[Rookie 600] Racerapport knudan. Märklig helg....

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
Torsdag:
Avresan till knutstorp börjar äckligt tidigt enligt mig 06:00.
Helt körd i huvudet så kommer vi iväg och har bestämmt oss att det blir frukost på donken i nyköping.
Jennie slocknar på direkten och jag halvsover hela vägen till kaffet i nyköping.

Lite koffein rikare och en bra bit kvar. Sen börjar det roliga nere i jönköping bär det av mot göteborg för att hämta jennies mors bil. Av den enkla andledningen att hon har brutit fotren så vi får köra upp den.
Men först ska vi åka från göteborg till knutstorp och sen hem med 2 bilar :va eco drive på hög nivå.. Men satan nya GTI:n var värd det :D
kommer ner och snälla Johnny har fixat plats till både mig och macke. Trevlig kille den där Cedergren.

Fredag:
Riktigt sugen på att åka ut på banan och kolla i fall jag blivit något snabbare.
Utan att ta i så jag kräks så kört jag en 1:07 tid personbästa med 1 s. Kände att det kunde gå betydligt snabbare.
Till andra passet börjar det roliga regnet att falla ner.
Aja försöker intala mig att det faktiskt är kul med regn. :va
Åker ut och allt känns bra tills jag blir omkörd av #47 Jonas Henriksson. V fan jag brukar väl köra fortare än Jonas aja tydligen inte i regn alla fall.
1:19 blev det.

Lör:
Var någon minut sen ut på första kvalet. Det var väl lugnt tänkte jag. Men nä för det började regna 2 varv in på första kvalet. De som var ute tidigt han ju åtrminstone få en halv torr bana. Aja jag han ju åtminstone en 1:16 tid på en bana som var till hälften torr. Det borde ju räcka en bra bit tänkte jag.
Men jag landade på en 18:e plats och jag var ordentligt jävla förbannad helt enkelt.
Hoppades på torrt till andra kvalet så jag kunde köra upp mig en bit. Men det började självklart ös regna. Så jag åkte ut och träna i regnet i stället.
Han komma ungefär 3 varv innan jag ser ett långt oljespår. Det rödflaggas. och Jimmy Borgh kommer in med en lite ledsen motor som in sin tur börjar brinna föär att sen släkas med brandsläckare jävligt fort...
Tyckte riktigt synd o killen som hade typ kört 12 varv hittils på hela helgen.

Sön:
Warm up var så klart i regn vad annars.
Kändes bra och fick kommentar av björk att han tyckte det såg bra ut.
Fan nu blev jag laddad för rejs.
Målet för rejset var att jag åtminstone skulle ta poäng och ta mig om Jonas Henriksson som startade 11:a
Kan bli jobbigt startar ändå som 18:e man.

Börjar närma sig race dags och det är fortfarande regdäck som gäller. Magen gör som vanligt uppror och jag får bege mig till herrarnas......
Väl ute på banan så känns allt bra igen.
Nu jävlar, måste ta några placeringar i starten. Plockar några st tror jag alla fall. Hamnar bakom #60 Pär nillson. Vet inte vilket varv det var men 3:e kanske?? Nån higsidar ut ur högern efter start och mål. Killen ser livrädd ut glidandes mitt på banan. Hans hoj glider ut mot vänsterkanten. De jag han tänka var vilken sida ska man köra om den här på nu då? Tänker yttern men det började ju bli trångt där eftersom den gled dit. HELVETE det här går inte... Viker till innern i stället och allt löste sig... Nästa varv så ligger hojen kvar ganska precis i ideal spåret...
Det tog drygt 4 varv innan det rödflaggades...
Kommer in och får infon att jag är 11:a och det sk abli omstart.

Race start igen och 12 varv ska köras den här gången...
Fick till starten hyfsat bra igen. tappar någon placering men kör på och hammnar bakom pär nillson igen. Vafan tänkte jag jag var ju förre hono på griden.
Äh va fan jag kör om honom på rakan. Väl om ska det börjas bromsa och jag inser att det blev en lite för hård inbromsning med framhjilsläp..
Missa svängen totalt och tappar honom..
Kommer ifatt och ut på start och mål inser jag att Yamahan går äckligt bra rakt fram. :tummenupp

Kommer i mål och möts av en flickvän som klappar händerna ... det här måste ju bara vara bra...
Var 10: i mål på andra delen av rejset. Satan de va ju as bra. Sen hämtar jag resultat papprena och ser inte mig på 10:e platsen. Lite lätt panik börjar sprida sig tills jag ser att jag är på en 8:e plats. Just fan de slår ju ihop de 2 racen.
Tiden blev 1:13:2
Jag kom före Jonas och tog Sm poäng.

Slutsats: Vill tacka Min käresta för att hon ställer upp och peppar mig i vått och torrt :D
Jag kan tydligen köra fort i regn...
Jag har knappat in i populäritet på Jennie och Taurus

Med andra ord en lyckad helg trosts mycket strul...
Nu bär det av till Våler och SO. Ska bli kul med nya bana och hopps självklart på några pinnar från grannlandet...

Ha det / #58 Sunkan

Bifogat

• Kopia av SSL20086.JPG
    Kopia av SSL20086.JPG
    114.6 KB · Visningar: 220
  • Kopia av SSL20045.JPG
    Kopia av SSL20045.JPG
    125.2 KB · Visningar: 389
  • SSL20054.JPG
    SSL20054.JPG
    104.3 KB · Visningar: 118
  • Kopia av SSL20084.JPG
    Kopia av SSL20084.JPG
    119 KB · Visningar: 160
  • Kopia av SSL20090.JPG
    Kopia av SSL20090.JPG
    123.3 KB · Visningar: 176
Grattis! :tummenupp

Vem är det som testar Cedergrens kåpglas och samtidigt bli tillsagd att hålla in magen? :D

Bra kört gubben blir kanske A förare ändå det här året :yoparty

Swedie nu får du nog köpa en egen liten vovve...du satt ju och gullade hela EM:et se så övertala Alice nu :tungan

tackar tackar...

Ska bli satans kul att köra våler.. Av de jag hört så ska det var en fin bana...
:yoparty

Det är bättre, nån vecka till så är jag helt frisk igen. Tur att det finns bra smärtstillande :galen

Tack igen både Sunkan och Jennie för ytterligare en helg med kanon sällskap.
Även fast det mesta runt omkring sög så är ni alla toppen!
Du oxå Macke :)

Härligt Sunkan :tummenupp

Angående Taurus undrar jag hur man kan låta bli att tappa bort en så liten hund :va :D

Bifogat

• sh_taurus.jpg
    sh_taurus.jpg
    102.3 KB · Visningar: 114
sandstream skrev:
2379265 Härligt Sunkan :tummenupp

Angående Taurus undrar jag hur man kan låta bli att tappa bort en så liten hund :va :D

Ja du det har ju hänt haha...
Han har växt tills sig lite sen du såg honom senast. Men nåpgra cm kanske inte är så mycket... :D

Alicia skrev:
2379234 Tack igen både Sunkan och Jennie för ytterligare en helg med kanon sällskap.
Även fast det mesta runt omkring sög så är ni alla toppen!
Du oxå Macke :)

Tackar..
Tack själv för sällskapet. Blir du inte lite avis när vi ska till våler och mysa haha

Last edited:
sunkan skrev:
2379331 Ja du det har ju hänt haha...
Han har växt tills sig lite sen du såg honom senast. Men nåpgra cm kanske inte är så mycket... :D
Där ser man, trodde han var fullvuxen när jag tog bilden på LMS.

Bra gasat! Både på banan och på väg hem med kärran...Vi hade det riktigt tungt med bussen i uppförsbackarna.
Lycka till på Våler

//mange

frollo skrev:
2379987 Bra gasat! Både på banan och på väg hem med kärran...Vi hade det riktigt tungt med bussen i uppförsbackarna.
Lycka till på Våler

//mange

tackar. och ska du säga mycket bra gasat..

Jag visste inte att en toyota corolla 1,6 kunde dra 1,4l milen...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman