RoLLER och Matti, ni är illa ute!

killen kommer från samma håla som jag bor i.. verkar som om alla i västerås saknar all känsla av humor..

emda skillnaden e att jag snart flyttar..:D

Det är nog mer att stockholmarna generellt är så kära i sig själva att hela deras världsuppfattning blir lite sned, och i denna lär humor ingå - faktum kvarstår, filmen är inte kul, upplevs inte värst ironisk för en oinsatt (nej, har inte följt rollers tidigare alster, kan ju vara det som är problemet), och förutom lite pinsam dialog vid rödljuset (SJUKT sådan om den är krystat påhittad) merparten är svintrist bakhjulsåka på motorväg.

Jäääääkligt kul, jag får nog ta och fortsätta måla rödfärg och titta lite på när den torkar..

För övrigt har killinggänget gjort något av det roligaste i svensk historia, men det var ett tag sedan nu, att hävda annat påvisar bara att man är:

a) Trendig stockholmare som måste tycka på ett visst sätt.

b) Kepbärande moppefucko som kikade på bolibompa när Veiron körde trucken till brandstationen på söder, och således inte har en aning.

c) all of the above

:D :D :D :D

Om det innebär att man måste tänka själv, och bilda sig en egen uppfattning om vad som är kul/och/eller/inte - så stannar jag gärna kvar här på landsorten (Västerås) och är aptrist. :yoparty :FU

/J

P.S. Schulmanklanen är inte värst kul heller, inte heller Stefan&Krister - fan, jag är nog humorbefriad ändå. :gnissla

det är inte Killinggänget som skriver på 1000apor, det är hästansiktet och de andra i redaktionen som skriver i deras namn

Nä... :D "Predikterbar" är nog mer teknikerjargong. Hade jag varit humanist hade jag sagt förutsägbar. Precis som jag tror att du gör som lärarstudent.
Säger du överflödig eller dubblerad säger jag oftare redundant osv.
Påminner mig om ett sk gräl jag hade med en flickvän för många år sedan. Jag tyckte att hon blandade ihop saker som inte hade med varandra att göra, och invände att det var helt ortogonala saker. Det föll inte i god jord. :D

För mig var det ett helt naturligt ord i det sammanhanget, men tydligen använde jag bara komplicerade ord för att trycka ner henne. Hon fick flytta lite senare...

Hon var för övrigt också lärare. Finns det ett mönster här månntro?

Påminner mig om ett sk gräl jag hade med en flickvän för många år sedan. Jag tyckte att hon blandade ihop saker som inte hade med varandra att göra, och invände att det var helt ortogonala saker. Det föll inte i god jord. :D

För mig var det ett helt naturligt ord i det sammanhanget, men tydligen använde jag bara komplicerade ord för att trycka ner henne. Hon fick flytta lite senare...

Hon var för övrigt också lärare. Finns det ett mönster här månntro?

Fast man får passa sig här på SH har jag märkt...

"Provtrycka grannarna" kan jag ibland kalla det för när man har en mycket noggrann inflyttningsfest hos ngn. Men här missuppfattas det till ngt mycket snuskigt :gnissla

Fast man får passa sig här på SH har jag märkt...

"Provtrycka grannarna" kan jag ibland kalla det för när man har en mycket noggrann inflyttningsfest hos ngn. Men här missuppfattas det till ngt mycket snuskigt :gnissla

:skrattaåt Kan inte tänka mig att ett sånt ord kan missuppfattas på sh :gnissla

Hehe.. Henriks blogg... "Nått av det mest patetiska jag vet är bikers - alltså motorcyklister. Dom flashar och kråmar sig och stajlar och tycker dom är så satans balla. Ha ha ha."

Det roliga är ju att dem flesta på stan troligtvis uppskattar lite wheelande maskiner i stan. Ett säkert vårtecken!!!
Tycker det är rätt många som inte kan låta bli utan att vrida på huvet med en vill-ha-blick när man cruisar förbi... :arsele

Ngt mer tråkigt och predikterbart än Schyfferts sketcher vet jag inte om jag kan komma på. Det ligger nära till hands att ta till Rollers filmer men det är ju inte snällt ens mot Schyffert.

Det kommer av prediktera dvs förutse.
Dvs det betyder förutsägbart.

Varken "prediktera" eller "predikterbar" står i min SAOL.
Du har brutit mot SHs regler
(Inlägg ska helst vara på svenska. I speciella fall går det bra med engelska, norska och danska.)
och måste bannas!

Last edited:
Var glad att jag har nedstigit här för att upplysa er plebejer. :D
SAOL är ett humanistverk. Sök med google på "prediktera" och du får tusentals träffar. Mestadels från naturvetenskapliga eller tekniska skrifter.

Nu bröt du mot reglerna igen!
"Plebej" finns visserligen med i SAOL, men betyder enligt densamma
"... med-lem av lägre stånd..." vilken inte kan vara annat än ett sexistiskt påhopp!

Blir ett ord en del av det svenska språket bara för att Google hittar det?

Google hittar 123 "predikterbar", och 859 "ressigör".

Nu bröt du mot reglerna igen!
"Plebej" finns visserligen med i SAOL, men betyder enligt densamma
"... med-lem av lägre stånd..." vilken inte kan vara annat än ett sexistiskt påhopp!

Blir ett ord en del av det svenska språket bara för att Google hittar det?

Google hittar 123 "predikterbar", och 859 "ressigör".

Google hittar över 5500 träffar på "prediktera" min vän, de flesta som sagt från olika vetenskapliga skrifter och avhandlingar som i PDF-form ligger på nätet :D
Dessutom förekommer ordet prediktera i ett stort antal böcker av vilka jag blott läst en bråkdel. Om du vore akademiker eller läst ngn matematik, fysik, statistik eller ingenjörsämnen skulle du tro mig.

Vi får ordna bokbål om vi ska utplåna ordet prediktera från riket. :D

Last edited:
"Tjärlek

Att åka hoj på back hjulet är tjärlek. Vem fan beöver brewdar då, lixåm :tuttar
UT-rules

Postad av UrbanTiger, sön, 2008-07-20 01:00.

:hihi

Google hittar över 5500 träffar på "prediktera" min vän, de flesta som sagt från olika vetenskapliga skrifter och avhandlingar som i PDF-form ligger på nätet :D
Dessutom förekommer ordet prediktera i ett stort antal böcker av vilka jag blott läst en bråkdel. Om du vore akademiker eller läst ngn matematik, fysik, statistik eller ingenjörsämnen skulle du tro mig.

Vi får ordna bokbål om vi ska utplåna ordet prediktera från riket. :D

Jag har läst en del och tillhör en yrkesgrupp som ofta använder det ordet
"predikterbar". Jag har råkat göra det själv några gånger. Läser och hör
man ofta ordet "predictable" på engelska är det ju lätt att dra till med ett
"predikterbar" när man pratar svenska. Vanligtvis använder jag dock
"förutsägbar" eftersom fler brukar förstå vad jag menar då.
Google hittar 123 "predikterbar", och 108000 "förutsägbar".
Jag har aldrig råkat ut för att "förutsägbar" skulle ha passat sämre.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon