Rossi visar fingret - video

Nog minns jag alltid :) .
Kommer ihåg hans fina kommentar efter rejset också:
"its a little bit dangerous to drive 200km/h on the grass" (sagt på hans imponerande "italienska engelska"!) :tungan

med de där nerlägget skulle jag aldrig släppa ena handen från styret!

Hehe, ibland är även ett finger riktigt vackert. Han är kungen, så han får det här fingret istället :tummenupp

HanneZ skrev:
med de där nerlägget skulle jag aldrig släppa ena handen från styret!

Folk verkar tro att de sitter och blåhåller i styret när de kör fort på bana men så är det inte. En bra inställd hoj behöver du inte bryta med eller vålda utan den håller det spår man vill. John Reynolds (BSB-mästare bla.) sa i en artikel att har du en perfekt hoj kan du i princip släppa styret mitt i en kurva. Rent praktiskt går det inte eftersom du gärna vill behålla gasen.

yes yes... Mr_Philip är nu ett moppefucko, och en stolt sådan tydligen. Jisses! Man blir ju förundrad ibland på hur vissa människor fungerar. Iaf! Tillbaka till ämnet!

Som Goodstuff säger så är det inte så farligt att släppa styret i en kurva, det har man gjort en hel del gånger, även medan man knäskrapar (endast i syfte för att ta bild på medan man knäskrapar och se tuff ut :rolleyes:). En väl inställd hoj kommer nästan tuffa genom en kurva av sig själva. typ

Ah! De är så hetlevrade de där italienarna. Det där var ju en vanlig race incident...

Fast jag har fortfarande inte glömt hur förbannad jag blev när jag såg rejset. Jag gapade och skrek och sprang omkring och kastade grejer i vardagsrummet. Sedan gick jag och spottade över Biaggi en vecka efteråt. Det var verkligen förbannat lumpet gjort. Han var sniken på den tiden, den gode Max. Nu har folk förlåtit honom, men det hade låtit annorlunda om Rossi faktiskt hade skadat sig. Tänk om det hänt något allvarligt. Vem hade blivit världsmästare de senaste åren då?

Den mest haussade raceincidenten nånsin. Rossi försökte köra om där det inte fanns plats. Då får man en armbåge på den här nivån.

Det blir säkert ett intressant GP-år.
Speciellt nu när Mr Rossi har ny hoj och Duccarna har haft sitt "inkörningsår".

Chris Ash skrev:
Den mest haussade raceincidenten nånsin. Rossi försökte köra om där det inte fanns plats. Då får man en armbåge på den här nivån.

Som sagt, incident eller inte, så var det iaf ett kul kapitel i historian Biaggi vs Rossi ;)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT