Rost i balkar

Jag ber om ursäkt för mitt snabba svar tidigare. Klumpigt att skriva helsvetsat. Det går bra att punkta bara det sitter tätt nog. Det ska inte gå att få in den spetsigare delen av hammaren i en eventuell glipa för det räknas det såklart som hål fortfarande.
För att citera besiktningsmannen: "Det får inte se ut som kråkskit som någon klåpare satt dit."

Man punktar korsvis med migen i plåt för att undvika att plåten slår sig. Man kan punkta upp det ordentligt och sen helsvetsa mellan punkterna om nu plåten är nog tjock/frisk. Annars blir det att sy ihop med punkter.

streetfighter1 skrev:
Jag ber om ursäkt för mitt snabba svar tidigare. Klumpigt att skriva helsvetsat. Det går bra att punkta bara det sitter tätt nog. Det ska inte gå att få in den spetsigare delen av hammaren i en eventuell glipa för det räknas det såklart som hål fortfarande.
För att citera besiktningsmannen: "Det får inte se ut som kråkskit som någon klåpare satt dit."

Det där tycker jag är ett jävla sätt. Svetsar som ser ut som kråkskit är ju det absolut lättaste att få dit under bilen :3freak

Chrille skrev:
Jag håller med om att risken för galvsjuka är jävligt liten men jag har skrattat rått åt polare som som grinat illa efter att ha gått över gränsen.
edit? Det där fjuttet??? :va så mycket finns nog inte kvar under all skit?

Haha ja du har nog rätt i att det förmodligen är ordentligt kexigt även runtom.

*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back