Rossi Slutar 2010

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
KTM ?
Har kanske redan dykt upp här på sporthoj men
läste att Rossi uttalat sig att han kommer att lämna MotoGP
antingen 2010 eller max 2011.

http://eurosport.yahoo.com/09072007/58/german-gp-rossi-quit-2010.html

http://www.motogp.com/en/motogp/motogp_news.htm?menu=news&news_id=20347&championship_id=3&section=1

Hans kontrakt med Yamaha går ut efter 2008 och då vill han ha
nya utmaningar men han vill inte sluta i MotoGP förrän han är 31 (2010)
eller möjligen 32 (2011).
Det mesta lutar nog åt att han går till Ducati 2009

Då ska jag lägga av att titta på Moto GP!!!
Kommer iaf inte bli lika roligt då man följt hans karriär ett tag nu...

Det kommer ju nya förmågor hela tiden. Visst kan man ju diskutera om de har samma utstrålning som Rossi men det är ju ändå racing i första hand och show i andra hand, i alla fall i min begreppsvärld.

Jag tror nog inte Stoner vill ha in Rossi i Ducati...

När Amy Diamond slutar så ska jag lägga av att lyssna på musik!

Det kommer ju nya förmågor hela tiden. Visst kan man ju diskutera om de har samma utstrålning som Rossi men det är ju ändå racing i första hand och show i andra hand, i alla fall i min begreppsvärld.

Jag tror nog inte Stoner vill ha in Rossi i Ducati...

Håller med till fullo :)

Last edited:

Du skulle ju kunna börja titta på F1 istället, det har faktiskt börjat bli lite underhållande på sistone...

Jag tror att MotoGP bossarna sitter och biter på naglarna och
hoppas att Rossi inte går över till Superbike.....
Det skulle nog ge Superbike ett rejält uppsving i sådana fall
och jag skulle lätt prioritera superbike då istället för MotoGP.

Man måste ju ändå säga att det är Rossi som är en stor
faktor i att MotoGP nått så enorma framgångar vad gäller publik
och TV intäkter i världen på senare år. tom med mormor
kan nämna ett namn i motorcykel världen och det är Valentino Rossi...

Jag tror att det är kombinationen hans talang på bana, utstrålning
samt faktiskt hans namn som gör honom så stor även bland folk
utanför motorcykel racing....

förstår dig men du kommer nog inte sluta,

lite samma sak nu när Michael Schumacher slutade i F1, de känns tomt han har ju allitd kört å alla de gammla stora känns borta, ja DC är ju kvar men överlag är de bara ynglingar kvar i F1 känns de som. så visst tappar man lite intresset men du kommer aldrig sluta kolla på MotoGP för att din stora favvis slutar de tror ja inte :)

Du skulle ju kunna börja titta på F1 istället, det har faktiskt börjat bli lite underhållande på sistone...

första sesongen på vet inte hur många år, 8 kanske? som de inte är tok dominas från Ferrari.

Last edited:

Sådär har jag känt många gånger. Först var det Schwantz som la av, fan va trist tyckte man, vem ska jag nu hålla på? Doohan tog snabbt över stafettpinnen och gav mig många fantastiska år. Efter något mellanår kom Rossi och så började det om. Det ger sig alltid, gillar du MotoGP kommer du fortsätta kolla :tummenupp

förstår dig men du kommer nog inte sluta,

lite samma sak nu när Michael Schumacher slutade i F1, de känns tomt han har ju allitd kört å alla de gammla stora känns borta, ja DC är ju kvar men överlag är de bara ynglingar kvar i F1 känns de som.

Fast F1 hade ju turen att få in Hamilton i år, han har ju verkligen rört om i grytan och gjort det hela lite mer intressant!

första sesongen på vet inte hur många år, 8 kanske? som de inte är tok dominas från Ferrari.

Njae, de två senaste säsongerna har ju Reunalt/Alonso vunnit.

Spekulationer är alltid underhållande. Den mest intressanta är om det hinner komma någon nykomling som kan utmana Rossi på allvar innan han lägger av. Stoner är den mesta utmanaren Rossi haft sedan han började köra stora klassen. Sete Gibbernau kommer på god andra plats sedan är det ett hopp ner till Biaggi på tredje. Men varken Gibbernau eller Biaggi hade det där lilla extra som Stoner verkar ha. Han ÄR i klass med Rossi, frågan är om han bara är en snabb förare eller om han också är tillräckligt allround för att också kunna vidareutveckla Ducati till en vinnarcykel även nästa år.

Spekulationer är alltid underhållande. Den mest intressanta är om det hinner komma någon nykomling som kan utmana Rossi på allvar innan han lägger av. Stoner är den mesta utmanaren Rossi haft sedan han började köra stora klassen. Sete Gibbernau kommer på god andra plats sedan är det ett hopp ner till Biaggi på tredje. Men varken Gibbernau eller Biaggi hade det där lilla extra som Stoner verkar ha. Han ÄR i klass med Rossi, frågan är om han bara är en snabb förare eller om han också är tillräckligt allround för att också kunna vidareutveckla Ducati till en vinnarcykel även nästa år.
För han blev ju inte utmanad 2006? Nej, just det ovärdigt var det. Så dumt av mig.

Jag tror att Rossi saknar Biaggi som han körde "åttor" runt.. Därför så går han till Superbike för att hemsöka Biaggi igen...:)
Rossi har visat både Biaggi och Sete vem som är bäst tillräckligt många gånger.

Jag tror att Rossi saknar Biaggi som han körde "åttor" runt..
Därför så går han till Superbike för att hemsöka Biaggi igen...:)

Finns ju kanske en till anledning. Rossi kanske vill avsluta sin karriär där han började hos aprilia och det kanske går om aprilia hinner utveckla sin V4a i tid.

Annars blir det troligen Moto Gp med Ducati.

Det mesta lutar nog åt att han går till Ducati 2009

Det skulle vara gryyyyyyyyyymt coolt! :yoparty
(att han slutar med Ducati, inte att han slutar)

Jag sa precis det på fikan på jobb, det hade varit det ultimata avslutningen för Rossi. Tänk er Italienarna, dom skulle bli gaaaaaaaalna!!! :D

Förstå hur mycket det skulle göra för Ducati!

Finns ju kanske en till anledning. Rossi kanske vill avsluta sin karriär där han började hos aprilia och det kanske går om aprilia hinner utveckla sin V4a i tid.
Planen är väl att ha den klar till WSBK 2009 eller har den blivit ännu mer försenad?

Njae, de två senaste säsongerna har ju Reunalt/Alonso vunnit.

jaja men de har ändå vart väldigt rött i racen.

min far är en inbiten Ferrari supporter så man passar på gnälla på allt som gå om äkkel Ferrari ;)

Det skulle vara gryyyyyyyyyymt coolt! :yoparty
(att han slutar med Ducati, inte att han slutar)

Jag sa precis det på fikan på jobb, det hade varit det ultimata avslutningen för Rossi. Tänk er Italienarna, dom skulle bli gaaaaaaaalna!!! :D

Förstå hur mycket det skulle göra för Ducati!

ungefär som att giancarlo fisichella skulle få åka ferrari då skulle Italienarna svimma av exstas :P speciellt om de var både i F1 och i MotoGP :P skulle halva landet få slaganfall. :P

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck