Rossi Tribute

Hultan skrev:
Vad är det han har på näsan för det mesta igentligen? Är det en sån löjlig grej som han den där Nelly eller vad han heter hade, nåt plåster på kinden eller va det va som nån symbolisk grej..

Hela familjen Rossi är begåvade med extremt stora näsor ,så för att Valentino överhuvudtaget skall få en rimlig chans att kunna stänga visiret så tejpar dom in näsan mot kindbenen. Näsan är sedan direkt kopplad via tarmarna till luftburken och fungerar således som luftintag. :)

Ärligt så är väl tejpen för att vidga luftvägarna, har för mig att jag sett fotbolls spelare med likadan tejp.

P@trik skrev:
Har för mig att rossis hoj såg ganska söderslagen ut,men det var ju ett par år sen.

Båda fick iallafall besöka sjukhus.Ukawa var aldrig med på racet medans rossi vann.
det var i Goddard's som rossi kraschade.
Ukawa kraschade ner för Craner Curve och hojen var totalt jävla demolerad. Det var en vurpa det!
Kommer inte ihåg Rossis krasch dock men du har säkert rätt.

Hultan skrev:
Vad är det han har på näsan för det mesta igentligen? Är det en sån löjlig grej som han den där Nelly eller vad han heter hade, nåt plåster på kinden eller va det va som nån symbolisk grej..

nej det är inte ett vanligt plåster, utan en liten sak som öppnar luftvägarna mera så det blir lättare att andas och dra i sej mera luft vilket är väldigt bra när man anstränger sej mycket :)

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien