Rookie 1000, hjältar från NRS

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Gick fint för våra R1000 pojkar i helgen, grattis till er alla :tummenupp

Tävlingsresultat från Rookie 1000 i Karlskoga
9. Kenneth
12. LarsJo
14. Norrlansguld

Kanooon! Hatten av för de gasglada männen med håriga nerlägg. Reeespekt. :tummenupp

Satt med mobilen och fick direktrapport av Ponny hela racet !! Ruskigt spännande, och suverän reporter !! Suveränt jobbat grabbar !!! :Bugar

Abloy skrev:
Gick fint för våra R1000 pojkar i helgen, grattis till er alla :tummenupp

Tävlingsresultat från Rookie 1000 i Karlskoga
9. Kenneth
12. LarsJo
14. Norrlansguld

Jäklar vad kul det var! Men det var inte långt borta att man inte fick köra racet, lyckades precis kvala in på 32:a plats. Hade kollat innan och det verkade som höga 1.14 tider eller låga 1.15 skulle kunna räcka för att kvala in, körde 1.14.1 på kvalet och det räckte precis, otroligt vad tufft det är! Blev mest förbannad på kvalet för att jag inte fick till depåkurvan, om nån är intresserad av långsammaste spåret runt den så kan jag visa... Så det var tur att vi åkte ner redan på måndag för att åka några träningar innan kvalet, annars hade jag garanterat suttit på läktaren i söndags.
Var nog bra för mig att det blev regn på racet, av någon anledning så verkar det funka bättre. (för många spärrar i huvudet? går ju så j--vla fort i torrt!) Var iaf häftigt att känna att man faktiskt kunde ligga och köra om och inte bara bli omkörd.
Får tacka RJ för hans körningar på Mittsverigebanan som ger regnträning med största sannolikhet :)

//Lars

Tackar och bockar!

Var riktigt nöjd med att kvala på 26:e plats av 40 med tiden 1,13,560.

Känndes däremot riktigt surt på söndagmorgon att kliva upp tidigt föt att försöka få tag på regndäck i tid till warmupen och köra rejs första gången jag kör på regndäck.

Stor eloge till Lars som gjorde en grym uppkörning från 32:a och kom i mål som 12:a.

Tusentack, och även tack till alla som åkt ned för att kolla på plats. Jätteroligt. :Bugar

Kvalfyra på första tidsträningen och 1.11-tider med 1.11.7 som bäst är det som för mig smällt högst i helgen :yoparty Fy faan vad bra det gick i det kvalet !!!! Kvalåtta totalt är jag också extremt nöjd med när man kollar på motståndet :) Sen att det också gick bra på racet är en bonus. Särskilt när det var regn och man aldrig tävlat i regn förut. Slog av rejält på takten i mitten på racet för att komma imål och kunde åka hem med en 9:e plats i bagaget :tummenupp

Glöm inte bort att alla andra från Sundsvall också tog poäng. Hasse, Andreas och Marcus kom också hem med poäng i bagaget. Ni är suveräna :tummenupp

Hela den längre racerapporten läser ni självklart på N-TRADE RACING webben. Bilder finns också där och fler lär komma. Sajten uppdateras löpande.

/ Kenneth

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...