Routerproblem [Hjälp]

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Netgears WGR614 v5 är det som jag har problem med.
Såfort man belastar linan litegranna så dör routern. Dvs.. när man sitter och laddar hem saker och downloaden stiger över ca~ 80kb/s så dör routern. Den går inte att komma åt på något sätt, den reagerar inte ens om man pingar den. Jag har senaste firmwaren på den, någon som vet..hjälp behöves.

Edit: Ibland dör den direkt och ibland efter ett tag (1-5min) :va

Min d-link hade ungefär samma symptom (stavas?).
Den kunde fungera i 10 sek till 1 min för att sedan dö och inte vilja funka överhuvudtaget..
Efter många timmar frustration och pillande testade jag att byta adaptern. Och tjohejsan vad bra det blev.
Den gamla hade antagligen gått sönder så att den då gav routern för lite Volt att arbeta med.
Så jag ger dig förslaget att byta adapter..

Xyron skrev:
Netgears WGR614 v5 är det som jag har problem med.
Såfort man belastar linan litegranna så dör routern. Dvs.. när man sitter och laddar hem saker och downloaden stiger över ca~ 80kb/s så dör routern. Den går inte att komma åt på något sätt, den reagerar inte ens om man pingar den. Jag har senaste firmwaren på den, någon som vet..hjälp behöves.

Edit: Ibland dör den direkt och ibland efter ett tag (1-5min) :va

Är du säker på att det är Routern och inte ditt nätkort?

Jax skrev:
Min d-link hade ungefär samma symptom (stavas?).
Den kunde fungera i 10 sek till 1 min för att sedan dö och inte vilja funka överhuvudtaget..
Efter många timmar frustration och pillande testade jag att byta adaptern. Och tjohejsan vad bra det blev.
Den gamla hade antagligen gått sönder så att den då gav routern för lite Volt att arbeta med.
Så jag ger dig förslaget att byta adapter..

Det ska jag göra så fort jag kommer hem, tack för tipset!

Bandido skrev:
Är du säker på att det är Routern och inte ditt nätkort?

Ganska säker..
Suttit på DreamHack och tankat i 11mb/sec utan problem och även suttit och tankat i 50mbit+/sec av en kompis (gigabit). Internet dör även för de andra datorerna i huset, men tack för tipset!

Back