RPM VID 200Km/h??

tros-kaffe

CRF ÄR BARA SÅ JÄVLA CRF!
Gick med
20 Jan 2004
Ort
Torsås
Hoj
03, Honda CB 1300
Apropå ingenting,,, :7peta
Vad har era hojjar för varvtal vid 200Km/h?
Jag har ca:6600RPM på högsta växeln på min vid 200.
Onödigt vetande kan vara roligt.
 
Jag har typ 4700 rpm i 100, så ungefär 9000 i 200 då. Rödstrecket är vid 13.000.

EDIT: Det är på min ZXR 750 då, och inte på hojen i avataren. Den lille skulle nog behöva uppåt 40.000 rpm för att gå i 200. :hihi
 
Ganska exakt någonstans runt 10 000 ("har jag hört" *ler*)
Rödmarkeringen börjar vid 11 000.
 
Tycker att det e rätt så fränt att det skilljer så mycket mellan hojjarna ändå.
Allt från tomgång till 10000Rpm :rofl
 
Vet inte vad våran Hayabusa har för varv vid 200km/h men med maximal utväxling så skulle blysläden göra en bit ÖVER 450km/h på max varv så gissa på ni!!! :jisses

Patrik,
SWT Racing...[/QUOTE]

om den hade orkat med den utväxlingen så hade den nog suttit där orginal eller? om jag tar å sätter mitt bakdrev fram å framdrevet bak så skulle min göra ca: 800km/h vid 6600Rpm för det e ju ca 4ggr utväxlingen.

Näe men seriöst nu grabbar, jag vill ju veta.
 
Jag kanske gissade lite optimistiskt... men om man säger så här.

En originaldrevad Busa gör ca 350 mätarfart vid fullt varv. 200km/h bör då betyda 66% av maxvarv.
Sedan kan ni fundera och gissa vad detta kan ge.
 
Göran skrev:
Jag kanske gissade lite optimistiskt... men om man säger så här.

En originaldrevad Busa gör ca 350 mätarfart vid fullt varv. 200km/h bör då betyda 66% av maxvarv.
Sedan kan ni fundera och gissa vad detta kan ge.


ja det hade ju varit lättare om man visste maxvarvet. :va
 
TRO MIG!!! den orkar med utväxlingen då jag kört 439.05km/h ärlig fart med den med mindre effekt än vad som finns i dag!!! :7peta

19 fram, 32 bak + 15% högre utväxling på 6'ans växel... ;)
Patrik,
SWT Racing...[/QUOTE]


Och den var standard i motorn eller?
 
har inte varit uppe i 200 än men då den ligger runt 8k vid 160 så borde det landa på 10k i 200mätarkilometrar

orginaldrevat
 
Runt 6200 varvar min vid 200 km/h. Rött vid 10500.


No1 skrev:
Till och med strypt vill jag minnas, till 98hk!! :tungan
Inte riktigt sant då den nu lämnar 499hk på bakhjulet... :Bugar

Patrik,
SWT Racing...

Går det att köra med så mycket? Då måste du väl nästan växla upp precis när den börjar suga iväg om du ligger under 300? Mycket wheelande annars kan jag tänka mig! Jag tycker att min pinnar på som sören, och jag kan ju gasa upp min på bakhjulet i 5:an i 250 km/h om jag släpper lite och gasar fullt igen, och det är ju med "bara" 266 hästar på hjulet... Det dubbla hade ju varit intressant :hihi
 
192 vid 12500rpm, på tvåan då vil säga :yoparty heller ville du vet på sexan? :hihi
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top