Roskildefestivalen

Hultsfred eller Roskilde

• Antal röstningar
    0

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Ni som varit på roskilde och hultsfred kan ni berätta skillnaden ungefär? Det är nämligen så att Roskilde har i sitt första bandsläpp avslöjat att Tool kommer spela. Det innebär att jag troligtvis måste frakta mitt arsle hela långa vägen till danmark för tool får man ju inte missa. Vad jag förstått hittils så är hultsfred en fjortisfestival. jag tyckte inte det var så jävla mycket fjortisar där så då börjar jag fundera om roskilde är en gubbfestival? Andra grejer är ju förståss att det är fullt med danskar där, iofs så har jag varit i danmark många gånger så jag fattar ändå hyfs. Sen så har vi även grejen med avstånden. Har hört vilda rykten om att det tar ungefär 45 minuter att gå över festivalområdet och det är ju skitlångt. Så vad säger ni? Roskilde eller hultsfred?

Edit: nu har de släppt opeth också.

Edit: angående poll så rösta som ni skulle rösta om det skulle komma exakt samma band.

Last edited:
Bara att dom har Tool och Opeth gör ju att man släpper allt hals för huvud och drar dit!

Roskilde alla gånger!

Så jäkla skön stämning där, alla hjälper varandra och det är soft. Men visst, man kommer ju inte ifrån att stället är gigantiskt, att man är inpackade som sillar med tälten osv. Men man är ju inte där för att ha en lugn o skön semester.

Sedan brukar ju de inte direkt vara dåliga på att boka fina band. Själv hoppas jag på att System of a down och Rammstein kommer. Då kommer jag i ett jehuj!

Jag var där senast 2003 o kollade på Metallica, Iron Maiden, Coldplay osv. Riktigt fint och inte speciellt långt att köra till, om man inte bor i Norrland dvs.

Vad det gäller jämfört med Hultsfred så slipper man ju fjortisspyöveralltochslåss.

Roskilde!

Har varit på Roskilde 4 år och Hultsfred 1 år. Helt klart skönare stämning på roskilde. Mycket roligt folk från hela världen, på hultsfred känns det mer som om det bara är massa 14-åriga Håkan Hellström-fans som springer runt och är fulla. Sen är det ju mycket större utbud på sköna band man aldrig har hört talas om förut. Att ölen är billigare är ju ingen nackdel heller.

Jag valde "Stanna hemma och ha ångest istället.".
För i sommar blir det hojsemester istället för festivaler. :banana
Eller, någon dag på Storsjöyran kanske det blir... Bara för sakens skull alltså...

Tidigare har jag varit på både Roskilde och Hultsfred (plus ett helt gäng andra festivaler). Men jag gillade inte Roskilde. Inte sämsta festivalen jag varit på (det var Arvikafestivalen, helt utan konkurens). Roskilde var lite för stort för min smak bara.

Edit: aah, det var vad du skulle göra man skulle rösta på... Alltså: Hultsfred

Roskilde lätt!!!!1

Glöm inte att packa marschkängorna. Tennisdojor funkar inte så bra om det råkar regna ett par dar.. :gnissla

Doro? :va
Är inte det ett förlusttyngt telefonföretag?
Festivaler i alla dess former kan dra i helvet för övrigt.

fy fan

floodi skrev:
honkiie Swedenrock för satans gubbar!!!!!!!!!
hämtar ut min biljett idag.

W.A.S.P
Doro

Ja kommer ju bli mer , mycket mer...
Hoppas på DARKTRANQUILLITY :yoparty
Jag är mycket tveksam till swedenrock. Jag vill ha blandad musik och blandat folk. Plus att jag hellre ser tool än alla band som bokats till srf tillsammans.

Zee skrev:
Roskilde lätt!!!!1

Glöm inte att packa marschkängorna. Tennisdojor funkar inte så bra om det råkar regna ett par dar.. :gnissla
Jag märkte en viss skillnad på festival före och efter regn på hultsfred. När jag gick och ställde mig för att se nine inch nails så var det antingen grus eller gräs överallt. När de spelat klart så var det liksom bara lera överallt.

jag var på hultsfred när jag var 20 å jag kände mig gammal då. roskilde rockar fett + att det är billigare öl och trevligare alkoholpolitik...du kan stå å se banden å dricka öl samtidigt...försök med det på hultsfred

Jag hade kul på hultsfred, kände mig inte så gammal?
Aja, jag är i och för sig jevligt omogen.

Men jag hade helt klart valt Roskilde, Kanye West är ju redan klar!

Jaha, nu är man för gammal för hultsfred, fan jag har varit där, blir nog femte året nu till sommaren om man nu inte är för gammal. Men jag är så jävla omogen så jag drar dit ändå med mina vänner o super huvet av mig.

Roskilde lockar ju dock en aning också :banana

varit på hultsfred ca 5- 7 gånger inte riktigt säker , men skitsamma
inte kännt av fjotisarna , kanske för jag inte umgås med dom utan endast polarna och alkoholen, Festivalen är väll helt okej , bra mat , bra toaletter
duschar medmera variation på banden.

fast i år blir det som sagt swedenrock.
kanske nån mer festival ,
lelleträffen räknas den :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu