
250Racer: 15st
125Junior: 28(!!)

Jag hoppas det blir några till innan anmälningstiden (som är framflyttad) tar slut den 16:e Maj.
3 klasser som man förmodligen får poäng i bara genom att gå i mål (några krasher lär det ju bli i varje klass :D )

Mvh Håkan

Som sagt, det är FÖRLÄNGT till den 16:e maj för anmälan och betalning. Se till att anmäla er nu!

Det har satt lite fart nu, får vi sedan till det med några Pro superbike förare som inte fått nog i mantorp i helgen så blir det kanon.
Och måste nämna det igen...28 juniorer, det börjar likna skaplig tillväxt!

Nordgren ringde mig om en dansk som hört av sig till honom och ville köra både 125Jr och 125GP men inte kunde fylla i postnumret så att Håkans sida blev nöjd. Henrik skulle maila Håkan så det borde bli två platser till. :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman