Rolling Stones - Hur många ska gå/har biljetter?

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Fick mina 09.03. 3 min efter att de släppts. :-)

Jaha, dom har släppts nu, vad gick dom på? Jag är skitsugen på att fara iallafall.

540-1140? Vad innebär det?

honkiie skrev:
Jaha, dom har släppts nu, vad gick dom på? Jag är skitsugen på att fara iallafall.

540-1140? Vad innebär det?

890.- för ståplats betala jag. (finns beskrivning på ticnets hemsida med olika priser)

FreddaAbborre skrev:
890.- för ståplats betala jag. (finns beskrivning på ticnets hemsida med olika priser)
Satan dyrt :gnissla Iofs så skiter jag nog i det. När jag väl bestämt mig så är det ändå slut biljetter. Fåtal kvar nu tydligen. Fast att se stones vore sjukt kul.

Självklart ska man på Stones. Vågade dock inte riskera att kroppen kanske inte är så pass okej då att man kan köa och komma längst fram, så det blir tyvärr till att sitta.

Verkar som att det kommer bli en hel del bra konserter i Sverige nästa år.

UrbanTiger skrev:
Möljligtvis som brasved, tvål kan mn inte koka på dom i alla fall.

Gamla vedträn som inte rokcar phett :död
Jag har fått för mig att dom fortfarande är grymt värda att se trots att dom är gamla nog för att minnas när grand canyon var ett dike.

skulle vara grymt kul att gå och se ett av rockvärldens bästa band, men det lär ju aldrig bli av :(

Nu är det drygt 100 personer som lagt ut säljesannonser på Stones-biljetter på Blocket. Hittills. Att folk inte kan låta såna som verkligen vill gå få köpa biljetterna istället för att snylta till sig ett par hundringar.

Har sett dem 4 ggr. Höjdaren var dock när de spelade på Wembley -99. Var grymt besviken då de spelade sist på Stadion. Hade de spelat i Stockholm hade jag kunnat tänkt mig att gå. Göteborg ligger för långt bort! :D

890 kr för en ståplats?... fan, de rika pensionärjävlarna blir bara girigare och girigare för varje turné. Nej, jag går nog inte om de kommer till Stockholm trots allt.

Estremo skrev:
Nu är det drygt 100 personer som lagt ut säljesannonser på Stones-biljetter på Blocket. Hittills. Att folk inte kan låta såna som verkligen vill gå få köpa biljetterna istället för att snylta till sig ett par hundringar.
Riktigt jävla kukigt faktiskt. (Ursäkta uttrycket)

Tycker det är riktigt bra med biljetterna till fotbolls-VM som kommer att märkas med personnumer. Det kanske kommer att fifflas lite där också, men säkerligen inte i lika stor utsträckning som tidigare.

Hade mer än gärna sett Stones, men vet inte om det blir av.

hållundan skrev:
Riktigt jävla kukigt faktiskt. (Ursäkta uttrycket)

Tycker det är riktigt bra med biljetterna till fotbolls-VM som kommer att märkas med personnumer. Det kanske kommer att fifflas lite där också, men säkerligen inte i lika stor utsträckning som tidigare.

Hade mer än gärna sett Stones, men vet inte om det blir av.
Kan bara hålla med dig. Till Springsteens konserter i somras fick man köpa max två biljetter och för att komma in var man tvungen att visa legitimation. Enda möjligheten att sälja biljetter då är att den man säljer den andra till går in i sällskap med den ursprungliga köparen. Det fungerade väldigt bra får jag lov att säga.

Måste även säga att jag håller med om att det är svagt att sätta priset så högt. Inte för att det inte är värt det, utan för att det är så girigt att utnyttja sina fans som vill se dem spela oavsett vad det kostar. Den sortens kommersialism hör inte riktigt ihop med vad iaf jag anser att de står för. Man får väl till och med betala för att få ta del av hela deras hemsida nu för tiden.

Estremo skrev:
Kan bara hålla med dig. Till Springsteens konserter i somras fick man köpa max två biljetter och för att komma in var man tvungen att visa legitimation. Enda möjligheten att sälja biljetter då är att den man säljer den andra till går in i sällskap med den ursprungliga köparen. Det fungerade väldigt bra får jag lov att säga.

Måste även säga att jag håller med om att det är svagt att sätta priset så högt. Inte för att det inte är värt det, utan för att det är så girigt att utnyttja sina fans som vill se dem spela oavsett vad det kostar. Den sortens kommersialism hör inte riktigt ihop med vad iaf jag anser att de står för. Man får väl till och med betala för att få ta del av hela deras hemsida nu för tiden.

Visst är det pissigt med bajshöga biljettpriser, men man kan gissa att lite av svarta börsmarknaden hämmas av det.
När en biljett kostar ca 1000.- så blir det helt plötsligt mer pengar att gambla om. Kolla bara nu, finns ett fåtal biljetter kvar mot att det annars skulle ha varit slut vid kvart över nio. Gissar bara lite.

(däremot är det säkert någon som kommer dampa och vilja göra mig illa när jag säger att jag säkert kommer sälja några av biljetterna, men det får så vara)

Estremo skrev:
Den sortens kommersialism hör inte riktigt ihop med vad iaf jag anser att de står för. Man får väl till och med betala för att få ta del av hela deras hemsida nu för tiden.

Visserligen är de uppvuxna i arbetarklassen men snåljåpar har de alltid varit. Bandmedlemmarna emigrerade till Frankrike under en tid, just i protest mot Englands skattelagstiftning, om jag minns rätt. De snålar iaf inte på på sina enastående sceneffekter... Det måste gubbsen få creds för!

Har inte varit inne på deras sida på ett tag... men jag hoppas det är ironi bakom ditt uttalande?! Eller tar de verkligen betalt, som i god Aftonbladsmanér?

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...