Rollers bakslangskola?

Nickeluring skrev:
2304711 Är det bättre att koppla upp den än att gasa för att man kan göra det i lägre hastighet? Är det inte större risk att man slår runt då?

Ja, jag ska träna hårt. Om jag lär mig att uuuiiila kilometervis så lägger jag upp en film. :tummenupp

Personligen tycker jag det, gasar du upp den så har du "gjort av med" ett par tusen varv innan du når balansläget. Med koppling får du ju upp den på väldigt låga varv vilket gör det enklare.

Det är längre än du tror till du slår runt, använd bakbromsen så det sätter sig i ryggmärgen så är chansen liten. Börja lungt och öka helt enkelt. Så bra drag är det ju inte i duken så den flyger runt på en gång.. gott om tid att reparera sitt misstag med andra ord. Med motorbromsen du har så går den ner rätt snabbt om du släpper gasen också om du kommer så högt att det känns läskigt.

Mattias skrev:
2304496 Asså... Din hoj gör det ju av sig själv. Rulla i promenadfart på ettan. Ge gas. Vänta tills du bara ser himmel. Lägg i tvåan. Åk runt så hela dan. Enkelt.

Menar du mig?? :)

Dark_Messenger skrev:
2304473 Tycker de är rätt kassa på att lära ut bakhjulsåka. Däremot är de bra gjorda och underhållande och titta på.

Som det är nu tror man att man ska få lära sig att åka på slangen vilket knappast är fallet. Däremot kanske RoLLEr gjorde det :3freak Inte vet jag..

Har du hört talas om "den ironiska generationen"?? Jag o några 70-talister till.... :tummenupp

Magoo skrev:
2304803 Har du hört talas om "den ironiska generationen"?? Jag o några 70-talister till.... :tummenupp
Nej jag har inte hört talas om den ironiska generationen.

Det som menas med titeln "bakslangsskola", är väl att RoLLer fick lära sig slanga. Kruxet är att alla som ser det tror att DE ska bli lärda att slanga. Därav tycker jag namnet är missvisande. Sen att det är en kul serie filmer är en annan sak.

Nu ska jag gå o luncha! :Bugar

Dark_Messenger skrev:
2304891 Nej jag har inte hört talas om den ironiska generationen.

Det som menas med titeln "bakslangsskola", är väl att RoLLer fick lära sig slanga. Kruxet är att alla som ser det tror att DE ska bli lärda att slanga. Därav tycker jag namnet är missvisande. Sen att det är en kul serie filmer är en annan sak.

Nu ska jag gå o luncha! :Bugar

Okej.. jag förstår vad du menar... :pannkyss

Lunch?? SEMESTER... :D

(i en halv dag till)

Henkebenke skrev:
2304587 Jag har feta problem med slangning på min fzr. Kanske för att jag inte kan :3freak
Måste man rycka så in i helvete för att få upp den? Jag får det att lätta men inte mer än så...

jag har inte ens fått de att lätta tror jag.. inte kännbart ialf.. dock så har jag ju inte precis sattsat på att få upp den utan enbart gjort lite snabbar axxningar.. rycka tycker jag känn otrygt.. lika så koppla... ska va som me enduron.. bara vrida på rullen och den lyfter sig lugnt o fint.. :) fast de e ju lite skillnad i hojar me

Jag kan ha fel men jag har alltid trott att det är Roller som "skolas" och inte att han föröker lära oss andra! :va

Jäkligt underhållande i alla fall! Go Roller!! :yoparty

Last edited:
Eas skrev:
2305103 Jag kan ha fel men jag har alltid trott att det är Roller som "skolas" och inte att han föröker lära oss andra! :va

Ja, det visades sig ju vara så. Jag hade missförstått det när jag hörde talas om filmerna.
Men kul var de! :tummenupp

Förlåt för trådlyft, men vart finns filmerna nu? Ligger dom ens uppe?

Back