Romantik i Göteborg. Bra Grillhouse?

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Eftersom jag har överskridit min budjet på reservdelar och att det dessutom hamnade två nya hojar i mitt garage så tyckte jag det verkade vara på sin plats att bjuda frugan på en romantisk weekend i Göteborg.

Att jag tog det under samma helg som MC-mässan är ju en annan sak.

Men, finns det nått bra Grill/Staekhouse i Göteborg, typ som Jimmies Staekhouse i Stockholm.
Eller kan Ni rekomendera någon annan bra restaurant?
Absolut inget fiskställe.

Linnegatan har ett grymt köttställe alltid fullt dock

De finns nåt ställe på P på avenyn..vafan har glömt bort...skitmysigt! där kommer vi käka iallafall.

Stället där på linne-gatan heter Hereford beef steakhouse. Riktigt bra mat. Tycker inte att du skall tacka nej till salladsbuffen när du e där.
deras tel e 0317750441.

Smaklig måltid.

ducceper skrev:
Stället där på linne-gatan heter Hereford beef steakhouse. Riktigt bra mat. Tycker inte att du skall tacka nej till salladsbuffen när du e där.
deras tel e 0317750441.

Smaklig måltid.

Precis det jag menade men ring gärna nu o förboka

Annars kan vi rekomendera Farellis på avenyn gott käk eller varför inte hardrock cafe på avenyn

Tvåkanten på avenyn

det finns massor

Ska ni ha de fint så skulle jag villja rekomdera Gothia Towers, på 21:e våningen har dom en bar/restaurang med glasväggar som kallas för Heaven. Otrolig utsikt. Där man kan sen promenera in till "stan" eller sitta kvar för att mysa och dela nån vinare till.
Gothia tower ligger precis vid korsvägen, eller stora ingången till Liseberg beroende på hur väl bevandrad man är här i stan.

Detta är en riktigt potenshöjare :tummenupp

PS: ska ni bara äta litegrann, vill jag rekommdera deras räkmackor, dom har helt klart bara nöjda och mätta "ätare".

Vill ni göra nåt mer seriöst föreslår jag en kväll på Cabaret Lorensberg. Där äter man god mat (typ 3 rätter), lyssnar på massa musik som serveringspersonalen själv framför. man blir lätt :kär i den personalen, och det är ju ganska ömsesidigt för båda könen. Detta ska man boka bord till. Båda alternativen är bland stans bästa, i förhållande till antal kronor man får lägga ut. Lite över normal standard prismässigt, men högt över snittet i upplevelse.

tack o hej från en taxichaufför

Steak var roligt, synd att de la ner. Som ett politiskt okorrekt slag i ansiktet på alla militanta veganer hade de en styckad ko liggande i princip bredvid garderoben. Det var grejjor det.

Annars gäller Linnégatan. Avenyn är skräp när det gäller att äta mat.

Jättebra tips. Uppskattar det verkligen.
Tackar.

Finemang. Vi var på det ställe de flesta av rekomenderade: Hereford Beef&Steakhouse. Jäkla bra käk.

Tack för hjälpen ni andra också :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...