RoLLERs RuLLAR - Samlingstråden

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Rollers rullar är klippta med tjärleck :krama
 

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
En sån grön.
Vi plockade ner sajten i samband med att Uppdrag Granskning gjorde sitt reportage och stal material därifrån.

Och just nu har jag ingen FTP att ha filmerna på :(

Jag hoppas du krävde dom på skadestånd för olovligt nyttjande av upphovsättsligt matterial.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag hoppas du krävde dom på skadestånd för olovligt nyttjande av upphovsättsligt matterial.

Äh jag pallarnte... Finns det nån jurist på SH med koll på läget så skulle man kunna göra det på skoj.

Jag snackade iaf med överkuckun på UG och han åberopade citaträtten. Jag vet inte exakt vad den innebär och hur många sekunder man får visa.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Korta varianten - offentliggjort verk (upptankat på hemsida), citaträtt kan komma i spel.

Orkar inte dra alla detaljer, men för den som vill läsa mer finns det en enkel 101 på wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/Citaträtt

Tack Maero!

Nu har jag läst Wikin och va f*n... Man får inte citera konst! :mad:

Och mina verk är konst. Stor konst! Det har jag alltid sagt. :mattias
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Äh jag pallarnte... Finns det nån jurist på SH med koll på läget så skulle man kunna göra det på skoj.

Jag snackade iaf med överkuckun på UG och han åberopade citaträtten. Jag vet inte exakt vad den innebär och hur många sekunder man får visa.

TV4a använde klipp från våran hemsida i 10sek på nyheterna. 5000kr fick de betala i efterhand.
 

peppureikä

Guest
Tack Maero!

Nu har jag läst Wikin och va f*n... Man får inte citera konst! :mad:

Och mina verk är konst. Stor konst! Det har jag alltid sagt. :mattias

:tummenuppKänns det bra nu?Att vara förebild alla självmordspiloter på bulten eller Bogan?Är ingen moralkärring men vill bara ställa en fråga
 

Nicotin

Guest
:tummenuppKänns det bra nu?Att vara förebild alla självmordspiloter på bulten eller Bogan?Är ingen moralkärring men vill bara ställa en fråga

suck..du igen...:rolleyes:

jag och många med mig som sysslar med detta förutsätter att folk kan tänka själva..
 
Last edited:

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Nejdå jag skämtar inte. Det finns väl ingen anledning att hemlighålla det. Femtusen spänn erbjöd dom. Laughable. HA!

haha härligt att höra någon som inte säljer sig billigt som en liten hora :D


Själv hade man nog inte tvekat på att tjäna 5 tusen spänn på ett sånt simpelt sätt men men!
 

peppureikä

Guest
suck..du igen...:rolleyes:

jag och många med mig som sysslar med detta förutsätter att folk kan tänka själva..
Oj,förlåt mig lilla gubben,jag lovar att inte lägga mig i dina kloka inlägg,tur att vi har dig, du kan iaf åka hoj som en man!!

Har du sett filmerna? Fullständigt paradoxalt. Du har ju inte kört ihjäl dig ens lite?
Jadå har sett filmerna,och?En snubbe som heter roller visar hur duktig han är att köra hoj på allmänna väg,ska jag buga ,eller?
 
Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
haha härligt att höra någon som inte säljer sig billigt som en liten hora :D


Själv hade man nog inte tvekat på att tjäna 5 tusen spänn på ett sånt simpelt sätt men men!

Tack för dom orden :)

Ja det va ungefär så dom sa också. "Vill du ha femtusen eller inte? Det är lättförtjänta pengar och vi tänker sända det ändå".

Hade jag gjort det så hade SVT säkert haft rättigheterna till filmen för all framtid och själva kunnat sälja den vidare till alla dagstidningar på nätet mm.

Mina filmer ska va gratis för alla! Som inte utnyttjar dom kommersiellt såklart.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top