Rossi testar...

Goodstuff skrev:
Inte för att jag tror det men sjukt trist om Rossi börjar med F1...

Tycker du att det är spännande idag eller?? Börjar Rossi med F1 kanske han får en utmaning, idag ser han bara uttråkad ut när han rejsar

knas81 skrev:
Tycker du att det är spännande idag eller?? Börjar Rossi med F1 kanske han får en utmaning, idag ser han bara uttråkad ut när han rejsar
Uttråkad ut? Han har ju skitkul. Kanske inte kul att titta på för publiken när en förare är så överlägsen men för mig är motorcykelracing per definition alltid roligare än Formel 1.

Undrar hur glada Rossis sponsorer är över att han sätter sig i (1) en Ferrari som har (2) Marlborolack och är skodd med (3) Bridgestone...

Fast hade jag varit Rossi så hade jag också gjort som jag ville! :D

oscar skrev:
Undrar hur glada Rossis sponsorer är över att han sätter sig i (1) en Ferrari som har (2) Marlborolack och är skodd med (3) Bridgestone...

Fast hade jag varit Rossi så hade jag också gjort som jag ville! :D

Jo han, och samtidigt självklart hans sponsorer, fick inte alls nån uppmärksamhet. F1 är liiiite större än MotoGP...

Ja det e väl inget snack tycker jag,Valentino e ju helt klart den Bäste alla kategorier inom roadracing,han vinner ju oavsett underlag(se Donington,ingen annan hade ju en chans)helt överlägset.Jag är ingen superfan av Valentino men det är ju inget att diskutera,han e ju helt överlägsen,blir det lite press så ökar han&gör ju misstag men hämtar tillbaka det så utav bara helvete.Han gör ju helt rätt att gå till F1&jag e helt övertygad att efter ett tag så kommer han köra skiten ur resten av "fyrhjulsgänget" där!! :tummenupp

SLADDVARNING skrev:
jag e helt övertygad att efter ett tag så kommer han köra skiten ur resten av "fyrhjulsgänget" där!! :tummenupp

Ja det är en allmän uppfattning av tvåhjulsgänget[jenget] men var inte så säker på det bara.

Chris Ash skrev:
Undrar bara när myten om att Yamaha "är en mycket sämre hoj" ska dö ut......
Den kommer för alltid att användas av Rossi fansen för att ytterligare höja honom till skyarna. Själv tycker jag att det är att dissa honom som utvecklare av materialet vilket är nyckeln till mästerskapen. :)

Rossi talar ut om de senaste ryktena.

http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=118928

Valentino Rossi has provided something of a reality check to the growing speculation about a switch to Formula One, the Italian reconfirming his commitment to MotoGP and even describing recent comments by Ferrari technical director Ross Brawn - who told reporters that he expects Rossi to test 'once a month' next year - as 'bullshit'.

"Yes, when I hear the (Ross Brawn) interview I laugh!" said Rossi, when asked about the 'bullshit' reference. "Maybe it is his point of view that we can become competitive - but we are a long, long way from that position. For sure it is impossible that I will drive the Ferrari once a month next year, it is impossible due to time.

"If I want to try a lot Formula One (next year) I would decide to stop MotoGP at the end of this year and change sports," he explained. "But I am here next year and I am here to win. To win I need to personally give 100% at this sport - it is not easy to win... so maybe Ferrari need to speak with me (to understand this)!

"The most important thing is that I haven't yet made my decision for the future, so maybe I will never race in Formula One. And if I decide yes, then for sure I can't do many tests next year anyway because I'm racing in MotoGP - for Yamaha - and my effort is 100% in this championship."

So could the F1 move come in 2008, following the 2006 season with Yamaha and then a full Ferrari testing programme in 2007?

"I don't know if it is possible that I would be ready in one year, or less, or more," he answered. "I think a lot about my future for sure, but seriously I haven't decided what will happen. This tactic has worked in the past for me, I always think for next month - not for in two years!"

However, despite underlining the full commitment that a Formula One switch would require - and that he doesn't think too far ahead - Rossi did rule out spending a season in one of the lower car racing championships before any F1 campaign.

"No, because is very important if I go that I make a lot of kilometres with the F1 car first," he replied. "All the F1 drivers start with a small car, like Formula Three, because they don't have the opportunity to arrive straight into Formula One.

Snart kokar Aftonbladet soppa på en spik igen och recyclar samma gamla rykte som en sanning och då poppar trådarna upp igen - "nu är det klart, rossi i f1". :hihi

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph