Rossi och halshuggning

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Sila mygg och svälja kameler. Det är vad hela Rossi-grejen handlar om. Symbolhandlingar, viktigt eller ej?
Man kan relativisera allt med ditt resonemang och då hamnar man snabbt i en verklighet som ingen vill leva i; där det är okej att göra vad som helst mot vem som helst. Man måste dra gränser någonstans och i närheten av gränserna är det naturligt nog och ibland svårt att veta på vilken sida något ska vara. Att ha saudiarbiska staten som huvudsponsor är på andra sidan gränsen anständighet, att ha ett tobaks- eller alkoholbolag är ganska nära gränsen men inte över den.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det hedrar dig verkligen! Men är ju så jäkla svårt i praktiken.
Indirekta köp kan naturligtvis inte undvikas. Och mina pengar går till kinesisk vinst när jag reser med SL och kommer även att ge dem vinst i höst när SJ förlorade upphandlingen på tåget jag vanligtvis tar till Tokholma.
Jag har även både cyklat och kört SportHoj över guldbron köpt från Kina.
Men har jag alternativ till att köpa kinesiskt eller annat som jag tycker illa om så försöker jag så gott jag kan. Det utan att bli ledsen om jag inte alltid lyckas...
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Indirekta köp kan naturligtvis inte undvikas. Och mina pengar går till kinesisk vinst när jag reser med SL och kommer även att ge dem vinst i höst när SJ förlorade upphandlingen på tåget jag vanligtvis tar till Tokholma.
Jag har även både cyklat och kört SportHoj över guldbron köpt från Kina.
Men har jag alternativ till att köpa kinesiskt eller annat som jag tycker illa om så försöker jag så gott jag kan. Det utan att bli ledsen om jag inte alltid lyckas...
Klokt. Tyvärr är det få som delar den insikten och som förstår att köpa billigaste oavsett ursprung i längden kan leda till att någon i din familj, eller granne, eller kollega, förlorar sitt jobb pga man vill spara de där hundralapparna. Alldeles oaktat de moraliska konsekvenserna av att stödja en diktatur med konstanta brott mot de mänskliga rättigheterna.

I mitt jobb är det tyvärr vanliga att man använder produkter från kina, då många av beställarna vill spara de där sista kronorna men så ofta det är möjligt föreskriver jag alltid svenska eller europeiska produkter.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Grejer tillverkade i Indonesien är inte 'snällare' heller. Min KLX230 är tillverkad i Bekasi, Jakarta. Blir du inte mördad på väg till jobbet där har du haft en "bra dag". Visst, det ligger närmare en större stad vilket hindra småmaffior och våldsamma gäng att köra med befolkningen, men annars längre ut på landsbyggden har dom tydligen regelbundna mördarfester. Såg en dokumentär om det för några år sen, två gubbar (fd gängbossar) berättade "hur vi brukade mörda...".

Nej, är det inte regimen, virus eller vilda djur så är det maffia och andra busar man får se upp för där borta. Fattar inte att turister ens vill åka till sådana ställen.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Saudiarabiens styre sponsrar terrorgrupper, halshugger sina medborgare, styckar o löser upp i syra kritisk journalist och tvingar kvinnor i landet att leva som andra klassens medborgare. Den dag Saudiarabien inte har sin olja kommer den regimen behandlas som den förtjänar.
Kanske inte ska glömma vår egen feministiska humanistiska stormakts våldsamt efterblivna slickande av Saudiröv.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Precis som här hemma i Svedala då, OM man är motorcyklist.
.. men alltså, måste bara höra med Anders, vad är det du har upplevt? Jag blir nyfiken. Jag är ju ganska ny med tvåhjulsmotorerandet, och enda hotfulla situation jag hittills upplevt var en halvblind kärring i en lång svart bmw vid lokala rondellen som inte såg mig och bara körde rakt in framför mig (jag var på väg ut ur rondellen och blinkade, hon bara blängde rakt fram ... )
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
.. men alltså, måste bara höra med Anders, vad är det du har upplevt? Jag blir nyfiken. Jag är ju ganska ny med tvåhjulsmotorerandet, och enda hotfulla situation jag hittills upplevt var en halvblind kärring i en lång svart bmw vid lokala rondellen som inte såg mig och bara körde rakt in framför mig (jag var på väg ut ur rondellen och blinkade, hon bara blängde rakt fram ... )
Mig klipper brudarna direkt. Brukar preja omkull mig med hårda oförberedda vänstersvängar utan signal. Jag måste vara extremt tilldragande..? Dom hävdar alltid att jag inte syntes, men jag vet nog hur det ligger till.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
För att anknyta till tråden, både Rossi (och Zlatan) har rymligare samvete och lite annan syn på moral och etik än t.ex. jag. Pengar gör mycket konstigt med människor.

Enklare att berätta vad man inte upplevt, dvs vildsvin - ännu. Allt från 2-1 klippt arm och ben (kusin), millimeterpassning till häst, ko, älg och rådjur. Skock pensionärer (från buss) tvärs över 272 vid Pelarsalen - jag lyckades snirkla mig igenom i drygt 70 km/h. Det var då jag tog ett 15-årigt uppehåll i mc-körandet. Grannen här ute i busken blev nyligen knackad av drogat bus på tillfälligt besök vid lokala ICA-affären trots folk runtikring. Soc har tydligen en permanent bokad lägenhet bredvid min där man placerar utsatta. För 112 tar det bara 20 minuter att skicka ut blåljus 39 km - så det fungerar iaf dvs lägenheten står tom för det mesta.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Halshuggning på torget. Är faktiskt förvånad att Rossi – som jag inte har speciellt höga tankar om – gladligen har en regim som hugger huvudet av folk som ny huvudsponsor. Bara man får köra motorcykel spelar det ingen roll vem som betalar och drar nytta av det? Tanal Entertainment Sport & Media ägs helt av den saudiska staten.


I valet
mellan halshuggning på torget i Jeddah
eller resten av livet i något av USAs svarta hål eller Guantanamo
så väljer jag Jeddah.
https://www.independent.co.uk/news/...dragged-america-moral-black-hole-9913678.html
https://theintercept.com/2014/12/09/map-of-cia-black-sites/
https://en.wikipedia.org/wiki/Black_site
https://www.theguardian.com/us-news...cia-torture-black-site-enhanced-interrogation
Om jag lever efter denna åsikt ? Exempel
Nej sitter här med dator full med USA teknologi.
Har två amerikanska bankkort, VISA och Mastercard (varför använder vi amerikanska kort i Sverige, EU?)
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Kanske inte ska glömma vår egen feministiska humanistiska stormakts våldsamt efterblivna slickande av Saudiröv.

Som jag minns det var det precis tvärtom när Margot Wallström uttalade sig kritiskt kring en bloggare i Saudiarabien som blev piskad offentligt för fem-sex år sedan. Då var det ramaskri bland debattörer i Sverige, inkl många här på SH, och där det uttryckts som att regeringen/Wallström förstört för svenskt näringsliv och vår egen knug fick ”rädda upp situationen” genom att prata med den saudiske diktatorn.

 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Som jag minns det var det precis tvärtom när Margot Wallström uttalade sig kritiskt kring en bloggare i Saudiarabien som blev piskad offentligt för fem-sex år sedan. Då var det ramaskri bland debattörer i Sverige, inkl många här på SH, och där det uttryckts som att regeringen/Wallström förstört för svenskt näringsliv och vår egen knug fick ”rädda upp situationen” genom att prata med den saudiske diktatorn.

Du missade när de kvinnliga regeringsmedlemmarna klädde ut sig till påskkäringar.

Har du slutat använda petroliumprodukter än eller tar du ansvar för att du uppmuntrat Akilov att döda folk på Drottninggatan?

Jag tankar min hoj med gott samvete och sover gott om natten.
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag tankar min hoj med gott samvete och sover gott om natten.

Ja, inte kan jag påstå att jag ligger vaken om natten och grubblar på att bensinen kommer från någon som halshugger folk...

Har man sådana problem så kan man ju fundera på hur man tar sig ut på ett internetforum, utan att bli skyldig till sjukdomar och folkmord eller att kränka någons rättigheter. Har man byggt sin dator eller telefon helt själv från scratch...? Även routern, fiberkabeln och basstationen...?
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Det var ju ett lite osmidigt drag kan man tycka. Margot ville väl kunna fortsätta sälja svenska vapensystem till saudierna och hoppades att de skulle bry sig ett skit om svensk kritik mot deras griserier. För sverige säljer tydligen fortfarande mycket vapen till Saudiarabien trots kriget i jemen och styckade journalister.
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Prins Abdulaziz bin Abdullah bin Saud bin Abdulaziz Al Saud, som Rossis huvudsponsor för 2022 heter, vill verkligen att Rossi ska vara förare i teamet nästa år. Kan man tänka sig att Abdulaziz bin Abdullah bin Saud bin Abdulaziz Al Saud erbjudit Rossi en rejäl säck med sedlar under bordet ifall han tillmötesgår prinsens önskemål?

www.crash.net/motogp/news/981441/1/official-vr46-signs-ducati-2022-motogp-campaign
 

Bifogat

  • 2360e7515ef9ae6b4342cc09944c830b.jpg
    2360e7515ef9ae6b4342cc09944c830b.jpg
    52.8 KB · Visningar: 18

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
det var ett jäkla långt namn.......undrar vilken klass han gick i när han kunde skriva hela romanen som är hans namn??????
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Trodde först inte mina ögon, men det var ju just vad jag gjorde eftersom jag blev så förvånad (när jag blott såg den lilla bilden, innan jag klickade på länken)! :jisses

 

Bifogat

  • Skärmavbild 2021-08-16 kl. 20.04.56.png
    Skärmavbild 2021-08-16 kl. 20.04.56.png
    573.5 KB · Visningar: 74
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top