Rookie 600 (vÅler)

Snyggt Tobbe!

Men kom igen nu Packalen.... We want the FULL story!!! :confused:
 
Kristian Salö skrev:
Men Packalen.... Vad är det du håller på med?
Med den insatsen på Warm Up Lap bör i alla fall inte du bli svensk mästare!

Nä, Svensk mästare lär jag inte bli innan jag har klassat upp mig och ställer upp i en klass med SM status. Sedan så är det en lite grej till.. Måste bli MYCKET snabbare.

Ja vad var det som hände då. Jag vet faktiskt inte vad som hände, eller snarare varför det hände. Efter att racet hade rödflaggats så stälde vi upp igen för omstart. När vi blir ivägsläpta på uppvärmnings varvet gjorde jag min provstart i vanlig ordning. Slog av på gasen bromsade färdigt innan jag gick in i svängen. Och när jag i lugn o ro la ner hojen så försvann framhjulet. :huvet :död

Kalla däck? nja tror inte det. Jag kände på dom innan jag gick ut o det fanns temp kvar. Skit på banan kanske? men dom andra höll sig ju på hulen
Visst det känns pinsamt, klantigt o förjävligt att lägga hojen redan innan start. Men det värsta av allt är att jag ínte har någon bra förklaring till varför framhjulet släppte.

Men det spetsade ju till SO serien lite. Eftersom jag nollade o Mats Pettersson blev två efter Tobbe så leder nu Mats med 4 poäng. Har jag inte räknat helt galet blir jag sämst 2:a i SO. Jag har alltså inget att förlora.
Gissa om det kommer att bli åka av på finalen

nu är det färdig åkt med std motorn. TKR spisen som small i finland tar sakta form i garaget
 
so karlskoga !!!

synd att det inte är dubbla poäng i finalen på karlskoga så som i veidec !!!
då kunde man ju ha en changs om so-guldet !!! men det skiter jag i !!!
jag ska köra för allt jag kan endå !!! :yoparty
 
Kristian Salö skrev:
.

Något som NMK Oslo gjorde vid sin tävling i det norska mästerskapet i Super B (öppet för 401-1000 cc) var att man direktkvalifiserade 10 st från kvalgrupp I och grupp II till en A-final. Resterande körde först B-final där de 10 bästa också kvalifiserade seg till A-finalen. Det var SKITBRA!!! Då slipper vi som ligger i gränsområdet A/B final att "tok-köra" bara för att kvalifisera sig. Man kan helre göra upp i en ärlig fight i loppet.

...

Man e ju intresserad då man sannolikt blir den långsammaste A-föraren nästa år, o man vill ju köra. Se till att Luffen läser detta också...

:kiss
 
Packalén skrev:
Men det spetsade ju till SO serien lite. Eftersom jag nollade o Mats Pettersson blev två efter Tobbe så leder nu Mats med 4 poäng. Har jag inte räknat helt galet blir jag sämst 2:a i SO. Jag har alltså inget att förlora.
Gissa om det kommer att bli åka av på finalen

nu är det färdig åkt med std motorn. TKR spisen som small i finland tar sakta form i garaget

Hmm... Man kanske skulle bege sig upp för att kolla på detta... Kan ju blir riktigt spännande om rejset blir som det på Knudan! :yoparty
 
oscar skrev:
Hmm... Man kanske skulle bege sig upp för att kolla på detta... Kan ju blir riktigt spännande om rejset blir som det på Knudan! :yoparty
Du ska mecka åt oss din j-l :mad:
 
Grattis Tobbe

Man får gratulera till den snygga körningen. Hur kändes segern :fyllisar i huvudet dan efter då :tungan .
Ses på Sviestad.
//Ove
 
jorpes skrev:
Man e ju intresserad då man sannolikt blir den långsammaste A-föraren nästa år, o man vill ju köra. Se till att Luffen läser detta också...

:kiss

Nu gäller denna endast B-förare i Super B. Det var väldigt bra. B-förare behöver erfarenhet i att köra tävlingar, A-förare kan man förvänta sig mer av.

I Norge har man en Super B klass som är öppen för alla B-förare dvs en klass bestående av både Rookie 600 och Rookie 1000. Därför blir det kanske mer naturligt att köra både A- och B-final i denna klassen. Hur man annars löser problem med stora klasser är upp till arrangören.

Nu på Våler är enda gång som jag vet att man har kört A-förare och B-förare i en och samma B-final. Reglementet öppnar upp för denna sammanslåing:

"B-förare ges normalt inte tillåtelse att köra tillsammans med A-förare"

Jag har inga planer om att klassa upp mig till A-förare. Ambitionsnivået bör vara högre hos en A-förare där inte bara deltagelse men också plassering och resultat betyder mer en vad det gör för oss dödliga halvsnabba B-förare.

Lycka till och RR står för Real Rookie

Kristian
 
Kristian Salö skrev:
Jag har inga planer om att klassa upp mig till A-förare. Ambitionsnivået bör vara högre hos en A-förare där inte bara deltagelse men också plassering och resultat betyder mer en vad det gör för oss dödliga halvsnabba B-förare.
Placering verkar nog vara lika viktigt för både A och B-förare. Men det finns även A-förare som inte gör detta för att vinna SM, bli upptäckta och få åka internationellt.
Vi är faktiskt några A-förare som bor i Rustalängor, har begränsad budget och känner oss som Rookies i själ och hjärta. Uppklassningen var olycksfall i arbetet. Men fan vad kul vi har, än roligare kommer vi mediokra ha om det blir B-finaler.
 
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top