Rossi kör Ducati 2011

Jag tror Rossi lägger mindre energi på att vinna 2011 och mer på att ta hem 2012 på ytterliggare en maskintyp. Då kan han säkert bli historisk på nått nytt sätt.

Har svårt att tro annat än att han siktar på vinst 2011, 2012 och 2013 .......

Last edited:
Har svårt tänka mig att han gör något om han inte tror på vinst. 2011, 2012 och 2013 .......

Håller med...tvivlar på att Rossi gör något halvhjärtat, se bara hans reaktion när han tappade framhjulet i slutet av kvalet sist...när det skulle sättas tider.

Med tanke på att han inte har något att göra med mästerskapet så är det en rätt tydlig bild av hans inställning till åkandet... :D

Finns det något i det förflutna som talar för detta?

Just det. Jag minns första racet 2004. På den "okörbara" maskinen.
Gör han om den bragden ska det bli intressant att se hur Ducatis gatmaskiner utvecklas de närmaste åren. Det lär inte passera obemärkt.

Kan det vara så att Lorenzo har fått mer fokus på hur han vill ha sin Yamaha, då han är mästerskapledare, än Rossi fått? Jag tror det bästa för Rossi är att han får vara "First hand". Rossi på Duccen kommer bli grymt!!
46 for da win!

Det ska bli riktigt kul att se hur Rossi lyckas utveckla tusenkubikaren! Jag längtar till 2012!!!

Tidpunkt för "kontraktsskrivning"! Är det fler än jag som är kluven till "kontraktsskrivning" mitt i säsongen? Det finns med största sannolikhet horder med argument varför man gör så här, fast ändå med åtta race kvar, åtta race!! En extra krydda som enbart piffar upp ett annars på banan tynande MGP eller ska jag se det som potential att ta död på mästerskapet redan under sommaren ?

Skärp dig nu och ställ inte retoriska och onödiga frågor. Delta i diskussionerna med intressanta inlägg istället som faktiskt har mening än sådan här mumbo jumbo.

Ja men den var väl ändå ganska befogad? VAD skulle hända med Ducatis gathojar om Rossi vinner just första rejset, som inte skulle hänt annars?

Ja men den var väl ändå ganska befogad? VAD skulle hända med Ducatis gathojar om Rossi vinner just första rejset, som inte skulle hänt annars?
Okej, jag kan ha fel men han (Nyteknik) svarade på ett påstående om att det ska bli intressant att följa utvecklingen av Ducatis gathojar om Rossi gör samma utveckling som han gjort för Yamaha.

Nytekniks fråga är därför inte grundad, mer än som möjligen en helt EGEN fråga (utan MartinB's inblandning), och inte som en földfråga på MartinB's åsikt och troliga (inte mer än) förhoppning att Ducati kan få samma utveckling som för Yamaha.

Ingen kan svara på vad som händer om Ducati vinner första rejset 2011, ja möjligen att inget händer det året utan först till 2012 kanske. Men jag tror Nyteknik redan vet det, och frågan var därmed totalt onödig och snarare menad som hets mot MartinB än något.

Något Nyteknik är expert på, att ställa onödiga frågor eller fälla onödiga kommentarer. Verkar så.

Vi måste kunna öka ribban en aning och gå ifrån sådant hår småtjafs och smånyp fram o tebax och diskutera som vuxna och ställa egna frågor utan att låtsas som någon annan ställde frågan och därmed själv klara sig från elden.

Just det. Jag minns första racet 2004. På den "okörbara" maskinen.
Gör han om den bragden ska det bli intressant att se hur Ducatis gatmaskiner utvecklas de närmaste åren. Det lär inte passera obemärkt.
Det har aldrig handlat om vad som händer om Rossi vinner första rejset, se ovan
Okej, jag kan ha fel men han (Nyteknik) svarade på ett påstående om att det ska bli intressant att följa utvecklingen av Ducatis gathojar om Rossi gör samma utveckling som han gjort för Yamaha.

Nytekniks fråga är därför inte grundad, mer än som möjligen en helt EGEN fråga (utan MartinB's inblandning), och inte som en földfråga på MartinB's åsikt och troliga (inte mer än) förhoppning att Ducati kan få samma utveckling som för Yamaha.

Ingen kan svara på vad som händer om Ducati vinner första rejset 2011, ja möjligen att inget händer det året utan först till 2012 kanske. Men jag tror Nyteknik redan vet det, och frågan var därmed totalt onödig och snarare menad som hets mot MartinB än något.

Något Nyteknik är expert på, att ställa onödiga frågor eller fälla onödiga kommentarer. Verkar så.

Vi måste kunna öka ribban en aning och gå ifrån sådant hår småtjafs och smånyp fram o tebax och diskutera som vuxna och ställa egna frågor utan att låtsas som någon annan ställde frågan och därmed själv klara sig från elden.
Du har rätt och för det "belönar" jag dig med ett "gillar" :D

Jomensatt, det kommer att gå att köpa en kopia av MotoGP-racern, enda skillnaden kommer vara att gatcykeln har strålkastare. Jorasattdääää..... :rolleyes:

Tidpunkt för "kontraktsskrivning"! Är det fler än jag som är kluven till "kontraktsskrivning" mitt i säsongen? Det finns med största sannolikhet horder med argument varför man gör så här, fast ändå med åtta race kvar, åtta race!! En extra krydda som enbart piffar upp ett annars på banan tynande MGP eller ska jag se det som potential att ta död på mästerskapet redan under sommaren ?
Jag tycker också att det är helt vansinnigt. I andra sporter har man regler som säger att man inte ens får prata med tex ett annat lags spelare under vissa perioder.

Egentligen tycker jag mest synd om Lorenzo. Både Rossi och Stoner är någon annanstans i tankarna och kanske inte får det bästa materialet.

Jag tycker också att det är helt vansinnigt. I andra sporter har man regler som säger att man inte ens får prata med tex ett annat lags spelare under vissa perioder.

Egentligen tycker jag mest synd om Lorenzo. Både Rossi och Stoner är någon annanstans i tankarna och kanske inte får det bästa materialet.
Jörgen kommer att vara o-v-ä-r-d-i-g.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...