Rpm-gpz900r

JörgenT

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Blackbird-98
Hej på alla glada!

Har en liten fråga! Har äntligen fått ihop min gammel värsting. Renoverat kammar och vippor mm. Men när jag tog provturen så märkte jag att, när man skall växla och släpper rullen, kopplar ur, så ligger rpm:et kvar i några sec innan den sakta går ned. Riktigt störande,,, Vad kan detta bero på? Fugge inställningar?? :confused:

Ok, nu är detta bara en chansning från min sida, men jag har haft det problemet på min hoj. Det kan vara som så att gasvajern är lite dåligt smord... du får plocka loss den, hänga upp den och slutligen droppa i olja så att det kommer in och smörjer upp... det fungerade prima för min del iaf!

lassnig skrev:
Ok, nu är detta bara en chansning från min sida, men jag har haft det problemet på min hoj. Det kan vara som så att gasvajern är lite dåligt smord... du får plocka loss den, hänga upp den och slutligen droppa i olja så att det kommer in och smörjer upp... det fungerade prima för min del iaf!

KAN DE VA SÅ LÄtt.. När du säger det så... Hojen var inte väl omhänder tagen tidigares så du kan ju ha rätt.. Det är det enda jag inte gjort något åt denna vinter.. Prövar det..

Någon annan med andra tankar??

JörgenT skrev:
KAN DE VA SÅ LÄtt.. När du säger det så... Hojen var inte väl omhänder tagen tidigares så du kan ju ha rätt.. Det är det enda jag inte gjort något åt denna vinter.. Prövar det..

Någon annan med andra tankar??
kort gas vire och osynkade fuggar troligen osynkat har en gpz 900 som var likadan det var osynkade fuggar nu funkar den perfekt :banana :tummenupp

JörgenT skrev:
Men när jag tog provturen så märkte jag att, när man skall växla och släpper rullen, kopplar ur, så ligger rpm:et kvar i några sec innan den sakta går ned. Riktigt störande,,, Vad kan detta bero på? Fugge inställningar?? :confused:

Skulle också gissa på osynkade förgasare. Har varit med om nåt liknande också när hojen tagit tjuvluft.

//daniel

Hej, Vad använder du/ni för motorolja i Gpz900 cyklarna?
Har precis köpt en och ska göra en liten Service.

Laffe skrev:

Jag kör med Penzoil... Polarn får köpa det för inköpspris.. Byter var 500mil..:banana

Jag har oxo haft detta fenomen på min ZXR, och det verkar uppträda oftare om jag har tomgången lite högt ställd. Om den fastnar på 3000 varv och jag skruvar ner tomgången lite lite, så går den genast ner till runt 1000 varv som det ska vara. Trodde det var nåt i fuggarna först, men det verkar inte riktigt så. Tomgångsskruven påverkar ju precis samma sak som gaswiren, dvs. spjälläget.

Långa farbron skrev:
Är det förgasargummi på dom där GPZ:torna så kolla efter sprickor i dom.

Inga sprickor i pessaret.... Men jag har ej hunnit med och synka fuggarna, så det är nog det som e problemet.

JörgenT skrev:
Hej på alla glada!

Har en liten fråga! Har äntligen fått ihop min gammel värsting. Renoverat kammar och vippor mm. Men när jag tog provturen så märkte jag att, när man skall växla och släpper rullen, kopplar ur, så ligger rpm:et kvar i några sec innan den sakta går ned. Riktigt störande,,, Vad kan detta bero på? Fugge inställningar?? :confused:
Har du rengjort tomgångsmunstycken? En mässingstråd kan användas
för rensning.
Att du har ett spel i gasrullen på någon mm förutsätter jag att du kollat.
Ingen av vajrarna får vara spänd vid avslagen gas.

Laffe skrev:
valvoline 4t mc racing olja rekomenderat av kawasaki till och med finns hos expressbyrån i birsta vid dhl ps jag har en gpz 900r jag med :tummenupp

BMW R90s skrev:
Har du rengjort tomgångsmunstycken? En mässingstråd kan användas
för rensning.
Att du har ett spel i gasrullen på någon mm förutsätter jag att du kollat.
Ingen av vajrarna får vara spänd vid avslagen gas.

Japp! Har spel i rullen. Fuggarna är rengjorda och nu synkade. Men jag har fortfarande problemet kvar. kan det bero på motståndet i ljud dämparna? Sitter två Micron på den.... :confused:

JörgenT skrev:
1303417 Japp! Har spel i rullen. Fuggarna är rengjorda och nu synkade. Men jag har fortfarande problemet kvar. kan det bero på motståndet i ljud dämparna? Sitter två Micron på den.... :confused:

Hei!

Jeg hadde samme problem på min GPZ900R, og forhørte meg på et norskt MC-forum. Kom i kontakt med en forgasser-guru som hjalp meg. Troligvis får hojen din for lite bensin (for mye luft) på lavt turtall. Hvis hojen virker fint ved vanlig kjøring, er det tilstrekkelig å justere pilotskruen på forgasseren, slik at den får mer suppe. Hvis du har montert powerfilters/effektanlegg uten å bytte hoveddyser, bør du sjekke ut www.dynojet.com aller først.

Her finner du alt du trenger å vite: http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?t=2155

Lykke til! :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...