Behöver lite uppmuntran.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag är anmäld och har varit sugen på Knudan hela sommaren, tills alldeles nyligen då jag kraschade på Åsen. Redan på Åsen var jag mentalt slutkörd, alldeles förmycket att göra och på tok för lite fritid och sommar-ölande. När jag la omkull på Åsen och gjorde sommarens 3:de RR-vurpa gick all lust ur mig. Jag vill verkligen vara "ledig" några dar, alltså "bara" jobba.

Men jag känner att jag borde köra av olika anledningar. Lovat sponsorer, redan betalt och vill så klart inte "missa" ett rejs eftersom det bara blir 6st i år.

Men årets problem har varit att jag inte är nöjd med min insats. Lagt omkull på att tävlingshelger och bara kommit 21:a. Om jag åker nu och är osugen på att köra och "misslyckas" igen kommer jag lessna totalt.

Hojen är inte ihopskruvad än. Kommer kunna mecka imorgon mellan 20:00 och 08:08 onsdag. För att sen lasta ondsag efter 20:00. Alltså kommer denna vecka om jag ska köra resultera i "inget lugn alls".

Plus att jag stukade höger hand rejält igår. Om den inte blir bra på några dar finns det ingen möjlighet att köra då jag inte kan röra handleden. Tror inte det hjälper att uppsöka läkare.

Nå. Jag vill helt höra lite uppmuntran. Kan ni hjälpa mig med det? Desto längre svar än "klart du ska köra" desto bättre.

Tack!

Jag känner samma stress efter vurpan senast, måste hinna läka kroppen någorlunda, och hinna få ihop hojen (stod i lackboxen till 01:00 igår). Missat massor med sommaröl nere i gästhamnen i solen. Missat bad-dagar på sjön med polarna för att få ihop skiten.

Men skillnaden är väl att (trots att det här suger) så ska det bli roligt att köra igen, och jag är grymt revanchsugen....

Du kör väl för att det är roligt?
Är det inte roligt, så kör inte... Man lägger ner alldeles för mycket tid och pengar för att åka runt och ha tråkigt!

Macke skrev:
2356165
Du kör väl för att det är roligt?
Är det inte roligt, så kör inte... Man lägger ner alldeles för mycket tid och pengar för att åka runt och ha tråkigt!

Jag har hela sommaren för lägga om mitt tänk från resultattänk till nöjestänk. Dock är jag så jävla tjurig när det går dåligt att jag har svårt att se nöjet. Problemet är att tävlandet tar så mycket tid och pengar att jag inte hinner träna. Det är när jag tränar jag har kul. Tävlingarna är ju kul men ofta är man så stressad, eller man har varit det innan, så det förtar lite av lyckan.

Jonte VSB R-T skrev:
2356187jag är en tjockis
Klart du ska köra.
Om nu handen håller...(& du är ju ung och stark så det läker fort):pannkyss
Med lite framgång och flyt så är lyckan snart tillbaka, och ända sättet att få det är ju att närvara.
Du har ju redan fått för lite körning iår synd på kommande rejs att även missa denna chansen.
Du nämner ovan några själ till att köra, men du kommer garanterat hitta fler när du kör omkring på den där berg&dal banan.
Och vem ska annars komma och jäklas med mig under helgen:confused:
Näe jag skickar över en skopa motivation:tummenupp :tummenupp

Klart du ska köra.
När du håller dig på hjulen ler du ju som ett litet barn:)

Resultat
När jag körde ett par race 2003 för att testa RR så kom jag i stort sett sist (hade Pålle bakom mig på Atorp :D) men tyckte fortfarande att det var kul! Om du nu ska köra nästa säsong så kommer du ju inte vara snabbare då genom att stanna hemma nu!

Meka
Kom igen med mekgnället när du kör blåryk! Min motor ligger i småbitar i garaget och jag hinner förmodligen bara skruva med den på torsdag (träning fredag). Ett alternativ är att hinna med så mycket som möjligt för att sen fixa det sista när du kommer ner till Knudan!

Hälsan
Kroppen läker! Kan Rossi, Watz mfl (tom jag) köra med lite krämpor så kan du med!

Övrigt
Ångesten en timme innan start eller adrenalinkicken 2 sekunder efter kan du inte på något sätt framkalla hemma framför datorn!
Du kommer ångra dig om du stannar hemma!
Det är kul att köra om folk på träning, men 10ggr roligare under ett race!

Klart du ska köra! :tummenupp

Hitecfrollo skrev:
2356220 Klart du ska köra.
Om nu handen håller...(& du är ju ung och stark så det läker fort):pannkyss
Med lite framgång och flyt så är lyckan snart tillbaka, och ända sättet att få det är ju att närvara.
Du har ju redan fått för lite körning iår synd på kommande rejs att även missa denna chansen.
Du nämner ovan några själ till att köra, men du kommer garanterat hitta fler när du kör omkring på den där berg&dal banan.
Och vem ska annars komma och jäklas med mig under helgen:confused:
Näe jag skickar över en skopa motivation:tummenupp :tummenupp

Klart du ska köra.
När du håller dig på hjulen ler du ju som ett litet barn:)

Tänkte ringa din tjej för att få lite tips om handen. Åk nu ner och städa så jag kan meka imorgon. Kanske kan få semester några dar nästa vecka så det ser lite ljusare ut.

Vad har hon för nummer? Msn?

Har du ingen motivation eller sug efter att köra tävling så kommer du nog inte att prestera några bra resultat.

Ibland så känns det helt hopplöst. Det tar all tid man har och om man inte får någon utdelning i form av hyggliga resultat (tider eller placeringar) så känns ju allt bara tråkigt och dyrt. Men det kan också ge världens kick när man väl kommer fram till banan och skall ut och köra. För det jobbiga i tävlandet är ju all packning och transport till och från banorna.

Kännde också som man skulle sälja allt och sluta köra när motorn gick på onsdagsträningen innan SO't på Gelleråsen, men när jag väl hämtat en ny hoj och tiderna började krypa neråt så var det förbannat kul igen.

Mitt råd är att ta det lite lugnt och försöka hitta glöden igen. "Ställ undan" hojen och gör nått kul, slappa, sola o bada... Då kommer nog suget att komma tillbaka.

Jag kände mig rätt ofta omotiverad till race och träning, men brukade glömma bort omotivationen så fort man kom ut på banan igen. Men skulle jag tycka det var tråkigt ute på banan skulle jag nog parkera hojen och vila ett tag. En femma om man är så skadad att man inte gör sig själv rättvisa, men en eller annan skråma ska väl inte störa en alltför mycket.

oFFkeFF skrev:
2356257 Jag kände mig rätt ofta omotiverad till race och träning, men brukade glömma bort omotivationen så fort man kom ut på banan igen. Men skulle jag tycka det var tråkigt ute på banan skulle jag nog parkera hojen och vila ett tag. En femma om man är så skadad att man inte gör sig själv rättvisa, men en eller annan skråma ska väl inte störa en alltför mycket.

Det får väl bli så att jag skruvar klart allt imorgon och betämmer mig på onsdagkväll om jag ska köra. Det jag är rädd för är att när jag åker ner kommer jag vara rädd för att vurpa och då fega runt och kanske hamna i b-final. Sen kommer allt kännas piss. Om jag väntar några veckor kanske jag hinner ladda upp till Åsen.

Finns det nått b-rejs kvar? Så man kan köra lite mer avslappnat.

Jonte VSB R-T skrev:
2356288 Det får väl bli så att jag skruvar klart allt imorgon och betämmer mig på onsdagkväll om jag ska köra. Det jag är rädd för är att när jag åker ner kommer jag vara rädd för att vurpa och då fega runt och kanske hamna i b-final. Sen kommer allt kännas piss. Om jag väntar några veckor kanske jag hinner ladda upp till Åsen.

Finns det nått b-rejs kvar? Så man kan köra lite mer avslappnat.

Du kanske borde försöka planera dina dagar lite bättre.

Annars låtet det inte roligt att behöva köra för man tänker att sponsorerna har batalat osv.

Planera inför nästa krasch och ha allt färdigt så blir det lindrigare:rolleyes:

Mr Helmut skrev:
2356294 Du kanske borde försöka planera dina dagar lite bättre.

Annars låtet det inte roligt att behöva köra för man tänker att sponsorerna har batalat osv.

Planera inför nästa krasch och ha allt färdigt så blir det lindrigare:rolleyes:

Ehh jo just det. Klokt.

Jonte VSB R-T skrev:
2356242 Tänkte ringa din tjej för att få lite tips om handen. Åk nu ner och städa så jag kan meka imorgon. Kanske kan få semester några dar nästa vecka så det ser lite ljusare ut.

Vad har hon för nummer? Msn?
Hon jobbar så det är bara åka in till akuten..
Kan be henne ringa när hon kommer hem annars.
Det blir inge möte ikväll....
Det har hänt ngt så ring på mitt hemnr när du kan för jag väntar samtal på mobilen
Ska ner och städa idag eller imorgon, vet inte när det blir beroende på det som hänt, ring...

oscar skrev:
2356241
Ångesten en timme innan start eller adrenalinkicken 2 sekunder efter kan du inte på något sätt framkalla hemma framför datorn!
Du kommer ångra dig om du stannar hemma!
Det är kul att köra om folk på träning, men 10ggr roligare under ett race!

Klart du ska köra! :tummenupp
Du har så rätt, kommer aldrig att glömma vad du sa till mig i lördags på ERF:et

*Oscar mode on*

Va fan ser du nervös ut för, du har ju ingen press på dig, tänk på mig som kör i Mumlans team, om jag gör ett misstag så halshugger Mumlan mig.

*Oscar mode off*

Dom orden fick mig att skratta och känna mig lite mer avslappnad, men man ska visst må illa innan man sitter i sadeln, det släpper alltid när man rullar ut i fast lane, sen är det bara att slå igång adrenalinpumpen och ha skoj.

Det är ingen hit när glädjen och lusten försvinner. Att krascha är aldrig roligt, men att komma på 21.a plats måste någon alltid göra. Du kör ju för din egen skull. Du har sponsorer visserligen, men de är ju till för att stötta/hjälpa till i din karriär. Alla är vi inte Rossi från början, man får lära sig den hårda vägen.

När jag körde min första tävling i år på Anderstorp som jag aldrig kört förut grämde jag mig över mina långsamma varvtider. Åsa i min klass frågade:
- Vem kör du för? Dig själv eller andra?
- Mig själv, svarade jag.

Med de orden i huvudet gick jag ut på rejset, körde långsamt i regnet som var, kom i mål och tog första SM-poängen!

Sen gick det ju åt helvete på Sviestad rejset när en person bokstavligen tryckte ner mig i mina skor inför rejset. Man tycker ju att folk kan försöka peppa lite istället. Det blev inte bättre direkt eftersom jag redan tyckte jag hade kassa varvtider. Motivationen försvann, jag kände att jag lika gärna kunde skita i det. Jag grät som fan och försökte få ur mig all ilska och misslyckades med starten som jag aldrig gjort förut. Där och då hjälpte det inte att försöka tänka positivt trots kramar och peppande ord från de andra tjejerna i klassen.

Jag har missat två rejs trots att jag sponsorer, men de finns ju där för att hjälpa till och ibland kan man inte köra full säsong pga omständigheter som blir när man håller på med den här sporten.

Fundera på hur du vill göra och även om detta låter töntigt så följ alltid ditt hjärta. Har du inte roligt så är det ingen idé. Det går bara åt helvete då...

Kram på dig, hoppas du får suget tillbaka!

Låter precis som min första säsong. Tog en paus från RR i sommar och nu leker livet igen. Det har resulterat i ny hoj och stora planer inför nästa säsong :tummenupp

Medin skrev:
2356578 Låter precis som min första säsong. Tog en paus från RR i sommar och nu leker livet igen. Det har resulterat i ny hoj och stora planer inför nästa säsong :tummenupp

Va fan betyder det? Ska jag skita i det?

Hinner jag så kör jag, men då är det fan upp till er att se till att jag får mitt livs bästa helg.

Jonte VSB R-T skrev:
2356138 Om jag åker nu och är osugen på att köra och "misslyckas" igen kommer jag lessna totalt.
Egentligen vet du inte om om du skulle lessna totalt ifall du 'misslyckas', du vet inte ens om du kommer 'misslyckas'. Så, det behöver du inte tänka så mycket på. Tänk mer på hur du ska kunna ge det ditt bästa skott (som det blir direktöversatt) .

Jonte VSB R-T skrev:
2356138
Alltså kommer denna vecka om jag ska köra resultera i "inget lugn alls".
Efter knutstorp är det ju en hel månad till nästa rejz, massor med 'lugna' veckor.

Hej Kompis!

Jag tycker oxså att du ska köra så klart. Förstår att det känns apa i annanas men samtidigt så tror jag att det kommer att släppa lite när du kommer ner.
Du brukar ju inte vara tokladdat "orginal" dagarna innan racet, men sen när du väl är på plats så är du ju helt annorlunda med det.

Ha inte så höga krav på dig. Det är ju första året, se det som 6 st träningstillfällen de tävlingarna du kör. Det är ju faktiskt så att det är nästa år som man kan titta efter resultat.

Jag tar med mig lite öl så vi kan sitta och ljuga på kvällarna.

//Mange

Jonte VSB R-T skrev:
2356612 Va fan betyder det? Ska jag skita i det?

Hinner jag så kör jag, men då är det fan upp till er att se till att jag får mitt livs bästa helg.

Nej absolut inte! Jag skrev bara vad jag gjorde och att det gav mig suget till baka. Klart du skall köra :4skrika Jag med flera står ju vid sidan och hejar på :cpparty

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman