Rossi kör F1 - 2007 Bekräftat!

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Ok, det kanske är flera sekunder då. Jag läste en intervju med en av Ferraris toppgubbar (minns ej vem) och han snackade om tiondelar. Men jag kan ha missuppfattat honom också.

Tycker ändå det är ett roligt experiment och det skulle vara kul att se hur han klarar sig i ett race! :)
 

homer_s

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2005
Ort
gällivare
Hoj
r1
i ett tidigare test var han inte så långt efter skomakaren men nu på sista testet gick det inte så bra tyvär
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
homer_s skrev:
i ett tidigare test var han inte så långt efter skomakaren men nu på sista testet gick det inte så bra tyvär

Allt är relativt. Att som Rossi vara 3-4 sekunder bakom på en kort bana som Fiorano är inte vidare imponerande. På en riktig bana i 5-kilometersklassen innebär det 5-6 sekunders skillnad. Per varv...

Enligt "de som vet" är dagens F1-bilar löjligt lättkörda med alla elektroniska hjälpmedel. Jag tror knappast att skillnaden mellan Rossi och Schumacher skulle vara lika "liten" om allt kopplades ur.
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
McB skrev:
Allt är relativt. Att som Rossi vara 3-4 sekunder bakom på en kort bana som Fiorano är inte vidare imponerande. På en riktig bana i 5-kilometersklassen innebär det 5-6 sekunders skillnad. Per varv...

Enligt "de som vet" är dagens F1-bilar löjligt lättkörda med alla elektroniska hjälpmedel. Jag tror knappast att skillnaden mellan Rossi och Schumacher skulle vara lika "liten" om allt kopplades ur.
Vilka hjälpmedel? Mycket har tagits bort.
 

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Ort
-
Hoj
ZX-9R -01/02
Axxexs skrev:
....

Enligt MCN så måste Rossi lämna besked innom 6 månader om han vill köra Ferrari 2007 eller inte.
Ok, står det i MCN måste det vara sant :rolleyes:
/F.
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
valmers skrev:
Vilka hjälpmedel? Mycket har tagits bort.

Till 2006 års reglemente, väl? Troligtvis är inte Rossis testbil av 2004 års modell helt up to date. Hur som helst, antispin, automatisk växellåda osv. är hjälpmedel som defenitivt gynnar en oerfaren bilförare.
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
McB skrev:
Till 2006 års reglemente, ja. Troligtvis är inte Rossis testbil av 2004 års modell helt up to date.
Redan denna säsong var launch control och den automatiska växlingsfunktionen borttagen. Frågan är om inte traction control gjordes mindre effektiv också.
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
valmers skrev:
Redan denna säsong var launch control och den automatiska växlingsfunktionen borttagen. Frågan är om inte traction control gjordes mindre effektiv också.

Du får inte vara så snabb med att quota, det är inte bra för mina inlägg. :7peta

Rossi körde, enligt F1Racing.net, F2004-chassiet under testerna både på Fiorano och Mugello. Om alla hjälpmedel var urkopplade eller ej kan vi bara spekulera om, men jag tror knappast det.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
McB skrev:
Du får inte vara så snabb med att quota, det är inte bra för mina inlägg. :7peta

Rossi körde, enligt F1Racing.net, F2004-chassiet under testerna både på Fiorano och Mugello. Om alla hjälpmedel var urkopplade eller ej kan vi bara spekulera om, men jag tror knappast det.
Med tanke på att de hjälpmedlen inte kommer vara aktuella vid en eventuell körning så skulle jag tippa på att de var det. Varför testa en förares körförmåga med hjälpmedel inkopplad som han inte kommer få använda senare. Låter osedvanligt korkat i mina öron.
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Gustav O skrev:
Med tanke på att de hjälpmedlen inte kommer vara aktuella vid en eventuell körning så skulle jag tippa på att de var det. Varför testa en förares körförmåga med hjälpmedel inkopplad som han inte kommer få använda senare. Låter osedvanligt korkat i mina öron.

Som sagt, vi kan bara spekulera. Han är inte tillräckligt snabb ännu i alla fall, men det ska bli väldigt intressant att bevaka hans framsteg.
 

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
valmers skrev:
Redan denna säsong var launch control och den automatiska växlingsfunktionen borttagen. Frågan är om inte traction control gjordes mindre effektiv också.

Automatisk uppväxling togs bort inte nerväxling, ej heller tracktioncontrol
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
I en av dom senaste intervjuerna så säger Rossi nått i stil med att. "It is very difficult to change from my sport to formula one. I don't know if I'm able to go fast and restart of zero. I don't think so."

http://media.putfile.com/397506_84659 (jobbit klipp där komentatorn är bortcencurerad?)

I en annan intervju säger han att Ferrari förväntar sig att han ska köra för segrar och det är hans mål själv. Är han inte kapabel till det så viste han inte om det var någon ide att köra F1.

Men köra med 4 hjul verkar han kunna göra ändå. Kom 2:a i Rally Monza i helgen, före Colin McRay som kom 3:a.
 
Last edited:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Hoppas han inte är för snål å sniken för Rally, skulle vara skönt att slippa honom i GP och Rally skulle bli ännu roligare att titta på.
 

homer_s

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2005
Ort
gällivare
Hoj
r1
McB skrev:
Allt är relativt. Att som Rossi vara 3-4 sekunder bakom på en kort bana som Fiorano är inte vidare imponerande. På en riktig bana i 5-kilometersklassen innebär det 5-6 sekunders skillnad. Per varv...

Enligt "de som vet" är dagens F1-bilar löjligt lättkörda med alla elektroniska hjälpmedel. Jag tror knappast att skillnaden mellan Rossi och Schumacher skulle vara lika "liten" om allt kopplades ur.
NU är jag lite efter med inläggen å lite dyngrak men förhollandena ska ju vara lika å ferrarin var ju inte någon konkurans kraftig bil 05 men alla som tycker skomakaren e en överlägsen driver i f1 somm rossi är i motogp tycker jag ska ta och slänga sin ferrari tröja och fundera vad raikonen eller montoya när ha n körde BMW hadde gjort i samma bil skomakaren är inte så bra som alla tycker han har haft en så överlägsen bil det e inte för inte det hördes i pittradion (let mickael pass ) e lite knall nu så ni får visa hänsyn till stavningen
 

Incredible

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 999
Hoppas Rossi får stryk nästa år!!!! Då vore det liksom lite avslaget.........tycker han är lite för överlägsen i nuläget........
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
homer_s skrev:
NU är jag lite efter med inläggen å lite dyngrak men förhollandena ska ju vara lika å ferrarin var ju inte någon konkurans kraftig bil 05 men alla som tycker skomakaren e en överlägsen driver i f1 somm rossi är i motogp tycker jag ska ta och slänga sin ferrari tröja och fundera vad raikonen eller montoya när ha n körde BMW hadde gjort i samma bil skomakaren är inte så bra som alla tycker han har haft en så överlägsen bil det e inte för inte det hördes i pittradion (let mickael pass ) e lite knall nu så ni får visa hänsyn till stavningen

Du har inte en aning om vad du snackar om. Schumacher kass? Jovisst.
 

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Stockholm City Bikes
homer_s skrev:
NU är jag lite efter med inläggen å lite dyngrak men förhollandena ska ju vara lika å ferrarin var ju inte någon konkurans kraftig bil 05 men alla som tycker skomakaren e en överlägsen driver i f1 somm rossi är i motogp tycker jag ska ta och slänga sin ferrari tröja och fundera vad raikonen eller montoya när ha n körde BMW hadde gjort i samma bil skomakaren är inte så bra som alla tycker han har haft en så överlägsen bil det e inte för inte det hördes i pittradion (let mickael pass ) e lite knall nu så ni får visa hänsyn till stavningen

Nu känns det iof lite fel att diskutera F1 på SH men iaf. Frågan du ska ställa dig är kanske inte hur någon annan förare hade kört i en Ferrari utan vad Ferrari hade varit utan Schumi?
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top