MSDSen anger följande ingredienser i fet stil, mina tillägg i vanlig text.
Dilsopropyl alcohol ether: 1-40%
För att förbättra vattens löslighet i icke polära lösningsmedel
Tri isopropyl alcohol diether: 1-40%
Minskar uppbyggnaden av oxid på aluminiumskikt
Sodium molybdate: 2-10%
Korrosionsinnhibering
Tolyltriazole: 1-3%
Korrosionsinnhibering
Polysiloxane polymer: n/a
Ingen aning om vad det gör där, de anger dock att i denna applikation polymeriserar det inte ytterligare
Min åsikt är att korrosionsinnhiberare bör man ha om man inte åker med avjonat vatten och plockar ner grejerna regelbundet. Om de övriga ingredienserna är bra är jag inte kemist nog att göra en rättvis bedömning av men min kvalificerade gissning är att minskade oxidskikt är bra då oxidformen leder värme sämre och den förs ingr är där för att minska dipolariteten i vattnet dvs precis samma som YES fast utan att det skummar och luktar äpple
....
Dilsopropyl alcohol ether: 1-40%
För att förbättra vattens löslighet i icke polära lösningsmedel
Tri isopropyl alcohol diether: 1-40%
Minskar uppbyggnaden av oxid på aluminiumskikt
Sodium molybdate: 2-10%
Korrosionsinnhibering
Tolyltriazole: 1-3%
Korrosionsinnhibering
Polysiloxane polymer: n/a
Ingen aning om vad det gör där, de anger dock att i denna applikation polymeriserar det inte ytterligare
Min åsikt är att korrosionsinnhiberare bör man ha om man inte åker med avjonat vatten och plockar ner grejerna regelbundet. Om de övriga ingredienserna är bra är jag inte kemist nog att göra en rättvis bedömning av men min kvalificerade gissning är att minskade oxidskikt är bra då oxidformen leder värme sämre och den förs ingr är där för att minska dipolariteten i vattnet dvs precis samma som YES fast utan att det skummar och luktar äpple