[Rookie 600-knutstorp] Rejsrapport och uppföljning på "Jag behöver uppmuntran"

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
[Rookie 600-knutstorp] Rejsrapport och uppföljning på "Jag behöver uppmuntran"

Uppföljning av ”Jag behöver uppmuntran” http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=130615

Veckan innan rejset inbjud knappast till någon vila. Hojen såg ut som skit med silvertejp, fel lack på tanken och ett allmänt junkigt intryck. Kom ihåg att jag egentligen inte ville åka ner eller rättare sagt jag ville men orka inte och kände att om nått gick åt skogen så skulle jag skita i detta.

Torsdag
Jag lyckas smita två timmar tidigare från jobbet och åker ner till Nyköping i tjejens (ja killar ni kan ge upp för tillfället, jag är bokad) Opel Corsa swing, en alldeles utmärkt bil om man aldrig aldrig aldrig någonsin suttit i en riktig bil. Väl hemma är jag dyblöt av svett och utmattad. Vi lyckas lasta på en ocean av tid. När vi väl tar oss iväg så är det såklart bilkö ut ur Nyköping. Erik, min hjälte denna helg, tar över rodret vid Nyköpingsbro och jag somnar genast. Efter stjärnstopp antal rök/kiss pauser lyckas vi i Bjuv fråga två olika personer som inte förstår oss och vi förstår inte dom. Vi undrar vart vi egentligen hamnat. Kan man verkligen kallas svensktalande som skåning som bryter på rotvälska? Ja vi kommer i alla fall fram vi 22:00 och Robban (#32), min tältkompis för helgen, har redan packat upp. Så vi åker för att sova. Efter otaliga felkörningar kommer vi fram. Sov gott Erik och puss säger jag och somnar till en 70-tal agentfilm.

Fredag
Inte så mycket att orda om för min del. Gled mest runt. Dock så vurpar Robban och bryter något i sin redan pajade fot. Han blir borta på sjukhus äventyr hela dagen om kommer vi 21:00 med gips upp till knät. Han är inte glad, 3,5 varv hann han köra. Min transponder var det visst inget batteri i så jag slipper skämmas över mina tider.

Lördag
Självklart är vi lite sena och sen velar vi lite om vad vi ska ha för däck. Ähh va fan på med slicksen. Eftersom vi gör det mesta med en cigg i munnen är det bli kämpigt att byta med all rök i ögonen. Därför är vi en aning sena ut. När jag kör ut börjar det regna. Första varvet är det gulflagg på två ställen. Jag rullar runt jävligt lugnt på 1.34. Larvigt. Dock är det en massa tokar som var ute några varv innan mig och han köra två eller tre varv innan det börja regna. Jag hamnar på 28 plats. Vilket jävla larv. Ja nu är det i alla fall enkelt att välja däck.
Problemet jag har med denna sport är mitt temperament. Jag kan vara lite hetsig och aggressiv. Bara i störst allmänhet alltså. Jag försöker lugna ner mig innan nästa kval. Är inte nervös, känner inget faktiskt. Men när jag står och väntar på släppas ut händer något i min hjärna. Den elaka Jonatan kom fram. Åker ut som kanske 5:a eller nått. Upp för första högern ser jag att jag tappar nån meter. Fan heller tänker den elaka Jonte. Han ger på rullen på tok för mycket. Hojen blir en Speedwayhoj på en millisekund och jag glider på rygg jävligt långt. Det händer inget allvarligt och jag hade nästan bara kunnat åka vidare. Men de blir inget mer efter oljehändelsen. Efter lite väder forskande sätter jag på slicksen. Fast jag vet att SMHI alltid har fel. Jaja det blir till att byta igen på söndag morgon.

Söndag
Går upp på morgonen men jag vaknar inte.
På warmup feger jag rejält men får ändå 17:de tid. Vad fan gör alla andra? Eftersom jag startar i sista led så har jag egentligen inget att köra för. Bara ha kul säger alla. Jag rullar ut lite lojt och tänker att jag ska larva lite. Hatar ju regn så det är ingen idé att ladda. Ställer mig längst bak och det positiva i det är att man inte behöver vänta så mycket. Starten går och som vanligt startar alla som tofflor. Men eftersom jag fegar in i första böj så tar jag inte mer än kanske 5-6st (ett och ett halvt led alltså). Då vaknar det elaka Jonte. Vi bråkar mycket i huvud och jag lyckas hålla han i schack några varv. Tar en eller två placeringar. Kommer in mot Gunnar Nilsson kurvan i hög fart. Tänker ojojoj och lägger fingrarna på bromsen, kommer på att jag omöjligen kan bromsa nu. Men av någon anledning släpper det bak ändå. Troligtvis har jag slagigt av för mycket på gasen. När jag reser mig ligger det visst en kompis bakom mig i fållan. Han hade uppenbarligen fått för sig att hänga av mig och haft samma tempo. Knäppskalle.
Jaja står kvar och skämtar med funkisarna och försöker sälja hojen. Nu får det bli Motard istället tänker jag. Ingen vill köpa den. Jag blockerar alla känslor och larvar runt. Åker hem vid 15 tiden och eftersom det spöregnar typ hela vägen hem så går det inte att snitta mer än 110 med släpet. Är färdig urlastat vid 23 tiden.

Ja nu vet jag inte hur det blir. 5 vurpor på 4 tävlingarna. Det funkar helt enkelt inte. Motard kanske passar min hjärna bättre?

Kul att du läste ända hit. Har inte energi att vara rolig.

Skrev nyss till Macke i hans tråd att han var grym. Det är du också Jonte, fast på ett annat sätt. :näsblod

Du har inte varit i kontakt med "No fear" angående sponsring?

hohoho... du är ju värre än mig. DU får nog ta och köra motard faktiskt. Passar nog din talang bättre... aggressivitet. Roadracing är finlir.

Swedie skrev:
2375125 hohoho... du är ju värre än mig. DU får nog ta och köra motard faktiskt. Passar nog din talang bättre... aggressivitet. Roadracing är finlir.

Vad är jag värre på?

Får nog lägga ner lite mer tid på kampsporten. Då blir jag lugn och fin till tävlingarna. Tänkte att denna sport skulle passa mig som är lite vild. Men jag är kanske för vild.

Ska forska i detta med motard.

Jonte VSB R-T skrev:
2375140 Vad är jag värre på?

Får nog lägga ner lite mer tid på kampsporten. Då blir jag lugn och fin till tävlingarna. Tänkte att denna sport skulle passa mig som är lite vild. Men jag är kanske för vild.

Ska forska i detta med motard.
Köp en sandsäck och häng i depåtältet, mata ur dig all aggressivitet innan du går ut på banan:)
Sen så tar du lite i taget...
Klart du ska köra, fråga de flesta idag i toppen om de höll sig på hjulen hela tiden i början.......
Mental träning och lite mindre nu jävlar får bli mitt råd:pannkyss

Vet hur du känner dig....När du la dig i den kurvan hade jag redan legat där i några minuter. Tror att vi blev 5 stycken som gick av i den kurvan.
Min hoj står fortfarande kvar i bussen helt lerig och trasig, har inte haft någon lust att titta på den.

Jonte VSB R-T skrev:
2374724 Uppföljning av ”Jag behöver uppmuntran” http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=130615

Problemet jag har med denna sport är mitt temperament. Jag kan vara lite hetsig och aggressiv. Bara i störst allmänhet alltså. Jag försöker lugna ner mig innan nästa kval. Är inte nervös, känner inget faktiskt. Men när jag står och väntar på släppas ut händer något i min hjärna. Den elaka Jonatan kom fram. Åker ut som kanske 5:a eller nått. Upp för första högern ser jag att jag tappar nån meter. Fan heller tänker den elaka Jonte. Han ger på rullen på tok för mycket. Hojen blir en Speedwayhoj på en millisekund och jag glider på rygg jävligt långt. Det händer inget allvarligt och jag hade nästan bara kunnat åka vidare. Men de blir inget mer efter oljehändelsen.

Ja nu vet jag inte hur det blir. 5 vurpor på 4 tävlingarna. Det funkar helt enkelt inte. Motard kanske passar min hjärna bättre?

Jag såg ditt andra kval och blev därför nyfiken på hur det gick på första kval. Hade du verkligen avklarat fem obligatoriska varv?

Kom igen nu och lär dig hantera denna Schizofrena personlighet som skapar balans och harmoni i ditt psyke. Mer gas såklart, det fattar väl alla! :tummenupp

Kristian Salö skrev:
2377161 Jag såg ditt andra kval och blev därför nyfiken på hur det gick på första kval. Hade du verkligen avklarat fem obligatoriska varv?

Kom igen nu och lär dig hantera denna Schizofrena personlighet som skapar balans och harmoni i ditt psyke. Mer gas såklart, det fattar väl alla! :tummenupp

3st varv är det. Och de körde jag på första. Slicks i regn = 1,34 tid... fy fan

sunkan skrev:
2376311 Jonte va fan. Motgångar föder en vinnare...

Jo kanske det. Till en viss nivå, sen blir de för mycket.

IRON MAN skrev:
2376021 Vet hur du känner dig....När du la dig i den kurvan hade jag redan legat där i några minuter. Tror att vi blev 5 stycken som gick av i den kurvan.
Min hoj står fortfarande kvar i bussen helt lerig och trasig, har inte haft någon lust att titta på den.

Jag var först av. Vi stod och titta när ni kom en efter en. Var det du som låg kvar och kved en del?

Hitecfrollo skrev:
2375954 Köp en sandsäck och häng i depåtältet, mata ur dig all aggressivitet innan du går ut på banan:)
Sen så tar du lite i taget...
Klart du ska köra, fråga de flesta idag i toppen om de höll sig på hjulen hela tiden i början.......
Mental träning och lite mindre nu jävlar får bli mitt råd:pannkyss

Att slå på en sandsäck gör det bara värre. Måste få stryk. Då går hjärnan in på sitt försvarsläge som jag tror är bättre att köra på.

Last edited:
Jonte VSB R-T skrev:
2377359

Jag var först av. Vi stod och titta när ni kom en efter en. Var det du som låg kvar och kved en del?

.

Nej det var inte jag. Jag hade en svart/röd r6:a och svart regnställ. Tror jag gick av som nr 2.

Jonte VSB R-T skrev:
slå på en sandsäck gör det bara värre. Måste få stryk. Då går hjärnan in på sitt försvarsläge som jag tror är bättre att köra på.
Då får vi väl hänga upp dig i tältet och slå lite på dig då, man får väl ställa upp lite om det är det du vill......
Eller så fortsätter du helt enkelt att köra, söker lyckan och lär dig hela tiden av motgångarna som dyker upp.
Till slut så når du fram:tummenupp :tummenupp

IRON MAN skrev:
2378505 Nej det var inte jag. Jag hade en svart/röd r6:a och svart regnställ. Tror jag gick av som nr 2.

Jag var den enda i R1000 i denna kurva. :va

Störigt att man inte kan hålla sig på hjulen, men ibland måste man ju gå över gränsen för att vet var den går.

Hoppas att ni också får hojarna körklara och inte mister lusten att köra.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman