Roof Roadstar Hakskydd...

jimbojkpg

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2005
Hoj
KTM 640 SM LC4
Har kollat på en roof Roadstar på fc-moto. Hakskyddet ser ut att va av gummi??
Känns halvkul om man skulle dratta omkull och ha ett kondom på hakan...Men jag utgår ju bara från bilden:

http://shop.strato.de/epages/Store6.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/34311-2670021/SubProducts/34311-2670021-1&ViewAction=ViewProductDetailImage

Skulle va kul om nån som hade en sån hjälm visste nåt...om det är en bra hjälm över huvud taget.....

Eller om det finns nån som vet når om nån återförsäljare i jkpg trakten...

tackar å ödmjukast i förskott...

jimbo

eltandborste@hotmail.com

har för mig att brorsan kör med en sådan, o han verkar nöjd. Dock kör han nog mest utan hakskyddet, han gillar att tugga flugor.

Se hur tjockt det där gummit är, innan du har kasat igenom det på asfalten så har nog en hel del annat på dig gått sönder. Gillar du hjälmen så kör hårt. Skydd för axlar o knä brukar väl inte vara av hårdplast de heller, utan fungerar bättre med lite flex för att dämpa stötar.

Jag var inne på att köpa en Roof boxter. Tycker att Roof hjälmarna är sjukt snygga. Men när jag väl hittade en återförsäljare och kunde prova en hjälm så ändrade jag mig. Design är det enda som dom har. Hjälmarna känns rackliga och av dålig kvalitet. Jag skulle inte vilja trilla av med en sådan på skallen. Airoh har hjälmar i liknande design som känns bra mycket pålitligare. Jag kan rekomendera en sådan stället.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph