rosor j-vligt OT

Får nästan aldrig rosor så har väl inte haft anledning att fundera nåt djupare på vad just färgen betyder...*skrattar* Det är nog väldigt tabu att ge en lapplisa en ros.... kanske.. :hihi

Tror inte att tjejerna hänger upp sig alltför mycket på färgen om jag ska vara ärlig. Dessutom är det nog väldigt få tjejer som förväntar sig att en kille ska kunna sånt. Ge bort en ros i en färg du tycker om det kommer garanterat bli uppskattat oavsett vilken färg du väljer. Tanken betyder mer än färgen... :pannkyss

Precis som kia säger, dom flesta färgerna betyder "jag vill knulla" alternativt "förlåt" innebörden av rosorna beror mer på sammahanget dom överlämnas, än dess färg. :D

köp inte en vit bara har för mig att man brukar ha vita rosor vid begravningar typ

Ta en av varje och säg att hon får slänga de som ej önskas ;)

crashtestdummy skrev:
Precis som kia säger, dom flesta färgerna betyder "jag vill knulla" alternativt "förlåt" innebörden av rosorna beror mer på sammahanget dom överlämnas, än dess färg. :D

Helt riktigt. Vill man ha halva inne så är en ros i valfri färg ett hett tips... :yoparty
Lyckas du sen knåpa ihop nån fånig, smickrande dikt med massa vackra käleksord på ett gulligt kort med en hundvalp eller nåt sånt så är det hela klappat och klart. Bara att bära in kvinnan till sängen och sätta igång... :tummenupp :banana

Kia skrev:
Helt riktigt. Vill man ha halva inne så är en ros i valfri färg ett hett tips... :yoparty
Lyckas du sen knåpa ihop nån fånig, smickrande dikt med massa vackra käleksord på ett gulligt kort med en hundvalp eller nåt sånt så är det hela klappat och klart. Bara att bära in kvinnan till sängen och sätta igång... :tummenupp :banana
kom med något vi inte redan vet :D

crashtestdummy skrev:
kom med något vi inte redan vet :D

Sen om man vill behålla tjejen lite längre än bara över natten så gäller de att man e en jävel på att jufsa.... Å såna tips, grabbar, e fan inte gratis... :yoparty

Sist jag gav bort rosor var de långskaftade och djupröda, ganska många också. Hon verkade gilla dem i alla fall, dessutom levererades dom till henne på jobbet, de avundsjuka blickarna från kollegorna var visst lika mycket värt som själva rosorna. :)

Kia skrev:
Sen om man vill behålla tjejen lite längre än bara över natten så gäller de att man e en jävel på att jufsa.... Å såna tips, grabbar, e fan inte gratis... :yoparty
isf. är jag jävligt bra på det med, har haft samma tjej i 12år, gift sedan 3år. och observera, inga blommor sen -94

crashtestdummy skrev:
isf. är jag jävligt bra på det med, har haft samma tjej i 12år, gift sedan 3år. och observera, inga blommor sen -94
Var det så länge sen du gav henne blommor är det nog bäst att låta bli i framtiden också, hon lär ju bli rätt misstänksam om du drar hem en bukett bara så där. :rofl

crashtestdummy skrev:
och observera, inga blommor sen -94

Fy skäms!
Då måste det väl verkligen vara dags. Om du börjar ladda redan nu kanske du kan få ihop några till alla hjärtans dag? :)

Fixx_ skrev:
Fy skäms!
Då måste det väl verkligen vara dags. Om du börjar ladda redan nu kanske du kan få ihop några till alla hjärtans dag? :)

Varför ger aldrig tjejer rosor till killar? Älskar inte dom killarna lika mycket?

Kul historia angående rosor:

Var på väg hem från jobbet för kanske en månad sen. Traskade förbi Hötorget (i Sthlm) för att köpa fem (5) långa röda rosor till tjejen. Hötorget var precis som vanligt, dvs smått kaosartat innan stängning.

Gick fram till ett stånd och pekade samtidigt som jag visade fem (5) med fingrarna, eftersom försäljaren stod en bit bort och inte kunde höra mig blad allt annat folk.

Han kommer tillbaka med tjugo (20) långa röda rosor. Jag påtalar att jag bara skulle ha fem varvid han utbrister på bruten svenska: "Hordu do grappen, vad är det för fel på den tjej !?".

Jag köpte således 20 rosor..... :)

Senare på kvällen berättar jag detta för syrran som utbrister: "Är du inte klok !? Rosor ska man aldrig köpa, för det är klyschigt, men om man nu gör det så får det absolut inte vara mer än tre!"

Jaja. Tjejen blev iaf jätteglad :)

Kontentan är: Köp hur många rosor du vill. Ofta. Tänk dig själv hur glad du skulle bli, oavsett det var bara en eller 22 !

tror det räknas som koppleri om du försöker ge bort mig, jag är dock ganska så hudfärgad och kan vetyda många saker :rolleyes:

Thermal skrev:
Sist jag gav bort rosor var de långskaftade och djupröda, ganska många också. Hon verkade gilla dem i alla fall, dessutom levererades dom till henne på jobbet, de avundsjuka blickarna från kollegorna var visst lika mycket värt som själva rosorna. :)

Fick du nuppa ?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...