Router o ICQ

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld Yamaha R7 -24 =(
Kan ej ta emot filer i ICQ nu när jag kör med Router för uppkoppling till internet. Ska jag ställa om i routern eller i ICQ för att fixa detta? Isåfall vad...

Swedie skrev:
Kan ej ta emot filer i ICQ nu när jag kör med Router för uppkoppling till internet. Ska jag ställa om i routern eller i ICQ för att fixa detta? Isåfall vad...

Både och. Öppna portar, tex 5000-5100 i routern och definera i ICQ att du vill använda dessa portar för filöverföring.

jisses vad du är smart. pluspoäng

Nu vet jag iofs inte hur man gör för att öppna dessa portar med den administration som finns för min TopCom-produkt (108mbps wireless).

På ett elelr annat vis brukar det gå att öppna portar i alal routers iaf.. kolla handboken om inte annat..

Ev kan det vara ngt med port-forwarding..men det är eg inte riktigt rätt.. ser lite olika ut beroende på märke på router..

Vet inte vilken modell du har.. men finns lite user guides på www.topcom.se

Last edited:
eller så kan du testa miranda som för mig fungerar utan en massa strul trots router´, så kan du också få både icq och msn i samma program.

petter skrev:
eller så kan du testa miranda som för mig fungerar utan en massa strul trots router´, så kan du också få både icq och msn i samma program.

WORD!...Swedie gör som pajken säger kör Miranda istället. Det är klockrent. Det är uppbyggt som en plug-in o behöver inte ens installeras. Jag brukar köra det direkti ifrån USB-minnet när jag e i plugget o lite varstans.

/KaliZ

jag testade just Miranda och har redan avinstallerat just för att varken MSN eller AOL fungerade. Därmed uppfyller den inte sin funktion. Bara ytterligare ett program som tar upp plats på min hårddisk.

Swedie skrev:
jag testade just Miranda och har redan avinstallerat just för att varken MSN eller AOL fungerade. Därmed uppfyller den inte sin funktion. Bara ytterligare ett program som tar upp plats på min hårddisk.

Det var lustigt...funkar juh klockrent hos alla jag vet har testat det. :va Jaja.. synd att du går miste om detta eminenta program... :brinnerup

/KaliZ

Har du inte fått igång det ännu? Och vad du än gör - håll dig borta från sån där skit som Miranda och allt vad de heter.

Swedie skrev:
som sagt, bakom router.

Hmm jag fattar inte...har du internetuppkoppling så funkar MSN i Miranda iaf...i och med att den kör typ samma protocol som IE... jaja hur som helst. Vill du köra icq så måste du öppna portarna i routern. Kan inte hjälpa dig med det...har NetGear själv och antar det är annorlunda...

Kan du surfa in i din router? Testa 192.168.0.1 har jag för mig...kommer du in i routern så e de inte så svårt att öppna portarna för icq:n...

/KaliZ

jag får 401 authorization error.. när jag försökte använda MSN. Betyder det att det kanske var fel lösen? hmm.. tänkte inte på det förrän nu.

Sen AIM (AOL) loggades in men inga av användarna var online och det gick inte att skicka meddelande till nån.. Fanns inga inställningar för att ändra nått där.

Vill gärna få ett sånt där program att fungera.

AIM...o den biten är jag nada insatt i. Men icq o MSN funkar perfekt trots brandvägg i datorn + brandvägg i modemet + brandvägg i routern. Som sagt...funkar ditt IE så funkar ditt MSN...verkar som du själv skrev att det var någon vajsing med lösenordet.

Hur som helst...så e jag helt 100 på att AIM går att få igång utan några beskymmer. Kika runt lite på mirandas hemsida och lägg in ngn fråga i forumet. Du får med stor sannolikhe svar bara efter några timmar.

Är du fortfarande intresserad av att använda miranda så kan jag maila över en "config.exe" fil till miranda....den brukar inte ligga med den vanliga installationen (fanns med förr på den gamla goda tiden o funkar bra fortfarande)...men den är bra för då sköts de flesta inställningarna automatiskt...bara att ange namn o lösen för AIM, ICQ, MSN, IRC....osv...

PM en address om du e intresserad av den.

/KaliZ

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back