Rossi: ”Alla topp sju kan vinna VM.”

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
”This is a tough series and when you have problems you don't lose one or two places, you lose ten. It looks like there was a great battle at the front - it's a shame I wasn't involved! Looking at the championship right now I would say the top seven all have a chance to win the title but there is a long way to go yet.”

(www.superbikeplanet.com)

När senast var det så jämnt i 500/MotoGP som nu? Min känsla är att erfarenhet succesivt kommer skilja agnarna från vetet.

Tror ändå Rossi kommer att rycka upp sig o pissa på dom andra i slutänden!

Hade rossi haft en Honda hade spänningen uteblivigt.
Nu tror jag dock att det kan bli riktigt spännande.

Webspy skrev:
2129319 Tror ändå Rossi kommer att rycka upp sig o pissa på dom andra i slutänden!

Det tror jag också, tror inte han säckar ihop av problemen han haft nu i början av säsongen.

Nyteknik skrev:
2129221

När senast var det så jämnt i 500/MotoGP som nu? Min känsla är att erfarenhet succesivt kommer skilja agnarna från vetet.

Det här börjar definitivt likna glansdagarna iaf, där flera kan vinna rejs, där många är med i frontgruppen och slåss.
Inledningen på årets säsong är den bästa på länge. Även om jag anser att Rossi fortfarande har övertaget.

oFFkeFF skrev:
2129458 Det här börjar definitivt likna glansdagarna iaf, där flera kan vinna rejs, där många är med i frontgruppen och slåss.
Inledningen på årets säsong är den bästa på länge. Även om jag anser att Rossi fortfarande har övertaget.
Det är ju skitkul att det blivit ännu tightare i toppen, Pedrosas första seger är inte långt borta. Dock kommer Rossi stå där med pokalen i handen när det är ett eller två race kvar, som vanligt.

Jag skulle bli mycket förvånad om inte Rossi tar hem det till slut men bara att man funderar på något annat är ett gott betyg till årets serie.

Intressant är att många här på SH "gnällde" om det tunna startfältet och att det skulle bli en trist serie i år men ack så fel de hade och ack så rätt jag hade :D (hittills iaf)

sandstream skrev:
2129550 Jag skulle bli mycket förvånad om inte Rossi tar hem det till slut men bara att man funderar på något annat är ett gott betyg till årets serie.

Intressant är att många här på SH "gnällde" om det tunna startfältet och att det skulle bli en trist serie i år men ack så fel de hade och ack så rätt jag hade :D (hittills iaf)
Topp 10 är bra men sedan är det mycket bös och det är inte riktigt värdigt den finaste serien, detta märker man ju inte så mycket av på TV men på plats.

sandstream skrev:
2129550 Jag skulle bli mycket förvånad om inte Rossi tar hem det till slut men bara att man funderar på något annat är ett gott betyg till årets serie.

Väldigt off topic och verkligen inget gnäll, bara konstruktiv kritik.

Du borde hänga mer med överkroppen i kurvorna.

Last edited:
Den starka mentalitet som rossi har är så pass stark och total dominans på säkerhet gällande vad "jag" klarar av än dom flesta och kanske alla att han kommer stå som nummer 1 efter sista racet.

Snack! Böös e göteborgska och används sedan länge här nere för att beskriva både saker, situationen och människor. När man talar om Bös när det gäller människor så är det sånna där sopiga saker som bara fyller ut. Detta är allt som oftast en personlig åsikt.

Men man kan också ha bös i fickan. Det är sånt där som inte riktigt är ludd eller damm utan mer kanske resterna av en papperslapp som gått några vändor genom tvätten!

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back