Rooke Customs - Slotard

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Ja den mannen går sina egna vägar, kan fan inte bestämma mig om den fräck eller ful, jaja gillar iaf. hans andra lägre byggen tex den som var med i sista MC-nytt.

www.rookecustoms.com

Bifogat

• slotard_1.jpg
    slotard_1.jpg
    54.4 KB · Visningar: 167
Det är lite roligt att han har använt en supermotardframskärm som bakskärm och så har han en likadan fram, jag tänkte på samma sak i sommras när vi skulle ha bakskärm till vårat bygge, men det blev utan bakskärm istället :yoparty

Jag tycker att det är fantastiskt att han vågar ta fram nya koncept i stället för att bara mixa samma kromade delar som de andra. Att ha något annat än en HD-motor t ex verkar ju vara tabu för de flesta.

Tycker "Darla" med LC4 är så jäkla ball.. riktigt ovanlig fast ändå inte så extrem att det känns out of place på nåt sätt.. en :tummenupp för den killen..

Att ha något annat än en HD-motor t ex verkar ju vara tabu för de flesta.

Skulle faktiskt vilja påstå att det är just en HD motor där sitter i den ovan, dock med en cylle borta och ersatt med fete kompressor :yoparty :tummenupp :yoparty

Edit:Ok en S&S motor då :)

Last edited:
Skulle faktiskt vilja påstå att det är just en HD motor där sitter i den ovan, dock med en cylle borta och ersatt med fete kompressor :yoparty :tummenupp :yoparty

Läste om den i senaste MCM tror jag, det som ser ut som en kompressor är i själva verket en växellåda...eller det är vad dom påstår.

Se hur högt kedjan löper på andra sidan så syns det att kedjan går in högt, om det finns något innehåll eller det är ett rent showbygge framgår inte.
I tidningen påstås att det sitter en 6-växlad låda instoppad där.

Tycker att den är läckert minimalistisk, om än lite begränsad i sitt användningområde. Den kan inte väga särskilt mycket...

Rooke bygger sina bågar för att de ska köras tydligen så den lär nog vara full med prylar..

Läste om den i senaste MCM tror jag, det som ser ut som en kompressor är i själva verket en växellåda...eller det är vad dom påstår.

Se hur högt kedjan löper på andra sidan så syns det att kedjan går in högt, om det finns något innehåll eller det är ett rent showbygge framgår inte.
I tidningen påstås att det sitter en 6-växlad låda instoppad där.

Tycker att den är läckert minimalistisk, om än lite begränsad i sitt användningområde. Den kan inte väga särskilt mycket...

Jag tänkte inte specifikt på den här hojen utan på att han tidigare byggt med andra motorer (KTM kommer jag ihåg i alla fall). Sedan monterar han ibland riktiga fjädrings- och bromskomponenter, tror han hade motocrossbakgrund så det kan vara förklaringen jämfört med hans tatuerade kollegor. :D

Rooke och Roland Sands, som ju kört AMA250 med framgång, bygger ju klart intressantare hojar än många andra av jänkecustomiserarna.

Lite lustigt med sving infästet högt uppe och dämparen nere,
undra vad det ger för fördelar/nackdelar :va

Back