Rookie 600/1000 2017 funderingar.

Jag körde mina 2 första säsonger på begagnade däck som vändes och vändes och vändes och vändes. Jag skaffade ett par bra leverantörer och köpte massor samtidigt till sjukt lite pengar.

Nu vet jag inte hur fort du kör, men det upplägget borde fortfarande räcka till ganska bra placeringar på gridden. Så kan man krydda med ett nytt härligt bakdäck till race någon gång då och då.. ????

S. NÅL

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 
Det som är nytt för alla nästa säsong är att regnlampan ska gå på hojens el.
Så inga mm med egna batteri, som kan sluta lysa under körtiden för batterierna tagit slut, tillåts nästa år.
 
Det som är nytt för alla nästa säsong är att regnlampan ska gå på hojens el.
Så inga mm med egna batteri, som kan sluta lysa under körtiden för batterierna tagit slut, tillåts nästa år.

Tack!
Råkar du ha koll på bromsgreppsskydd också? Rykten sa att de skulle bli obligatoriskt.
 
"Sluten depå". Får man inte ta med en mek in där som kan ta hand om mc lyften etc ?
 
Men inte byta hoj va?
Om man har och sopar av alltså, eller har jag missuppfattat något?

Fix i depå eller bryt?

Hmmm...hur var det med de där... Du ska nog rejsa på den hoj du besiktigar in tror jag... TROR du får byta hoj om du besiktigat in båda. Men det vet MOjja bättre...
 
Returvajer på gashandtaget måste man ha från denna säsongen.
 
Tills nu fick man bes in båda och använda båda hojarna hur man ville själv.

Men säg att din hoj får mekaniska problem efter att du kvalat så kan du låna min inbes 2a men får starta sist i kvalet.

Kvalar du på min inbes 2a så får du den startposition som du kvalat till dig.

Mvh Mojja!
 
Är returvajer ett krav även på hojar som inte har det orginal? Såg lösningen på en Ducati scrambler. Jag kan tänka mig att flera hojar i A2 klassen kan sakna returvajer.


Det stora problemet som dagens reglemente inte hanterar är FRAMTIDEN som redan är här. Vi har har haft fokus kring mekaniska system. Men på alla nya premium fordon är dessa mekaniska system ersatta av elektroniska reglersystem som ofta byggs om av rr teamet .. Där finns inte en sportslig chans för en rr tekniker att följa upp säkerheten i dessa system, Tillverkarens säkerhetsgarantier gäller naturligtvis inte när teamet har modifierat hård och mjukvara i dessa system.
 
Last edited:
Tills nu fick man bes in båda och använda båda hojarna hur man ville själv.

Men säg att din hoj får mekaniska problem efter att du kvalat så kan du låna min inbes 2a men får starta sist i kvalet.

Kvalar du på min inbes 2a så får du den startposition som du kvalat till dig.

Mvh Mojja!

Om du kraschar under racet och det rödflaggas, får du då springa ut och "besikta" dig och hämta andra hojen i tältet och rulla ut den i ban-depån?
 
En viss tjej i sst gjorde väl precis så på sst finalen 2015

Men det var enligt reglementet. Detta diskuterades under funtionärskurs inför 2016.

Ska gå en till funktionärskurs nu i bår då man går koll på de nya reglerna. Har ju licens men tänkte på sikt kunna hjälpa till i tävlingsledningen på någon tävling.
 
Men det var enligt reglementet. Detta diskuterades under funtionärskurs inför 2016.

Ska gå en till funktionärskurs nu i bår då man går koll på de nya reglerna. Har ju licens men tänkte på sikt kunna hjälpa till i tävlingsledningen på någon tävling.

Jag säger varken bu eller bä utan bara att det hänt och var okej????
 
SR 6.5.2, tillåtet att repa hoj efter rödflagg genom att hämta in delar till ban-depån alternativt ta in en annan hoj man besiktat in om klassregler tillåter och inget annat står i TR.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top