rollerblades=livsfara

sluggo

Det går som en saga
Gick med
12 Feb 2004
Hoj
suzuki r1000 racer . detomaso pantera på 4 hjul Gsxr 1000 till glasskiosken
Jag vaknade i helgen efter jobbat hela natten med fyllerister,och tittade ut
wow kanon väder tänkte jag .På med dom nyinköpta bladsen solbrillorna och
ett par handleds skydd, vad ska man med knäskydd till tänkte jag.Ut på premiär turen så insåg jag att det gick rätt bra så självförtrondet steg i rask takt tills jag kom till en brantbacke, då börja jag tänka ska jag feg och ta en omväg eller?, men det hade gott så bra inann så att va fan tänkte jag järnet ner för backen allt går som på hjul tills ett satans jävla kälskott satte stopp för min galanta fram fart. Landningen påminner mycket om en glidtackling ont i röven så man börjar förstå vad en våldtäckt innebär, sen förstod jag även innebörden av att man ska annvända knäskydd . Men det som tog värst var min skadade stolthet när jag låg .

Så kontentan av det här är att jag har kört hoj i 14år.
Vurpat visst det har hänt men aldrig fått sådana skrubb
och brännsår som man kan få av ett par rollerblades
Tllsalu storlek 43 anv 1 ggr lite skrapmärken

Har gjort samma sak. Körde från föräldrahemmet i Saltsjöbaden till Kungsholmen. I en lång nerförsbacke kommer jag på att jag a) inte vet hur man bromsar ordentligt och b) inte vet hur man "kliver ner" från en gångbana ut i vägen. Det behövdes nämligen då det var ett staket längst ner i backen över gångbanan. Krash sa det, och sedan hade man slipat upp jeansen rejält. Men ack så skoj :)

Bromsar menar du att det finns ?
Det bromsade bra med arslet också 20-0 på 2 meter

:hihi Så kan det gå...det är totalt livsfarligt att åka inlines i backar.

Kommer ihåg en vurpa jag gjorde när jag åkte ganska mycket agressive för ca 7-8 år sen. Tappa kontrollen mitt i ett hopp, började flaxa som en jävla fågel och landa pladask på magen och klappa ansiktet i asfalten. Ajdå, första tanken var direkt att "där sprack väl läpparna" men jag kände och det blödde inte ens :va Kände på hakan, handen var sen ganska blodig, tänkte hur fan gick det till? Märkte då att mitt halsband hade hamnat exakt mellan hakan och asfalten vid smällen och skar ett snyggt snitt :crash

sluggo skrev:
Landningen påminner mycket om en glidtackling ont i röven så man börjar förstå vad en våldtäckt innebär, sen förstod jag även innebörden av att man ska annvända knäskydd . Men det som tog värst var min skadade stolthet när jag låg .

Nu tror jag i och för sig att man inte ens kan föreställa sig innebörden av en våldtäkt genom att vurpa på inlines hur ont det än gör. Den psykologiska påfrestningen är nog många resor värre än den fysiska för den som blir utsatt för en våldtäkt och tar nog hela livet att komma över. Riktigt så lång tid kan jag inte se att det ska ta för dig att komma över din lilla incident på inlines. Men jag förstår vad du menar :tummenupp

Det gör ont att trilla. Annar var det är man var barn. Läkte snabbare gjorde man också.

//Harm

Freppa skrev:
Har gjort samma sak. Körde från föräldrahemmet i Saltsjöbaden till Kungsholmen. I en lång nerförsbacke kommer jag på att jag a) inte vet hur man bromsar ordentligt och b) inte vet hur man "kliver ner" från en gångbana ut i vägen. Det behövdes nämligen då det var ett staket längst ner i backen över gångbanan. Krash sa det, och sedan hade man slipat upp jeansen rejält. Men ack så skoj :)

HAHA!!! :rofl

Kom å tänka på en snygg sak jag gjorde med cykel...Skulle cykla till skolan på morgonen och precis innan skolan är det en ganska lång kurvig backe...skitkul. Kommer i ganska hög fart in i den första vänsterkurvan när jag märker att några idioter går i bredd på den relativt smala vägen så jag blir tvungen att åka ner i diket... upp på vägen igen och vänder mig om och skriker några väl valda ord, kollar inte vart jag cyklar och bränner rakt ut i ett buskage på andra sidan :jisses

Kan ju säga att jag låg kvar inne i buskarna tills alla hade gått förbi...pinsamt värre..

Rullskridskor är livsfarliga, särskilt i trafiken. Folk kör som garningar med dom trots att inbromsningsmöjligheterna är näst intill obefintliga. Rätt som det är har man väl en sån där rulltjomme inbyggd i toppkåpan.

mb skrev:
Rullskridskor är livsfarliga, särskilt i trafiken. Folk kör som garningar med dom trots att inbromsningsmöjligheterna är näst intill obefintliga. Rätt som det är har man väl en sån där rulltjomme inbyggd i toppkåpan.

Hähä, jag åker sånna inlines varje dag till jobb och har faktsikt blivit påkörd redan 3 gånger - 2 från samma utfart från Statoil på Olympia och en från Ishallen. De blir rätt chockade när man dimper rakt in i bilen - PANG! o så e man klistrad.
När man skall ner för backen brukar man vakna till o då går det undan, synd att de byggt cykelvägen så den ansluter till mottrafiken på vänster sida - det känns lite sådär att komma i full rulle och se alla bilar köra mot en. :näsblod

Har trillat en gång o det gjorde ont i 20minuter, riktigt ont. Åker aldrig med skydd för man e för ball för det :cool:

Mavve skrev:
Hähä, jag åker sånna inlines varje dag till jobb och har faktsikt blivit påkörd redan 3 gånger - 2 från samma utfart från Statoil på Olympia och en från Ishallen. De blir rätt chockade när man dimper rakt in i bilen - PANG! o så e man klistrad.
När man skall ner för backen brukar man vakna till o då går det undan, synd att de byggt cykelvägen så den ansluter till mottrafiken på vänster sida - det känns lite sådär att komma i full rulle och se alla bilar köra mot en. :näsblod

Har trillat en gång o det gjorde ont i 20minuter, riktigt ont. Åker aldrig med skydd för man e för ball för det :cool:
En värsting från krigsghettot Skåne
åkte inlines istället för båge
Men att helt utan stil
krocka med varen' bil
är ej coolt för en hårding till påge :näsblod :tungan

mb skrev:
En värsting från krigsghettot Skåne
åkte inlines istället för båge
Men att helt utan stil
krocka med varen' bil
är ej coolt för en hårding till påge :näsblod :tungan

hahaha, klockrent! GSXR o valmers är inte de enda poeterna på sh.com :D

Coola Ola skrev:
hahaha, klockrent! GSXR o valmers är inte de enda poeterna på sh.com :D
Hehe, jag försökte få igång lite limerickdueller i vintras, men det var ingen som riktigt hakade på.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back