ROooKkieEe vM 07

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Ne ni verkar ju tappat tråden totalt, snart är det 2007 och en ny härlig säsong av Rookie vM ska avgöras. Har inte läst ett enda glåp-ord från er än så jag får väll börja. Självklart kommer den snabba klassen (600) att vinna över dom överviktiga summobrottarna det fattar ju vem som helst att det inte går att åka fort på en 450 kilos klump.

Sandmannen kommer att floppa hejdlöst då han mest kommer att springa runt i depån och leta ursäkter för att kitt-sukkan minnsan inte spårar. Kobbe kommer aldrig komma imål pga att han inte vågar gasa och när han väl gör det tror han att han är med i "tillbaka till framtiden" vilket resulterar i lecan varje gång. "Tony the tiger", kommer vinna hela summo ligan men lär fortfarande vara bitter på Pelle_b som lämnade honom i sticket och fulklassa upp sig. Pingu-pojken kommer aldrig till start då han kommer fastna i besiktningen med frugans blöjrök. Kommentarer som ”den är så stor, låt mig köra på den här” kommer roa bes-personalen i år. Det rycktas dock om att Pingus välsnajdade personal har byggt en stege så han nu mera kommer upp på ”jätte maskinen”

Förluster: Macke och alla snabba…

I huvud klassen är det lite svårare klart är väll att Gottis kommer göra en bejublad insats och hör och häpnad kanske ta sig i mål...utan att skylla allt på dom stackars mekarna. Wikberger tar hem skiten om du nu ska åka i kungaklassen i år. Örjan ”det är för att jag inte har…” kommer självklart inte släppa titeln så lätt,och med ny hoj så är ursäkterna betydligt färre (öjje har dock en svart bok större än bibeln så det lär väll inte vara några problem).
Det kommer självklart bli lika kul att se årets duvungar göra sig flygfärdiga med björn.e:s gammla råd i bakhuvää- Två klick returen bak allt du behöver...se så....åk nu.....åk......moohhhaahhaaa

Förluster: alla sniglar som kört 600 i två år verkar ha gått på myten att det går fortare med massa hk ingen nämnd ingen glömd….

Så vad säger ni själva om 07, fram med bröstet och tryck ner varan i skiten innan det är för sent!!!

Last edited:
Förluster: alla sniglar som kört 600 i två år verkar ha gått på myten att det går fortare med massa hk ingen nämnd ingen glömd….

Är det inte så?

Det är en kille som liknar dig som har sagt att man kör ungefär 2 sek/ varv snabbare med 1000cc jämnfört med 600cc....
:näsblod

Joo, även jag hörde samma rykte, sedan läser jag i tidningen att han skulle göra det på en fultrimmad K2:a med extra allt.

Men huvudsatsningen skulle vara i NEC serien.

Kanske skulle han även göra ett inhopp på LMS B-Race & visa alla vart skåpet ska stå.

//
Benny

Är det inte så?
Det är en kille som liknar dig som har sagt att man kör ungefär 2 sek/ varv snabbare med 1000cc jämnfört med 600cc....
:näsblod

alla sniglar som kört 600 i två år verkar ha gått på myten att det går fortare med massa hk ingen nämnd ingen glömd….

Så vet ju varenda jä*el att det är! Enkel logik ju, sol- och självklart, klart som korvspad! Jag räknar kallt med att kapa minst två sekunder på alla banor med de 50 extra hk jag kommer att ha i år. Att köra R1000 istället för R600 kommer att kännas som att komma hem, det har jag övertygat mig själv om! Låna loss er ERF-hoj och kör ett Rookierejs så ska du få se på åka av du! :FU

Pingu-pojken kommer aldrig till start då han kommer fastna i besiktningen med frugans blöjrök. Kommentarer som ”den är så stor, låt mig köra på den här” kommer roa bes-personalen i år. Det rycktas dock om att Pingus välsnajdade personal har byggt en stege så han nu mera kommer upp på ”jätte maskinen”

Men va f*n! SÅ liten är jag inte! Dessutom kompenserar jag min längd med ett större omfång istället, så det jämnar ut sig. Men nån stege har jag inte sett röken av? Om jag sett en skulle jag aldrig i livet kliva på den eftersom chefsmekanikern även kommer att vara konkurent i år, så den är säkert saboterad i så fall.

Dessutom har jag lyckats tigga mig till löneförhöjning nyss, så hojarna kommer att vara tipp topp, så vi ska nog komma till start ska du se! Ska bli kul att få trängas med Kobbe, Sandstream och kompani! :yoparty

Dessutom har jag lyckats tigga mig till löneförhöjning nyss, så hojarna kommer att vara tipp topp, så vi ska nog komma till start ska du se! Ska bli kul att få trängas med Kobbe, Sandstream och kompani! :yoparty
Vi kommer nog bara att trängas i kön till besiktningen om du inte planerar att göra mig sällskap i sista startledet :D

Men förihelvete sluta va så trevliga :mad: Pingu kommer behöva stödhjul för att inte välta i starten ryktena säger att han har bygt någon form av anordning för att lösa detta, som sagt besiktningen kommer vara ett kul ställe i år. Har all form av pajkastning försvunnit :huvet eller är det bara jag som uppskattar pajkastning :confused:

jag vågar inte köra en meter med hyndan i år jag kan ju repa den nya lacken :näsblod

nja något gäst spel ska jag alt göra under året i 600 klassen ;)

men finns killar som kommer att äga i år buspojken (magnus pålsson) kommer att satsa sten hårt och har resurser till det :tummenupp lilla linus som impade på mej under sm finalen på falkenberg på gammel kawan och tills iår har fått nytt matrial kommer att komma högt upp

sen har vi våra GBG killar Simpa och ironman,Ironman körde hem en fin 3 plats på mantorp förra året och hade lite oflyt resten men är snabb så det räcker

Simpa som körde erf förra året och har sadlat om till R600 iår är snabb när det gäller det märkte man på kvalen till erf:en förra året 1,44 på anderstorp första gången han satte sig på ironmans r6:a är inte dåligt alls

rokkie 600 kommer att bli lika stentufft som förra året :tummenupp

men sen är det för jävla många som har kastat in handuken Björn.e din fegis kom tillbaka jag fick aldrig köra mot dej :mad:

Last edited:
Med ny lack och nytt startnummer kan jag inte misslyckas, så jag kommer helt enkelt att sopa hem Rookie VM i år trots att det bara blir 3-4 tävlingar för min del :D

I övrigt så verkar Per Nilsson inte klassat upp sig och med en ny hoj blir han giftig att tas med... Sen så dyker det ju alltid upp några snabba jävlar med talang att köra hoj också :mad:

URSÄKTER...vadå då? Ja, i år får jag väl skylla på att jag blev tvungen att läsa Nalle Puh för lill-knodden istället för att fixa bakdämparen inför andra kvalet eller nå´t i den stilen. Sen blir man ju 1 sekund sämre på varje bana för varje barn man har, tur att jag bara har en. BJÖRNE...du vet ursäkterna tar aldrig slut. Ska i alla fall försöka spöa upp bröderna Wikberger ialla fall!:)

SP kommer att bli årets huvudattraktion. Det är snart dags att beställa kåpor och bygga hoj lagom tokmeckigt före säsongen så att takterna ligger i under året. Sege kommer att ångra sitt bittra val att låta bli racing för i år, han har t.o.m. lovat att köpa hoj om jag kommer före Mattias som har startat tidigt i år med att slipa kåpor och röka sig iform men han kommer att i vanlig ordning skylla på undermålig italiensk kvalité när han stannar hemma i Tokholm istället för att visa upp sig på banorna. Det kommer bli en hårig fight :mad:

Det är bara att kolla annonser Sege!!!

Sen blir man ju 1 sekund sämre på varje bana för varje barn man har,

Vad FAAN! Jag har ju tre ungar nu och var skitlångsam redan innan. :mad:
Björn E suger på skit som fegar ur och ska köra gubb ERF. :whip Jag ska fan spöa herr Bonivart trots hans maskinella övertag, kan jag inte köra ifrån honom får jag köra på honom. :kulspruta.

Det var du som börja med att fega ur R600. Sen flydde flera. Jag kör ju ändå bara för att kunna skryta på krogen och det är enklare med en r1:a.

P.S Till och med jag har hört ett tusental ursäker från Örjan.

Det var du som börja med att fega ur R600. Sen flydde flera. Jag kör ju ändå bara för att kunna skryta på krogen och det är enklare med en r1:a.

Okej, när jag skyllde på att jag hade nya däck på får jag väl ändå erkänna att den var...en riktig klassiker skulle man kunna säga!:rofl

Sen blir man ju 1 sekund sämre på varje bana för varje barn man har, tur att jag bara har en. :)

Nej för f-n, det är precis tvärtom. Man blir 1 sek. snabbare för varje barn, det är iallafall min erfarenhet. Har tre och ska ha en till i augusti så jag kommer att bli livsfarlig i slutet på säsongen. :yoparty

SP kommer att bli årets huvudattraktion. Det är snart dags att beställa kåpor och bygga hoj lagom tokmeckigt före säsongen så att takterna ligger i under året. Sege kommer att ångra sitt bittra val att låta bli racing för i år, han har t.o.m. lovat att köpa hoj om jag kommer före Mattias som har startat tidigt i år med att slipa kåpor och röka sig iform men han kommer att i vanlig ordning skylla på undermålig italiensk kvalité när han stannar hemma i Tokholm istället för att visa upp sig på banorna. Det kommer bli en hårig fight :mad:

Det är bara att kolla annonser Sege!!!

jag lovar att ge dig lite extra skjus runt banorna min er6:a som jag styr kommer att va så tok trimmad så turbo aggregatet kommer att skrapa i på raksträckorna för att hänga med din SV650 pisk ska du allt få :mad:

Mattias han kommer bara klaga på att inget funkar sen kallar han i Sege som team förare

Ööööh.... :confused:
Fick inte jag vara snabb också? :FU

Tycker personligen att det var årest hitils snyggaste kapning. Väldigt lik en härlig glidtackling där dobbarna äter sig in precis under knäskålen :D

björn

Jag kan lova att om jag kör nått R-räjs i sommar så ska jag soppa banan med alla av er :whip sen ska jag plocka ur två tändstift och ta seger i R600 med :yoparty så jävla dåligt motstånd lär det vara där efter "den stora flykten"

:FU björn

Björn E suger på skit som fegar ur och ska köra gubb ERF. :whip J.

Pööö kommer från mannen som aldrig vågat köra en riktig hoj, ta och skaffa en hoj värd namnet så ska jag åka ifrån dig utan att lägga i tre:an :pannkyss

Last edited:
Back