Rostskydd i gbg?

tricky

Mmmmm Ducati
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
848
The nonturbo-turbosaab:yoparty har fått stiga åt sidan för en bekvämare bil, -en rostfri sådan, och jag tänkte att den skulle förbli det oxå!
Därför undrar jag om det är nån som har tips på bra/billig rostskyddsverkstad i gbg, eller är 5000 ett bra pris?
Tips mottages tacksamt :)

Den verkstan jag talat med gör ett mycket grundligt jobb, sprutar undertill och plockar ner delar av bilen för att komma åt att skydda inuti dörrar etc.
Hela behandlingen tar typ två hela dagar. De lämnar även garanti på jobbet i minst tre år.

Tror att det hette Rostskyddscenter. Ligger i Kungsbacka vid Västra bil som säljer Mazda. Där ska det tydligen ha kostat 3500kr för en arbetskamrats Opel Sintra (familjebuss). Men sedan finns det ju givetsvis säkert olika nivåer av behandling.

Sök och kolla.

tricky skrev:
2590286 Den verkstan jag talat med gör ett mycket grundligt jobb, sprutar undertill och plockar ner delar av bilen för att komma åt att skydda inuti dörrar etc.
Hela behandlingen tar typ två hela dagar. De lämnar även garanti på jobbet i minst tre år.

Hur gammal är bilen då?

tricky skrev:
2590540 Det är en 90:a, men väldigt fin :tuttar

En 17år gammal bil är ju det inte värt att investera 3-5000kr på en sån sak. Bättre att köpa lite shaait på biltema och smörja på själv på alla delar du ser som kan tänkas rosta. Undertill ska ju inte vara några probs.

tricky skrev:
2590540 Det är en 90:a, men väldigt fin :tuttar

Jao, men om det har börjat rosta det minsta så hjälper det att kapsla in det i ngt guck. Jag hade nog konsulterat diverse experter (inte försäljare) innan jag hade gett mig på det där på en 90:a .

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8