Rosetta Stone språkkurs, nån som har använt dem?

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Nu är det som så att borr-riggen jag jobbar på skall till Brasilien i minst tre år. Och då kommer det att bli mycket lokal besättning som knappt kan några ord engelska så jag funderar på att köpa en språkkurs i brasiliansk portugisiska bara för att det göra det enklare för mig + att det är ju aldrig fel att kunna språk, även på en basic nivå. Typ, vaska här, byt olja där, gå dit osv.

Har sett en del reklam om Rosetta Stone, har någon använt hennes material och kan rekomendera det? Jag är bara intresserad av att prata, skriva och avancerad gramatik är ointressant.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Jag har provat och det fungerade ganska bra för mig, men det är ingen garanti för att du funkar för dig. Det var ett väldigt pedagogiskt upplägg och man bör vara hyfsat skärpt för att hänga med (svårt att förklara, men du förstår vad jag syftar på när du väl testat).

Vet inte hur det ser ut i Europa, men i USA har de en "prova på period" inom vilken du kan skicka tillbaka grejorna om du inte är nöjd. Det fungerade för mig när jag bestämde mig för att skaffa personlig lärare istället...

Kör på - språk är kul! :tummenupp
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Den är inte helt talanglös, men jämfört med en one-to-one kurs så är det naturligtvis skräp. Kan du inte förhandla in i ditt avtal att du skall ha några språklektioner?
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Gör nog ett försök, så mycket pengar är det inte det handlar om så det kan vara värt att pröva. Få en kurs av arbetsgivaren är bara att glömma då det officiella spåket ombord är engelska, vilket alla såklart kan :rolleyes:

Men självstudier och så öva med gubbsen, så får det bli.
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top