Rookisar, FRUKTA!

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Efter ett par år av lidande har jag lyckats! det har gått vägen! nu bär det av!
det är jag o VM-nästa! lätt!
MYcket har det kostat och mycket har det varit värt...kan iofs ha klarat mig bättre utan trasig axel men det är väl SMÄLLAR man får ta ibland.
autografer lämnas mot en ynka kostnad på 100kr/st, se det som en investering!
Nu kommer jag jaga er hela sommaren 2008...eller ja, nu verkar det som om det är ni som kommer att få jaga mig :yoparty

bilden är från träning på Gåsen.
 

Bifogat

  • gåsen-070801.jpg
    gåsen-070801.jpg
    89.7 KB · Visningar: 128
Imponerande! Var det med 600:an eller tausenkubikare?

Måste du ju ställa upp på rookierejset i september!
 
Jäklar vad killen som sprang med sändaren från slutet av rakan till början, medans du körde ditt varv, måste garva när han ser den här tråden :hihi

Närå, jag är imponerad :tummenupp
 
surt med en :02a fick smka på en 1:00:08 på mittsverige idag. magiskt vad svårt det e att komma under minuten.
 
ja!
jag måste tacka nogger för fjädringen! behövde bara ha lite mer komp bak, det är det enda jag har gjort....o förresten o lite mer förspänning bak & fram. fram bottnade vid inbromsningar! annars är det kanon!
Det enda just nu är hojen är jävla trög att vända vid snabbvänstern och in i depåböjen. R6:An va lite enklare!

Wikbergarna: det är på den nya tyyysen! allt är skojigare faktiskt...förutom däcken som den äter upp. men jag hade nog endå velat ha en r6 06-07...svårt att komma ifrån helt om man säger så! :)

Jäklar vad killen som sprang med sändaren från slutet av rakan till början, medans du körde ditt varv, måste garva när han ser den här tråden :hihi

Närå, jag är imponerad :tummenupp

du SKULLE INTE TJALLA! :gnissla
 
Last edited:
ja!
jag måste tacka nogger för fjädringen! behövde bara ha lite mer komp bak, det är det enda jag har gjort....o förresten o lite mer förspänning bak & fram. fram bottnade vid inbromsningar! annars är det kanon!
Det enda just nu är hojen är jävla trög att vända vid snabbvänstern och in i depåböjen. R6:An va lite enklare!

Wikbergarna: det är på den nya tyyysen! allt är skojigare faktiskt...förutom däcken som den äter upp. men jag hade nog endå velat ha en r6 06-07...svårt att komma ifrån helt om man säger så! :)



du SKULLE INTE TJALLA! :gnissla


....dags och ändra lite på gaffelbenen hör jag om du inte får "runt han", fast å andra sidan är du för snabb för ditt eget bästa redan nu:D .... /M P.S du vet att just den där varianten av LT visar en sekund fel....
 
Last edited:
Hehe... Och som mental coach så ska jag få dig att hålla längre än 5 varv nu med. :hihi
Om inte annat får vi se till att du får stalltips av eliten nästa helg.:öl
 
Gratttis kul som fan att du fått upp farten.

Nogger DU HAR PM!!!!!!!!!


björn

TACK TACK! ja han är bra på fjädring :)

....dags och ändra lite på gaffelbenen hör jag om du inte får "runt han", fast å andra sidan är du för snabb för ditt eget bästa redan nu:D .... /M P.S du vet att just den där varianten av LT visar en sekund fel....

jasså? menar du att jag har kört 1.09.02?? :tuttar

Vad ska vi göra åt gafflarna då? ideer?
 
Last edited:
TACK TACK! ja han är bra på fjädring :)



jasså? menar du att jag har kört 1.09.02?? :tuttar

Vad ska vi göra åt gafflarna då? ideer?

Ha ha ! ja självklart va det 1.09 vad annars ??? :tungan Höja/sänka gaffelbenen lite, om du har originalstudsen bak så verkar det som att 5 mm funkar bra, har du hårdare fjäder och/eller öhlinare då brukar han redan bli/vara lite högre från början bak (så är min) då blev 5 mm lite väl mkt, då "reser" han sig aldrig ut ur en längre böj förräns du slår av och gud nåde dig om du gör det eller behöver göra det :D här ska gasas :yoparty Men vi har jue alla olika körstilar så man får testa sig fram lite, prova 5 först så märker du nog rätt snabbt att den där understyrningen ger sig lite och det går att kasta den lite snabbare oxå, läs kasta från sida till sida INTE kasta i bollhav/Leca kulor... så gör man inte med en Sukka :ajjabajja ;)
 
Ha ha ! ja självklart va det 1.09 vad annars ??? :tungan Höja/sänka gaffelbenen lite, om du har originalstudsen bak så verkar det som att 5 mm funkar bra, har du hårdare fjäder och/eller öhlinare då brukar han redan bli/vara lite högre från början bak (så är min) då blev 5 mm lite väl mkt, då "reser" han sig aldrig ut ur en längre böj förräns du slår av och gud nåde dig om du gör det eller behöver göra det :D här ska gasas :yoparty Men vi har jue alla olika körstilar så man får testa sig fram lite, prova 5 först så märker du nog rätt snabbt att den där understyrningen ger sig lite och det går att kasta den lite snabbare oxå, läs kasta från sida till sida INTE kasta i bollhav/Leca kulor... så gör man inte med en Sukka :ajjabajja ;)

jo jag har sänkt den redan fram lite granna :) kommer inte ihåg hur mkt men ska mäta upp det imorgon, ska bara köpa bra skjutmått. jag återkommer när jag vet hur mkt jag sänkte den fram.
kan man ställa höjden bak på org.dämparen?
 
jo jag har sänkt den redan fram lite granna :) kommer inte ihåg hur mkt men ska mäta upp det imorgon, ska bara köpa bra skjutmått. jag återkommer när jag vet hur mkt jag sänkte den fram.
kan man ställa höjden bak på org.dämparen?

....nope ! "Ride heighten" går inte och göra ngt åt på originalstudsen tyvärr ! När blir första räjset då ?? Och va körde du för tider stadigt förutom "bombarrepan" du la upp...:)
 
....nope ! "Ride heighten" går inte och göra ngt åt på originalstudsen tyvärr ! När blir första räjset då ?? Och va körde du för tider stadigt förutom "bombarrepan" du la upp...:)

det blev 13-tider vanligen men jag kommer nästan alltid fel i depåkurvan, glider för långt ut så jag kan itne gå på gasen i tid men sen så ibland, bara ibland går det vägen. jag måste fundera över tekniken i den kurvan...får ta rygg på några snabba grabbar så blir det till slut :)

Första tävlingen var för två år sen :) men med sukkan så får vi se när det går, har för mig det går ett race på åsen i slutet på sep? annars brukar det ju vara lms b-race! men jag har inte kört nåt på lms i år och förra året blev det bara en gång har jag för mig...sm:Et som slutate i krasch :)
 
Bra tid!
Nu vill inte jag vara den som pajar allt här men jag fick rätt lustiga tider förra onsdagen på Åsen. Enligt laptimern åkte jag 1.08.xx för att nästa varv åka 1.13.xx. Varven var rätt lika och gissningsvis låga 11:or. Gissar att det satt flera sändare ute som ställde till det för mig. Ett varv lyckades jag med 1.07.56 också ;-)
Vill på inget sätt ifrågasätta din tid utan bara flagga för att man kan få lustiga tider på laptimern ibland, åtmindstånde jag. Förbättrar man personbästa med en ½ sekund eller mer så är min erfarenhet att man känner att man fått till ett "kanonvarv", åtmindstånde på banor man åker mycket på.
Med 1.10.0 är du definitivt med i toppen i R1000 :)
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top