Rookierace på Sviestad 21 september

• Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date
HW skrev:
NEJ! Tanken är den samma som RRFA, detta är en liten försmak bara. Det är inte GSXR1100R och NR18 som ligger bakom men om det blir lika bra som vi hoppas och intresset finns för fler tävlingar så skall vi givetvis försöka samarbeta för ett riktigt RRFA.

Edit: NR18 är tillfrågad men har tyvärr inte tid att vara med och arrangera denna tävling.

/HW
Jag misstolkade då det såg ut som att 8 st inte skulle få köra, men om alla som anmäler sig till rejset även får tävla så är det helt i linje med RRFA.

Beklagligt så krockar detta med klubbrejset på Knudan så jag får avstå denna gång, bra initiativ av LMS att genomföra detta :tummenupp

Chrille skrev:
Perfa!

ERF på lördag, samling i Sviestad på kvällen och rejs på söndag! Höjdarhelg!

Skulle det ga att fa ihop? Kommer du foersoeka dig pa detta? Later finfint, ladda med duktigt mycket redbull bara (vi som inte har dom omtalade fettreserverna!)

EazyLiving skrev:
Spill dem inte på banan bara.... Har hört att Hannes har tänkt sig en stenhård banchef!! :D

Nemas problemas. Efter att ha lärt känna LMS-eliten under några år nu så vet jag hur dom ska tas....

Don Quixote skrev:
Skulle det ga att fa ihop? Kommer du foersoeka dig pa detta? Later finfint, ladda med duktigt mycket redbull bara (vi som inte har dom omtalade fettreserverna!)

Det ser nog ut som det kommer bli så ja, men redbull dricker jag INTE. Inte ens med sprit i....eller jo kanske när jag har mycket sprit i mig då men det gälls inte.....

Blev det nåt för oss med crossgrejer :confused:

Vi vill oxå åka. Jag blir av med gipset tio dar innan och vill köra som fasen...

Med båt och lite najtråd kan du ju ställa upp i 1000cc-klassen men du får fan inte ta genvägen genom dungen i så fall!!!!

(svaret är nej, ingen supermotard denna gång)

/HW

Hej, bra initiativ!

Har försökt sålla ut användbar info bland alla coola kommentarer och undrar blott:

* Hur anmäler man sig?

* Går det att lösa engångslicens på plats och till vilket pris? För RR-licens är väl ett krav hoppas jag?

* Kan man lösa engångslicens även för en vanlig tisdagsträning, pris?

* Anmälningsavgiften kostar?

Mvh
Stefan

McB skrev:
Hannes: finns det möjlighet att få någon typ av fotoväst/presspass för att få komma närmare banan för fotografering?

På Sviestad kommer du nära nog som vanlig åskådare. 200mm tele (eller motsvarande digitala zoom) räcker gott för fina actionbilder

erik skrev:
På Sviestad kommer du nära nog som vanlig åskådare. 200mm tele (eller motsvarande digitala zoom) räcker gott för fina actionbilder

Jo, men det är alltid roligt att kunna alternera sin position en aning och få jättenärbilder i någon intressant kurva.

HW skrev:
Med båt och lite najtråd kan du ju ställa upp i 1000cc-klassen men du får fan inte ta genvägen genom dungen i så fall!!!!

(svaret är nej, ingen supermotard denna gång)

/HW
:gråta :finger :fatta! :6surkart
Vaffö inte då'rå???

Men vänta lite här nu... Jag har ju en err6a oxå.....
Näe, blir nog bara åskådare den här gången.

Stefan Laurelii skrev:
Hej, bra initiativ!

Har försökt sålla ut användbar info bland alla coola kommentarer och undrar blott:

* Hur anmäler man sig?

* Går det att lösa engångslicens på plats och till vilket pris? För RR-licens är väl ett krav hoppas jag?

Mvh
Stefan

Kan svara på licensfrågorna, resten kommer det information om snart så ni får lugna er lite! :)
För att köra på LMS tisdagsträningar så är det inte ett krav på licens, klippt från LMS hemsida - Träningar:

Krav på förare och mc
För att få vara med och köra gäller att du ska kunna visa upp en licens för roadracing som är max 5 år gammal. Vi godkänner även intyg på genomgången licenskurs för roadracing som är max 3 år gammal. Läs mer om licenskurser här.
Vad gäller motorcykeln så ska den överenstämma med Svemos tekniska reglemente.

Engångslicens till tävlingen kan man lösa på plats, brukar kosta ca 300 kr.

Klarläggande

Stefan Laurelii skrev:
Hej, bra initiativ!

* Hur anmäler man sig?

Mvh
Stefan

För att kunna lösa engångslicens på plats måste man visa upp endera en gammal licensbricka eller ett utbildningsintyg.
Saknar man detta så ska man istället gå en licensutbildning.
Ursäkta övertydligheten, men det vore illa om någon missförstod.

Priset på engångslicensen är 300:-

Mvh / Per Träff

McB skrev:
Jo, men det är alltid roligt att kunna alternera sin position en aning och få jättenärbilder i någon intressant kurva.

Det är ju iofs sant. På nästan alla banor klarar man sig bra med 300 mm tele, på visa går det utmärkt med mindre (t.ex. Sviestad). Problemet är att man blir låst till ett fåtal platser om man inte har fotoväst eller av annan anledning får komma nära banan och röra sig fritt.

Re: Kollektivt svar!!!!

HW skrev:
Det ÄR 250sp-tävling dagen innan, det vet vi men vi bryr oss inte. :o

Ok, det var klantigt formulerat!! Givetvis bryr vi oss men vi har inga alternativa datum och hoppas att det kommer så många förare som möjligt båda dagarna. Vi kör ju ingen "ren" 250-klass och tävlingen ingår inte i någon serie så vi hoppas och tror att vi inte skall stjäla några förare från tävlingen dagen innan.

/ HW

KM på Knutstorp flyttat till.... håll i er... 21/9 :( hur ska jag göra.

1. Det billiga & bekväma alternativet: Köra 4.5 mil till Knudan och rejsa KM på jättegokart/bergådalbanan Knutstorp där min ex NSB hoj endast får sträcka ut på helikopterrakan, åka hem och sova i skön säng.

2. Det dyra & obekväma alternativet: Köra 40 mil till Sviestad och partaja med RR dårarna, sova i tält och sedan köra rejs på Dragrejsingbanan Sviestad där min Kawa verkligen fungerade bra sist, förutom torparn då :crash , sen ska man släpa hem hela tivolit 40 mil igen, sova 4 timmar och sen så är det måndag...

GSXR1100R skrev:
KM på Knutstorp flyttat till.... håll i er... 21/9 :( hur ska jag göra.

1. Det billiga & bekväma alternativet: Köra 4.5 mil till Knudan och rejsa KM på jättegokart/bergådalbanan Knutstorp där min ex NSB hoj endast får sträcka ut på helikopterrakan, åka hem och sova i skön säng.

2. Det dyra & obekväma alternativet: Köra 40 mil till Sviestad och partaja med RR dårarna, sova i tält och sedan köra rejs på Dragrejsingbanan Sviestad där min Kawa verkligen fungerade bra sist, förutom torparn då :crash , sen ska man släpa hem hela tivolit 40 mil igen, sova 4 timmar och sen så är det måndag...

Isåfall är KM't givet, och gocart på lördagen om man nu fortfarande kan anmäla sig..

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025