Rookie 600 redan avgjort.

Mattias skrev:
Med en sån här cykel finns inget att skylla på. Bara att börja vinna direkt.

Meddelande till ägaren/föraren: Känn ingen press, vi väntar oss inte mer än att du kommer först varje gång. (Som du gör med tjejerna, du vet.) :crash
Vad har hänt med rookie klassen, rena lyxklassen ju :(

äh, kom ihåg att av topptre i rookie600SM förra året så var både tvåan och trean inte trimmade. 2'ans hoj gick bra men inget märkvärdigt för en R6 -01 och treans var en helt standard -00'a om jag kommer ihåg rätt.

Personligen hoppas jag att en std-hoj vinner åtminstone en Rookie600-serie i år bara för att påminna folk om att kit inte är ett måste. Kul, men inte nödvändigt.

Då blir det lite extra status när jag tar placeringar och kör om folk i R1000 eftersom min är en fd. superstock (inte trimmad alltså)?
:squid

metallgutten skrev:
Då blir det lite extra status när jag tar placeringar och kör om folk i R1000 eftersom min är en fd. superstock (inte trimmad alltså)?

Och jag på en 750 superstock då?

metallgutten skrev:

Apapap, du har ju elektonisk-gizmo-extra-allt-supersnabb-växlingsanordning, direkt från GP cirkusen.

Jalle skrev:
Apapap, du har ju elektonisk-gizmo-extra-allt-supersnabb-växlingsanordning, direkt från GP cirkusen.
Som käkar kopplingkorgar till frukost :gråta dyrt med lyxrejsing Gutten :crash

Chrille skrev:
äh, kom ihåg att av topptre i rookie600SM förra året så var både tvåan och trean inte trimmade. 2'ans hoj gick bra men inget märkvärdigt för en R6 -01 och treans var en helt standard -00'a om jag kommer ihåg rätt.

Personligen hoppas jag att en std-hoj vinner åtminstone en Rookie600-serie i år bara för att påminna folk om att kit inte är ett måste. Kul, men inte nödvändigt.

Jag håller med om att förarens skicklighet spelar större roll än pulvret i hojen, men det betyder inte att pulvret inte spelar någon roll. Cralles fjolårsvinnare har cirka 124 hästar på bakhjulet vill jag minnas att han avslöjade i en tråd här på Sporthoj. Detta till skillnad mot de cirka 95 som en helt oskruvad originalhoj har (min -99'a hade 94 hk på bakan). De 30 hästarna måste innebära en stor skillnad, i alla fall när man kommer blåsande nerför rakan. Rakt fram kan ju alla gasa som bekant. Om föraren inte är snabb i kurvan kan den ta igen det på rakan. Är han/hon redan snabb i kurvan har vi en vinnare.

Macho Woman skrev:
Ooooooooohhh, vad han är fin!

Tack, Mattias, tack för den bilden!

Tycker det ska införas skönhetspoäng i Veidec också. Då vinner Cralle säkert! :bow

Jo.....så jävla het liksom...

mmm racegroupies... :)

Bj skrev:

mmm racegroupies... :)

Börja inte hoppas. Den korrekta termen är "racegroupien".
There can be only one! Har bara sett/hört talas om en enda på tre år. Skulle det dyka upp en till måste de antagligen slåss med svärd eller något.....

Sen finns det iofs en sägen om en tjej i Anderstorp som 'samlar' på pole positions, men jag har ingen aning om det sker nu eller för 20 år sen..

Chrille skrev:
Börja inte hoppas. Den korrekta termen är "racegroupien".
There can be only one! Har bara sett/hört talas om en enda på tre år. Skulle det dyka upp en till måste de antagligen slåss med svärd eller något.....

Sen finns det iofs en sägen om en tjej i Anderstorp som 'samlar' på pole positions, men jag har ingen aning om det sker nu eller för 20 år sen..

Jo du har rätt...finns faktiskt bara en...men det hymlas ju inte med det i.a.f.

Teddy skrev:
Jag håller med om att förarens skicklighet spelar större roll än pulvret i hojen, men det betyder inte att pulvret inte spelar någon roll. Cralles fjolårsvinnare har cirka 124 hästar på bakhjulet vill jag minnas att han avslöjade i en tråd här på Sporthoj. Detta till skillnad mot de cirka 95 som en helt oskruvad originalhoj har (min -99'a hade 94 hk på bakan). De 30 hästarna måste innebära en stor skillnad, i alla fall när man kommer blåsande nerför rakan. Rakt fram kan ju alla gasa som bekant. Om föraren inte är snabb i kurvan kan den ta igen det på rakan. Är han/hon redan snabb i kurvan har vi en vinnare.

Självklart har du rätt i allt du säger. En superhoj döljer förarens brister, men man MÅSTE inte ha kittat. Folk kan lätt inbilla sig det.

Mattias skrev:
Den här tråden handlar om Rookie 600, inte om nån gärdsgårdsserie!

Trodde du ja!

Last edited:
Packalen#27R600 skrev:
Va fan menar du? Det måste den göra, hur skall det annars gå för oss på lördag med mig i sadeln ;)
-lungn bara lungn, jag har redan bokat en plats åt oss på podiet.
det fanns att köpa på internet ..där kan man handla allt.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti