Rollers däck öppnad

Vara eller icke vara?

För mig så ser detta också ut som en webbutik/shop.
http://www.rollersdack.se/list.asp?c=70

Men det är ju klart skall du gå till en mc butik å byta kan du ju få betala
allt mellan 4000-5000:- för fram & bak.

Men jag kan ju kolla upp med ett par däckfirmor för å se vad dom tar.
om det NU skulle vara mer rättvist?

SUKKI skrev:
2618290 För mig så ser detta också ut som en webbutik/shop.
http://www.rollersdack.se/list.asp?c=70

Men det är ju klart skall du gå till en mc butik å byta kan du ju få betala
allt mellan 4000-5000:- för fram & bak.

Men jag kan ju kolla upp med ett par däckfirmor för å se vad dom tar.
om det NU skulle vara mer rättvist?

Nej, din jämförelse var ju såklart rättvis. Om du vill så kan jag peka ut min lokala däcknasare så kan du svänga förbi och hämta samma set för 2200:-... :rolleyes:

RoLLER skrev:
2617796 Det är svårt att att konkurrera med utom-svenska företag som har exempelvis 16% moms ist för 25%. Det är inte något vi kan göra åt utan nåt regeringen måste styra upp.

Precis, det går inte att jämföra exempelvis louis.de med svenska företag rakt av.

Vad är "seriös" egentligen, hur många har inte blivit rövknullade av så kallade seriösa företag som ava, mc varuhuset och andra.

Om ni håller vad ni lovar och har bra priser kommer ni att lyckas.

En massa floskler om kundnytta och kunden i fokus orkar ingen läsa, skitkul text ni har!

Om jag någon gång lyckas köra en hoj så långt att jag behöver byta däck ska jag kolla er butik:tummenupp

Tycker de var jätte bra priser, kommer göra affärer med dej framöver Roller:tummenupp
Lycka till med affärerna!

Kanon RoLLER och Mattias!

Men liksom många andra lata arslen skulle jag oxå vilja ha möjligheten att få se mattias svära över att kränga däck...

Sen är det en jäkla massa skitsnack om att ni inte är billigast. Men som mattias andemening i ett tidigare inlägg... Håll tyst och tjacka sulor hos nån annan då.

Btw... "RoLLER Racing Rampuck" kostar 598... Tills du bläddrar efter modell i listan. Då är dom 50 spänn billigare...

Lycka till och vi ses senast i vår.

/Lucky9

mycket gnäll om priserna här

men jag anser det är bra priser, jobbar själv med däck & dessa priser är vad jag själv får ge (Nettopris)

sedan allt snack om att man kan köpa billigare via nätet/utomlands.
visst kanske man kan det, men tänk på att större delen kommer från den holländska marknaden, där däcken inte håller samma kvalitet som däcken här hemma.

dvs att all däcktillverkning har en egen kvalitetskontroll, ellet som inte håller måttet går till den holländska marknaden.

själv monterar vi INTE däck köpta där, eftersom man ev. får lägga en massa extra tid på balansering eller montering
samt om däcket skulle ha en defekt & går sönder vid monteringen, så måste vi ta ett däck & ersätta... då blir det en STOR förlust
hade vi sålt däcket från början, hade denna förlusten inte blivit lika stor.
kanske "skadan" inte ens uppkommit

Detta är fakta & kan gärna förklaras närmare

wonderwizard skrev:
2618967 mycket gnäll om priserna här

men jag anser det är bra priser, jobbar själv med däck & dessa priser är vad jag själv får ge (Nettopris)

sedan allt snack om att man kan köpa billigare via nätet/utomlands.
visst kanske man kan det, men tänk på att större delen kommer från den holländska marknaden, där däcken inte håller samma kvalitet som däcken här hemma.

dvs att all däcktillverkning har en egen kvalitetskontroll, ellet som inte håller måttet går till den holländska marknaden.

själv monterar vi INTE däck köpta där, eftersom man ev. får lägga en massa extra tid på balansering eller montering
samt om däcket skulle ha en defekt & går sönder vid monteringen, så måste vi ta ett däck & ersätta... då blir det en STOR förlust
hade vi sålt däcket från början, hade denna förlusten inte blivit lika stor.
kanske "skadan" inte ens uppkommit

Menar du att vissa länder får sämre däck än andra?

Dom kommer väl från samma fabrik eller?

wonderwizard skrev:
Liknande argument har jag hört från svenska däckverkstäder om tex www.gummihuset.se och att deras däck skulle vara någon typ av andrasortering, tillverkade i Brasilien, inte gjorda för det svenska klimatet osv.
När jag hör sånt blir jag lite misstänksam så du får mer än gärna berätta mer :tummenupp
#6 Limpan skrev:
2618084 Det är dom här bra datorerna som inte kraschar hela tiden och som det inte finns virus och sådant till.
Å vad jag älskar när Mac-ägarna lägger upp bollen på straffpunkten :D

Att det inte finns så många virus till Mac är ju rätt självklart, vem vill lägga tid på att skriva ett virus som drabbar 5-6 personer? :blah

gixxermf skrev:
2618998 Menar du att vissa länder får sämre däck än andra?

Dom kommer väl från samma fabrik eller?

sandstream skrev:
2619018 Liknande argument har jag hört från svenska däckverkstäder om tex www.gummihuset.se och att deras däck skulle vara någon typ av andrasortering, tillverkade i Brasilien, inte gjorda för det svenska klimatet osv.
När jag hör sånt blir jag lite misstänksam så du får mer än gärna berätta mer :tummenupp

Visst kommer dom från samma fabrik, men som i all tillverkning, om det så är däck eller tft skärmar, så finns det defekter, som sorteras ut i fabriken.
I Holland ligger det en däckmarknad (kommer inte ihåg namnet, men hör med chefen i morrn)
denna köper in större partier av däck, bil, mc & lastbilsdäck
som fabrikanten ansett inte hålla topp kvalitet.

defekter som kan finnas är flertalet
glömt att D.O.T märka, vilket ses som en defekt & säljs därav billigare.
text på däcket oläsligt eller ofullständigt.
mönster som ej övernsstämmer med märkning
vissa personbilsdäck/mc däck har vi upptäckt vara ovala eller vara ojämn i vikt. vilka blir mer svårmonterade & nästintill omöjliga att balansera.

vissa av dessa däck är ju helt klart däck som du & jag kan använda, men vid en beställning så vet du ju inte vilken av dessa du får.

Internetbutikerna som finns köper med säkerhet från denna marknaden & kan därav lämna så låga priser.

wonderwizard skrev:
2619047 Visst kommer dom från samma fabrik, men som i all tillverkning, om det så är däck eller tft skärmar, så finns det defekter, som sorteras ut i fabriken.
I Holland ligger det en däckmarknad (kommer inte ihåg namnet, men hör med chefen i morrn)
denna köper in större partier av däck, bil, mc & lastbilsdäck
som fabrikanten ansett inte hålla topp kvalitet.

defekter som kan finnas är flertalet
glömt att D.O.T märka, vilket ses som en defekt & säljs därav billigare.
text på däcket oläsligt eller ofullständigt.
mönster som ej övernsstämmer med märkning
vissa personbilsdäck/mc däck har vi upptäckt vara ovala eller vara ojämn i vikt. vilka blir mer svårmonterade & nästintill omöjliga att balansera.

vissa av dessa däck är ju helt klart däck som du & jag kan använda, men vid en beställning så vet du ju inte vilken av dessa du får.

Internetbutikerna som finns köper med säkerhet från denna marknaden & kan därav lämna så låga priser.

Det där känns som en riktig skröna som skapats av däckfirmor som inte kan hålla samma låga priser p.g.a lokalhyra m.m

Har tänkt köpa ett gäng däck inför nästa säsong
någon som kan leverara ett bra pris på flera slicks.

Lucky9 skrev:
2618959Btw... "RoLLER Racing Rampuck" kostar 598... Tills du bläddrar efter modell i listan. Då är dom 50 spänn billigare...

Ooooops! Det åtgärdas! Tack för infon.

Det finns säkert fler fel, fortsätt gärna rapportera fel ni ser. Även stavfel eller vad som helst!

MC Doktorn skrev:
2619070 Har tänkt köpa ett gäng däck inför nästa säsong
någon som kan leverara ett bra pris på flera slicks.

Hur många set tänkte du köpa?

Mr.PB skrev:
2618874 Tycker de var jätte bra priser, kommer göra affärer med dej framöver Roller:tummenupp
Lycka till med affärerna!

Ett stort tack för lyckönskningarna till dig och alla andra som har lyckönskat oss!

Last edited:
gixxermf skrev:
2619062 Det där känns som en riktig skröna som skapats av däckfirmor som inte kan hålla samma låga priser p.g.a lokalhyra m.m

Det e din uppfattning & det finns säkert fler som tycker som du.
jag berättar bara vad jag vet. sedan är det klart upp till var & en att handla där dom vill. jag har röven full med jobb iaf :arsele

vi säljer kanske 3-4 mc däck om året :D
80% / 20% på Tunga fordon / Personbilar

gixxermf skrev:
2619062 Det där känns som en riktig skröna som skapats av däckfirmor som inte kan hålla samma låga priser p.g.a lokalhyra m.m

Precis, tvivlar på att tex michelin skulle släppa ut felaktiga däck på marknaden. I längden skulle det ju bli mycket dyrare än att kassera, för vem skulle köpa michelin igen om man fick ett "obalanserbart" eller "omonterbart" däck... :rolleyes:

Suomalainen skrev:
2619824 Precis, tvivlar på att tex michelin skulle släppa ut felaktiga däck på marknaden. I längden skulle det ju bli mycket dyrare än att kassera, för vem skulle köpa michelin igen om man fick ett "obalanserbart" eller "omonterbart" däck... :rolleyes:
Exakt!
Låter mest som en skröna som sprids i de flesta branscher för att de sitter en svensk mellanhand som vill tjäna pengar.

men om ja vill ha nya svålar till bilen då får ja inte sponsra RoLLeR genom att handla av honom då? :)

wdac skrev:
2620093 men om ja vill ha nya svålar till bilen då får ja inte sponsra RoLLeR genom att handla av honom då? :)

Absolutely! Säg vilka bildäck du vill ha. Har just nu hela Michelin och Bridgestones sortiment.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back