Hej
Jag har ett problem.
Installerade min NETGEAR RP614 4portars router för att kunna fortsätta med mitt lilla nätverk i huset projekt.
Så det gick bra.
Det gick tillochmed så bra att mina problem med taskig internet förbindelse försvann.
Men, mitt problem är att jag inte kommer åt min hotmail eller dc.
Vet att det finns något som heter öppna portar.
Jag har kört detta på dc genom att i routern öppnat port 1742 och knackat in IP adressen till min huvuddator.
Sen har jag uppdaterat i DC till active och knackat in min bredbandsbolag IP adress.
Så jag kommer in och så men kan inte söka.
Det funkar alltså inte som det ska.
Problemet med min hotmail uppenbarar sig så att jag inte kommer in.
Efter att ha kört lösenordet så händer ingenting. Står bara och tänker tills åtgärden avbröts.
Skall man göra något liknande till hotmailen som jag gjort med dc ?
Fast rätt dårå...

edit : dc problemet är nu löst.
vad jag hade missat var att man måste i DC inte bara sätta in mitt yttre IP utan även porten som man öppnar i routern.
Jag har ett problem.
Installerade min NETGEAR RP614 4portars router för att kunna fortsätta med mitt lilla nätverk i huset projekt.
Så det gick bra.
Det gick tillochmed så bra att mina problem med taskig internet förbindelse försvann.
Men, mitt problem är att jag inte kommer åt min hotmail eller dc.
Vet att det finns något som heter öppna portar.
Jag har kört detta på dc genom att i routern öppnat port 1742 och knackat in IP adressen till min huvuddator.
Sen har jag uppdaterat i DC till active och knackat in min bredbandsbolag IP adress.
Så jag kommer in och så men kan inte söka.
Det funkar alltså inte som det ska.
Problemet med min hotmail uppenbarar sig så att jag inte kommer in.
Efter att ha kört lösenordet så händer ingenting. Står bara och tänker tills åtgärden avbröts.
Skall man göra något liknande till hotmailen som jag gjort med dc ?
Fast rätt dårå...

edit : dc problemet är nu löst.
vad jag hade missat var att man måste i DC inte bara sätta in mitt yttre IP utan även porten som man öppnar i routern.
Last edited: