RPM VID 200Km/h??

8500 rpm vid 205km/h i mätarfart. Men det är rött vid 8000... :yoparty

Edit: Hmmm, var visst inte originaldrevning...
 
Last edited:
Min r1:a gör väl en 120-130 på 4.500rpm och 274 på nära rödmarkeringen (11500rpm)
så 200, min gissning, är väl en 7000rpm.

edit: Fast det är klart att den hade ju faktiskt mer att ge än 274km/h...
 
Ingen aning, men tror runt 10-11k. varvar till 15,5k.
Och grabbar för h-e, lär er att quota ordentligt.
 
Med nuvarande maskinpark:

Yamaha TRX850 - 7.300rpm
Aprilia RS250 - 11.200rpm
KTM 658SC - vete f_n... någonstans strax under varvstoppet :D

KX60 ? Öh, nej den kommer inte ens upp i hundra...
 
Göran skrev:
Jag kanske gissade lite optimistiskt... men om man säger så här.

En originaldrevad Busa gör ca 350 mätarfart vid fullt varv. 200km/h bör då betyda 66% av maxvarv.
Sedan kan ni fundera och gissa vad detta kan ge.

fortfarande inget maxvarv? :fatta!
 
Göran skrev:
Ajjjj sluta slåss :näsblod

Jag visste inte att det var så allvarligt. Om jag inte missminner mig helt så ligger rödmarkeringen vid 11.000.

Nöjd ?

:tummenupp
Ok, 7260Rpm då, bara så att du vet. :tungan
 
100km/h =4000rpm.
200km/h = 8000rpm
Varvstopp ska ligga vid 11000rpm = 280 i ärlig fart så det stämmer inte helt men nära.
Sen vad mätaren visar vid 200 vet jag inte.
 
cirkus 11200rpm med två kugg upp bak, teoretisk topp på 277 vid 15,5k rpm har dock inte testat. :tungan
 
No1 skrev:
TRO MIG!!! den orkar med utväxlingen då jag kört 439.05km/h ärlig fart med den med mindre effekt än vad som finns i dag!!! :7peta

19 fram, 32 bak + 15% högre utväxling på 6'ans växel... ;)
Patrik,
SWT Racing...


En liten fråga bara.. Hur känns det att förflytta sig 122 m på en sekund på en motorcykel?
 
Hm!

Tål att provas lite..... det va ett tag sen man va nere i dom söliga hastigheterna så man minns inte riktigt.. men typ 8k
Sen om jag inte minns fel, :kocko så är ju hastigetsmätaren kopplad till utgående axel på min r1, så att det spelar ingen roll vilket drev du har på fram eller bak som en del antyder :fatta! Hastighetsmätaren visar fortfarande samma vid samma varvtal som förut. Bara den verkliga hastigheten som skiljer... Eller? :7peta
 
tros-kaffe skrev:
Apropå ingenting,,, :7peta
Vad har era hojjar för varvtal vid 200Km/h?
Jag har ca:6600RPM på högsta växeln på min vid 200.
Onödigt vetande kan vara roligt.

Apropå ingenting ja...
Min tidigare hoj var en Buell XB9R Firebolt med fabrikstrim monterat,
den liksom din är rödmarkerad vid 7500rpm.
Vid ovanstående varvtal så toppade min 210km/h tycker därmed ditt påstående verkar lite märkligt :pannkyss
Enda möjligheten skulle vara drevning men tror dock att den ej skulle orka dra ur den tillräckligt :hihi
 
No1 skrev:
Tänk er en riktigt gammal västern film när ett tåg kommer över prerien, med då tidens film utrustning mm så ser tåget ut att nästan hoppa fram (ryckigt pga antalet bild rutor per sekund)...

Så känns det i den hastigheten, som om man ser en kort sekvens perfekt för att få ett snabbt ryck/stopp för att åter se perfekt igen- hoppas att ni kan se det framför er... :va

Patrik,
SWT Racing...


Hmm..njaa kanske.. fort går det i vilket fall :3freak

Något du planerar att bräcka med K5:an ? :)
 
8K vid 200 på femman, riktiga hojar med vrid behöver ingen överväxel.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top