Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
hade världens tur de va bara jag och en utav mina polare vid hojen just då så man försökte med alla tricks o vips så fick man sätta sig på den kändes nice, tänkte starta o dra men hade varit svårt o komma ifrån dem i mörkret, finns ju inga lampor på m1 :/
Niclas en av yamaha personalen som va på plats sa att det va en av 2008 års versioner på M1an en riktig då alltså. Dessutom såg jag nått typ av chassinr vid vänsterfotbpinne som det stog bla M1 o nått mer....
och ingen startmotor... ;o)
Efter att ha jobbat inom Pr-avd på Citroen i många år och visat upp Seb Loebs bil ett flertal gånger.Så har jag svårt att tro att M1an är något annat än fejk.
Dom är väldigt duktiga på att få till det så ser tro värdigt ut.
Men jag kan ju ha fel
Synd bara att det var en prototyp och ej körbar.....annars var den en rikigt jefla snygg.... Rossi rules
Tjuvlyssnade i Yamahamontern där jag hörde någon (Yammaklädd) person sa att den hade använts vid något enstaka träningstillfälle.
Likaså jag frågade den äldsta Yamahaklädda mannen som förklarade att Mc var en utav Rossis M1r ifrån -08 säsongen. Hur mycket den har brukats i tävlingssammanhang kunde han inte svara på. Men att den är en riktig kpl cykel är det ingen tvekan om. Att lägga ned dom pengarna för att bygga en "replica" att ha på mässor med all denna utrustningen skulle vara helt galet.
Skulle man bygga en replica som var en visuell look-a-like så kostar den ju bara en 10% av vad en riktig kostar.
/WP
Det är en HPD (hopplockade delar), man har tagit uttjänta grejer från raceavdelningen och byggt ihop en cykel av. Många av grejer är säkerligen använda andra är reservdelar som aldrig hann användas innan specen uppgraderades. Någon autentisk komplett cykel från ett race är det dock inte då allt för många av delarna som sitter på är udda och från olika genrationer.
Riktigt kul att få se Rossis hoj irl, jag har Många bilder tagna på Rossis hoj med riktigt systemkamera och inte med mobilkamera om någon är intresserad av att se?![]()
Här kommer mina bidrag! Lite synd bara att man inte får visa mer än 140kb av bildernas verkliga storlek på 4mb...
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |