Mr K
I win, you loose!
Har letat och inte hittat ....
Någon som vet vilken throughput ZyXEL Prestige 334 har?
Någon som vet vilken throughput ZyXEL Prestige 334 har?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mr K skrev:Ny fråga....
Vad kan man använda VPN till?
nja ... lite mera vad jag kan använda det till.Starstriker skrev:"a VPN lets you make a connection via a third-party ISP cable modem, dial-up, or DSL as if you were on the LAN directly"
Kanske inte var det svaret du var ute efter?
Mr K skrev:nja ... lite mera vad jag kan använda det till.
Kan jag printa ut på hemmadatorn ifrån min jobbedator över internet om jag har en router med VPN på min hemmadator?
Nja lite fel men ända rätt.Mr K skrev:nja ... lite mera vad jag kan använda det till.
Kan jag printa ut på hemmadatorn ifrån min jobbedator över internet om jag har en router med VPN på min hemmadator?
kvittar vilket håll igentligen ....Starstriker skrev:Hummm. Det är ju mer "omvänt". Åt andra hållet borde det iaf gå - skriva ut på jobbet hemifrån. Jag vet inte. Allt är ju möjligt. På något sätt![]()
Vilken klient?Indigo skrev:Nja lite fel men ända rätt.
Ja du kan printa ut hemma från jobbet om de tillåter trafik på rätt port.
klienten skall du ha på den dator du vill surfa från, alltså jobbdatorn.
Då skall det inte vara några problem.
Mr K skrev:Vilken klient?
Setup
Jobbedator
router utan VPN
adsl modem
internet
adsl modem
router med VPN
hemmadator med skrivare utdelad på nätverket
Jag vill klicka print på jobb sedan skrivs det ut på skrivaren hemma.
antagligen finns denna klient på cdn som kom med routern väl?Kain skrev:I dutt fall har du ju möjlighet att sätta upp vpn på hemma routerna och på så vis koppla uppdig via klient mot hem nätet.
Vad har denna?philsson skrev:När det står att en routher har VPN stöd så innebär det oftast att den kan släppa igenom VPN trafik och inte att den har en imbygd VPN server i sig.
Det kallas för VPN walkthru och det innebär att du får möjlighet att sätta upp en VPN server i nätverket. Funktionen i sig är till för att du ska kunna komma åt ditt VPN externt, det vill säga via internet från till ex din arbetsplats om nu servern står hemma.Mr K skrev:

kör win2k hemma och winxp på jobb ....Cornfed skrev:Har du 2 XP maskiner gör du såhär istället.
windows 2003 bygger på 2000 server fast förbättrat. Du kan ju köra VPN routher på din hemmadator helt enkelt.Mr K skrev:kör win2k hemma och winxp på jobb ....
men jag ska installera RemotelyAnywhere 6.00.449 Workstation Edition och testa
|
|
Mälaren Runt fyller 40 år
Nu på lördagen den 15 augus... |
|
|
Steve Holcombe klar för GGN!
Pressmeddelande 2026-08-10 ... |
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis