Rostig ram

sx-pojken skrev:
2664705 nä har ju bara svetsat upp ett 10-tal bilar....pulver-lackat ramen på min R1:a.. har haft 5 crossar...och varit mek åt tävlings-crossåkare så jag kan ju inget...:va

en cross/enduro är inget puts-objekt utan till för att brukas...

lackar gör man typ innan försäljning...:tummenupp

Och det säger hur mycket om din kunskap att laga rost?

Vad har pulverlacken på din R1 med någonting i öht. att göra?
Samt att du har haft 5 crossar?

Det sista säger en del om känslan i det du gör. Nåväl, nog spamat i den här tråden.

Berra Bula skrev:
2547843 På min cross hoj så har det kommit rost på dom utsatta ställena, än så länge så är det bara ytrost.. Jag undrar om det är någon idé att göra något åt det..
ge mig lite tips på hur jag ska göra.
Ska du behålla knarren så slipa bort den värsta ytrosten och måla på lite.
Men rosten som sådan är inget större problem.
Ska du sälja den så kan du ju riva och pulverlacka om du tror du har ngt för det.
Jag skulle lagt dom pengarna det kostar att lacka på däck ist.
Men tänker du iaf lacka om hela ramen, lägg då in ramskydd av alu i budgeten. Annars är det totalt bortkastade stålar att lacka om.
Min WR som gått 10timmar har redan färgen avskavd vid fotpinnarna.
//Tobbe

Om du har någon sandbana i närheten, förlägg ett träningspass där lite då och då, håller faktiskt rosten borta bättre än man tror. Köp WD40 på storpack (finns på dunk om du frågar runt lite), duscha hojen med detta efter varje gång du tvättat så rostar det mycket mindre. Håller även plast å alu fräscht.:tummenupp

Annars rekommenderar jag att köpa en hoj med aluram, ser nästan ny ut efter flera säsonger, om man är petnoga.

Skit i att lacka å greja, onödigt arbete om jag får säga vad jag tycker, lägg pengarna på bensin å däck och energin på åkningen istället, det har du mer ut av och myycket roligare!

Back