Ronnie Peterson på Prestanda

valmers skrev:
Trodde du något annat eller? Nu blir jag besviken.

Om Bonnier eller att du hade svaret? Självklart betvivlar jag aldrig din sakkunskap. Säkert större än min på detta område eftersom mina kunskaper emanerar just från 70-talet. Och Alzheimern sätter ju som bekant in allt tidigare....

Wirdheim (eller hur hans namn nu stavas) har potential.
Verkar som om flera F1-stall är intresserade av honom och man kan hoppas att det går vägen och då bättre än Lill-lövis som alltid fick bryta loppen :)

/Nitrous

Det går ändå inte att bortse från mediaintresset och allmänintresset svalnade BETYDLIGT efter Ronnies död. De åren kördes det F1 varje år på Anderstorp.

I Prestanda sades det att han var fullt jämförbar med Stenmark och Björn Borg. Jag är faktiskt benägen att hålla med. Han vann ju aldrig VM men vem minns inte när han låg centimetrar bakom sin teamkollega Mario Andretti varv efter varv, och inte FICK köra om. Ur hjälte- och mytbildningssynpunkt tycker jag Ronnie är ganska jämförbar med Kevin Schwants faktiskt. Alla vet att han är bäst men han når ändå inte riktigt ända fram (fast det gjorde ju Kevin till slut).

Det är egentligen ganska sorgligt att vi aldrig kommer få en ny Stenmark, Borg eller Pettersson. Med dagens mediautbud så kan vi inte samlas framför en händelse på samma sätt som förr.

Varför följde inte Vi Pernilla Wiberg eller Magdalena Forsberg med samma iver? De var ju så fasligt nära den totala kultstatusen. Eller Tony Rickardsson? Det kommer inte komma några nya superhjältar utan i får nog vackert nöja oss med de vi har...

Inte misströsta Chrille. Men visst har du rätt i att det är svårare nu. Men man måste nog bli det i en sport där vi inte sedan tidigare har några superhjältar. Hmm det finns hopp i RR då....
Peter Lindén i all ära men inte var han bäst i världen precis.

I Ronnies fall så hade han ju hjälp av den glaoumor som delvis fortfarande finns men som fanns i ännu högre grad då i F1-sporten.

Chrille skrev:
Det är egentligen ganska sorgligt att vi aldrig kommer få en ny Stenmark, Borg eller Pettersson.

För jävulen Chrille, understå dig inte att stava den stores namn på detta sätt. Peterson skall det vara!! :brynad :whip

Nu kan vi ha en uppfriskande stavningsdebatt osså. :rolleyes:

Är det inte konstigt att de recenserar R1000 nu i oktober och säga att den är värst? alla 04:orna har ju redan visats och gixxern är ju nästan redan uppäten.

Men Jag måste häda och säga att 03 goxen är ruggit fin.

Respect!

Liwa1 skrev:
Själv satt jag tyst och såg minnet av RP igår och tänkte på loppet på bland annat Anderstorp och när jag fick träffa min idol. På något sätt är han än en idol för mg.

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden